utorok, 23 február 2021 16:16

Katka a Azuro - Záhada okolo Serafíny

Katka a Azuro Katka a Azuro Martinus

Na bažantiu farmu prichádza pretekársky kôň výnimočných kvalít, slávna kobyla Serafína, ktorá bude štartovať na majstrovstvách Európy. Kobyla je však pri kvalifikácii slabá a unavená a nikto nevie, čo sa s ňou deje. Keď ešte aj Azuro reaguje nečakane, Katka nadobudne podozrenie.

Štvrtá a zároveň posledná časť príbehov o Katke a jej koni Azurovi nesie názov Záhada okolo Serafíny. Autorka Anna Benzingová ani na záver nesklamala svojich čitateľov a opäť deťom prináša skvelý príbeh plný lásky ku koňom, no i napätia a tajomnej záhady, ktorá počas celého príbehu udržiava pozornosť detí a núti premýšľať a vymýšľať rôzne možnosti a vyústenia príbehu. Knižka je rovnako ako jej predchodkyne krásne ilustrovaná a je ponechaná možnosť deťom vyfarbiť si obrázky. Čo je samozrejme prvé, čo deťom napadne, keď vidia čiernobiely obrázok.

Všetko sa začína pri stajni, kde vyvádzali z prívesu kobylu, ktorú veľmi vydesila Katkina sučka Marla. Kôň takmer zhodil svojho ošetrovateľa z rampy, ktorý veľmi nadával a Katka s Klárou sa snažili Marlu chytiť a dať na vôdzku, z čoho vzniklo veľa kriku a chaosu. Pritom sa Katka dozvedela, že kôň je slávna parkúrová kobyla Serafína, ktorú všade volali "Zázračná" a jej jazdkyňa, rovnako slávna parkúristka Lea Tovarková. ,"Lea Tovarková," zopakovala s vypleštenými očami. "Hádam len nie tá známa parkúristka?"´

"Lea Tovarková," zopakovala s vypleštenými očami. "Hádam len nie tá známa parkúristka?"

Katka s Klárou dostali prísny zákaz vstupovať do stajní, pokým tam Serafína bude. No viete si predstaviť takýto zákaz? Milujete kone, túžite stať sa slávnou parkúristkou a teraz mať toho najslávnejšieho parkúroveho koňa rovno pod nosom a nemôcť ho vidieť? Nemôcť sa ho dotknúť?

,"Ale čoby..." Klára víťazoslávne pozrela na sesternicu. "Jednoznačne povedal ,vstúpte´! Tak poďme!"´

"Ale čoby..." Klára víťazoslávne pozrela na sesternicu. "Jednoznačne povedal ,vstúpte´! Tak poďme!"

Určite už tušíte, že Katka s Klárou sa opäť do niečoho zapletú a prinesie to kopec napätia, domnienok a zábavy. Samozrejme, ako prvého na toto dobrodružstvo využijú Azura, keďže ten má svoj box hneď vedľa Serafíny. No začali sa diať samé čudné veci. Zvláštne správanie Serafíninho ošetrovateľa Benyho, jeho tajomné telefonáty a veľmi drahé veci. Tajomná návšteva inšpektora Piovarčiho, ktorý tvrdil, že sa prišiel len pozrieť na slávneho koňa, hoci nevedel ani jeho meno a už vôbec nemal kone rád. No najviac záhadné a čudné bolo správanie samotnej Serafíny a aj to, že aj Azuro sa začal čudne správať. Serafína vždy vyhrávala všetky súťaže, veď napokon preto si vyslúžila svoj prívlastok Zázračný kôň. No zrazu je pred každým štartom zvláštna, nevládze a je veľmi unavená. A tu sa začína nový detektívny príbeh našej detektívnej dvojice. Podarí sa im dopátrať a zistiť čo sa vlastne deje? A kto za všetko môže a prečo to robí?

Pustíte sa s Katkou a Klárou do posledného detektívneho dobrodružstva?

Knižka je opäť napísaná skvele a voľne, takže autorka by mohla priniesť ďalší príbeh o Azurovi. Azuro zostane dlho rezonovať v mysliach a snoch detí a určite by sa potešili ešte ďalšiemu príbehu o ňom. No, necháme sa prekvapiť.

• Meno autora: Anna Benzingová
  • Národnosť: nemecká
  • Počet strán: 144