sobota, 23 máj 2015 19:16

Za čarovnými okienkami

Kde bolo, tam bolo, kde sa dobrodružstvo lialo a tajomstvá sa sypali, chyrovala medzi najmenšími obyvateľmi planéty zvesť, že Júliin adventný kalendár plný neobyčajných stvorení je. Poďte s nami pootvoriť všetky okienka kalendára, v ktorom namiesto čokolády nájdete niečo omnoho čarovnejšie.

Autorka Cornelia Funkeová na známosť všetkým priaznivcom atramentového pera dáva, že príchod tajuplného dobrodružstva na stránkach knižky Za čarovnými okienkami sa očakáva. 15 kapitol voňajúcich napätím, štipkou strachu, ale aj pravou detskou zvedavosťou sa o slovo hlásia a ako bonus súrodeneckú rivalitu pripoja. Tento obrázkový domček plný víl, škriatkov, ale aj tých najväčších zloduchov na výkon služby všetky detičky povoláva, nech čašu smiechu a napätia každým otvoreným okienkom až po kraj ponapĺňa. Hru vo svete fantázie a nadprirodzených bytostí zväzok 180-tich strán rozohrá a svaly so zlými silami si porovná.

Zatiaľ čo tá malá otrava Olli dostal tučný čokoládový kalendár, z toho jej vykúkajú akési čudesné obrázky.

Stále neviete, o čo v tej čarovnej knihe ide? Vaše mozgové bunky už horlivo preskakujú z jednej hemisféry do druhej a netrpezlivo čakajú na odhalenie celého príbehu? Tak ja vám teda konečne načrtnem, čo za príbeh si to autorka Cornelia vymyslela. Všetko sa začína v jeden zimný večer, keď Júlia dostane svoj adventný kalendár. Avšak jej sklamanie je obrovské. Zatiaľ čo tá malá otrava Olli dostal tučný čokoládový kalendár, z toho jej vykúkajú akési čudesné obrázky.

Všetko sa začína v jeden zimný večer, keď Júlia dostane svoj adventný kalendár.

„Vedela to. Už vtedy, keď mama vyložila ten čudný kalendár na stôl. Júlia silno stisla pery a hľadela na mamu tak namosúrene, ako len vedela.“

Hnevala sa preveľmi, až kým sa noc nevkradla do jej izby. Presne v túto najtemnejšiu noc sa ten nudný dom na jej kalendári premenil na žiarivé svetlo. Júlia neodolala a otvorila prvé okienko. Malý oblôčik ukrýval pod svojimi obločnicami tmavé podkrovie, v ktorom bola stará vaňa, vrece a starý kabát. Ach, aké nudné! Znovu sa nahnevala, zatvorila okienko a išla spať. Na druhý deň ráno, keď jej zvedavosť znova nedala spať, opäť otvorila to isté okno a zistila, že kabát zmizol. Takéto čudesné veci nasledovali deň po dni, až napokon konečne prišla veci na koreň. Nebol to hocijaký domček, ale rovno čarovný. Ako sa to nakoniec skončilo a kto sú Jakobus Jammernich, Melissa, Rosalinda a Bill s Bobom, Barneym a Bertom vám prezradí až posledné čestné písmenko tejto tajuplnej knižky.

„Veď čo by už mohlo byť nebezpečné na papierovom kalendári? Vždy si želala mať ozajstné tajomstvo. A teraz ho má. A tajomstvo musí ostať tajné.“

Knižka čitateľa veľmi rýchlo vtiahne do deja, a tak isto sa postará aj o rozvíjanie detskej fantázie a predstavivosť.

V príbehu sa priam ukážkovo prelínajú dejové línie sveta ľudí a sveta v adventnom kalendári. Je to fantazijný príbeh, pri ktorom si oddýchnu aj dospelí, pretože prehnaného násilie a strašenie v ňom nemajú miesto. Ako v každej dobrej rozprávke sa tu dobro strieda so zlom, ale kto verí, tak tomu sa dobrý koniec vždy pritrafí. Knižka čitateľa veľmi rýchlo vtiahne do deja, a tak isto sa postará aj o rozvíjanie detskej fantázie a predstavivosť. Jediným mínusom tejto knihy je obrázkovosť, ktorá tam chýba. Autorka síce zakomponovala do príbehu zopár čiernobielych obrázkov, ale celkovo to deju nepridáva na napätí a tajuplnosti. Avšak tento menši deficit je bravúrne zvládnutý samotným príbehom.

Po dočítaní knihy môžem skonštatovať, že pre rodičov taktiež skvelú správu mám! Vrelo odporúčam kúpiť túto knižku svojim deťom namiesto ozajstného čokoládového kalendára. Nebude sa to síce dať pochrúmať, ale aspoň zuby z toho bolieť nebudú. A nikdy neviete, či záhadné bytosti tejto knižočky v noci neožijú a neprenesú vaše ratolesti do sveta, v ktorom ich hlavným poslaním bude zachrániť Kráľovstvo kalendárových domčekov. A preto nezaspite na vavrínoch hneď, príležitosť za pačesy chyťte vopred a lesklý modrý zväzok s červeným okienkom a vílami na obale svojim najmenším zadovážte ihneď.

Čítané 1582 krát