sobota, 14 november 2015 18:59

Horoskop vášho dieťaťa

Chystáte sa mať bábätko alebo ho už máte, no potrebujete poradiť s jeho povahou? Alebo vás zaujíma vaše znamenie v kocke, no nechcete si kupovať rozsiahle a drahé astrologické biblie? Siahnite po malej, útlej, farebnej a pravdivej sérii horoskopov od Dagmar Kludskej.

Dagmar Kludská je osoba, ktorá vám je možno známa. Táto kartárka i spisovateľka má založenú dokonca webovú stránku a mnohé české časopisy ju vyzývajú na predpovede budúcnosti, aký bude najbližší rok. Evidentne je podkutá vedomosťami i skúsenosťami v tomto smere, a preto siahnuť po horoskopoch od nej nebude krok vedľa.

Autorka vydala knižne celú sériu horoskopov, takže si stačí zvoliť znamenie, ktoré vás zaujíma, a pustiť sa do čítania. Knižôčka má pekné, lesklé a farebné strany s mnohými detskými ilustráciami a je rozpísaná na sotva päťdesiatich stranách malého formátu. Myslím, že to úplne stačí. Všetko navyše by už bola nuda. :-)

Dozviete sa, ako s ním viesť dialóg, aby bol úspešný a kedy je už zbytočné rozprávať.

„Malý Blíženec je vnútorne veľmi citlivý, zraniteľný a dokáže rozoznávať aj nepatrné zmeny v myslení a reči, tzv. podtext, ktorý si okrem neho nikto iný nevšimne.“

Ja osobne som čítala dve vydania, a to Blíženci a Vodnár. Viem teda porovnať, že štruktúra zostala zachovaná pri všetkých znameniach, a teda v nej nájdete: vlastnosti, odlišnosti medzi jednotlivými blížencami, vzťah k strave, k prírode, k priateľom, aké má dané znamenie vlohy či predpoklady k zamestnaniu, ale aj choroby, na ktoré si má dávať pozor. Ďalej sa dozviete, ako s ním viesť dialóg, aby bol úspešný a kedy je už zbytočné rozprávať. Kedy nastáva u toho ktorého znamenia ochladnutie citov, prvá láska, s kým si rozumejú, čo je pre nich dôležité, ale aj aké sú ich talizmany či ako si rozumejú s ostatnými znameniami zvieratníka.

„Blíženci vedia dobre voliť slová, na všetko majú odpoveď a sú schopní sa okamžite rozhodnúť. Ak ich chcete spútať príkazmi, zákazmi alebo náročným pracovným rozvrhom, utečú. Nevyhľadávajú síce problémy, no nedajú sa len tak ľahko zastrašiť a svoj boj chcú vždy vyhrať.“

Primárne je kniha určená rodičom. Snaží sa im poodhaliť výrazné charakterové vlastnosti ich ratolesti a poradiť im spoznať zákutia ich osobnosti. Každé dieťatko je iné, predsa len i každý jedinec v rovnakom znamení má mierne odchýlky, v závislosti od planéty, ktorá ho ovplyvňuje. Tomu všetkému sa autorka nezabudla venovať a celá knižôčka na mňa pôsobila milým dojmom, akoby sa naozaj snažila, aby dospelí predišli chybám v komunikácii alebo aby zbytočne nezranili svoje dieťa. Veď keď sa dopredu dozvedia, čo dostalo do vienka od hviezd práve ich „mimčo“, nebudú s tým súperiť, nie?

čo dostalo do vienka od hviezd práve ich „mimčo“

„Vodnár je priateľská a dôverčivá bytosť. Kým sa nesklame, stavia vzdušné zámky a verí, že existujú zázraky, lietajúce koberce, čarovný škriatok, odvážny rytier či superman. V opačnom prípade sa môže stať nepríjemným až arogantným. Upokojiť červenolíceho zlostníka nie je vôbec jednoduché, v takej chvíli nepomôžu ani najúžasnejšie sľuby, pretože vám prestal veriť. Cíti sa urazený a podvedený a jeho dôveru si musíte opäť získať.“

Ja som po knihe siahla i napriek tomu, že žiadne dieťa nemám a ani sa ešte nechystám prijať túto úlohu. Zaujalo ma spracovanie i rýchla forma podania mojej povahy. Prečítala som ju za pol hodinku a celý čas som prikyvovala hlavou so slovami: „áno, presne taká som.“ Možno vás takáto oddychovka po náročnom dni v práci rozptýli, a keď uvidíte svoje vlastnosti napísané v knihe, posnažíte sa tie negatívne tlmiť. Je len na vás, ako sa rozhodnete, za mňa vyhlasujem, že čítať o svojich pozitívach a negatívach mi padlo vhod v rámci osobnostného rastu. :-)

• Meno autora: Dagmar Kludská
  • Národnosť: česká
  • Knihu vydalo: Fragment