streda, 17 december 2014 18:46

Z hrnca do rozprávky

Chcete zmenu vo vašom jedálničku, ale neviete ako na to? Pán Potten vám ponúka ten najchutnejší recept zo svojej kuchárskej knihy. Budete potrebovať 49 kg voňavých receptov, 4 lyžice rozprávkových príbehov a 4 šálky príhovoru pani doktorky.

Všetko starostlivo zamiešajte, vzniknuté cesto rozdeľte do 4 ročných období a upečte dozlatista na plechu potretého originálnymi ilustráciami. Na záver ozdobte dobrotu hŕstkou poučných okienok a tipmi kuchynských pomocníkov pre mamičky. Knihu Z hrnca do rozprávky podávajte teplú.

Toto tu ešte nebolo! Originálna kuchársko-rozprávková prvotina Z hrnca do rozprávky trojice autorov Barbora Rakovská, Lenka Šóošová a Robo Papp prinesú do vašich domácností nielen závan rôznorodých chutí, z ktorých sa vám zaručene budú zbiehať slinky po každej otočenej stránke, ale aj príval novosti a jedinečnosti. Žiadna iná kniha na súčasnom knižnom trhu vám nepripraví tak bohaté menu ako práve Z hrnca do rozprávky. Hrniec plný rozprávok a jedál doslova vrie chutnými receptami, odporúčaniami pre malých aj veľkých a zaručenými radami od odborníkov.

Hrniec plný rozprávok a jedál doslova vrie chutnými receptami, odporúčaniami pre malých aj veľkých a zaručenými radami od odborníkov.

Kuchárka je rozdelená do 4 kapitol - ročných období jar, leto, jeseň a zima. Každá kapitola začína krátkou rozprávkou o pánovi Pottenovi, ktorý bol menovaný za čestného sprievodcu celou touto chuťovou extázou. Tento milý kuchár s čapicou sem-tam niečo zabudne, nestihne alebo naopak niečo objaví či vytvorí. Jeho hlavnou úlohou avšak je preniesť vás a vaše ratolesti do magického sveta rozprávok a detských radostí.

„Pán Potten si neželal v posledné dni nič iné viac ako začiatok nového školského roka. Na chladničke v kuchyni mu dokonca visel kalendár, kde odpočítával posledné dni letných prázdnin. Do začiatku školy chýbal už len jeden jediný deň."

Každá kapitola začína krátkou rozprávkou o pánovi Pottenovi, ktorý bol menovaný za čestného sprievodcu celou touto chuťovou extázou.

Čarovný svet detských duší sa plynule preklápa do časti, ktorá je venovaná predovšetkým rodičom. V tomto diele sa o slovo hlási pani doktorka, ktorá vzhľadom na ročné obdobie dáva rodičom rady ako zavádzať alergény do stravy, ako podporovať imunitný systém detí, ako dodržiavať pitný režim u detí alebo aké potraviny pomáhajú v prevencii proti chrípke.

„Ideálne je, ak sa alergény zavádzajú pod ochranou dojčenia. Týka sa to najmä lepku, ktorý obsahujú predovšetkým obilniny."

Ste už hladní? Nebojte sa, po rozprávkove a užitočných radách sa konečne dopracujete k samotným receptom. Dám ruku do ohňa za to, že každý jeden z vás si tu nájde niečo pod zub. Autori sa síce zameriavali na recepty pre deti, ale nikto nikomu neklepne po prstoch ak sa do chrumkania pustia aj dospelý. Prípravu hociktorého pokrmu zvládnete ľavou zadnou, keďže recepty nie sú na prípravu vôbec zložité. Ak vás zalial pot z obáv, že váš výtvor nemá tú správnu farbu alebo tvar, nestresujte, táto kniha vám ako bonus ponúka aj autentickú fotku daného jedla.

Dám ruku do ohňa za to, že každý jeden z vás si tu nájde niečo pod zub.

Pre informácie chtivých labužníkov knižka naservíruje dezert v podobe náučných malých rámčekov, ktoré obsahujú zaujímavé informácie napríklad o holubom mäse, brokolici alebo zeleri ničiacom baktérie v žalúdku a črevách. Je to detail, ktorý skvele dolaďuje celkový dojem z knihy.

Maľovaná kuchárska knižka sa môže jednoznačne pýšiť titulom najilustrovanejšia receptárka tohto obdobia. Ilustrátor Peter Stankovič vám kresbami mrkvy, hrášku a či múky spôsobí doslova koncert v bruchu a vašim jediným východiskom bude vytiahnuť kuchynské náradie, uviazať zásteru a pustiť sa do varenia. Stavím sa s vami o všetko, že sa neubránite žmurkajúcim zemiakom, poskakujúcim šalátom a tobôž nie flirtujúcim čerešniam.

Kniha Z hrnca do rozprávky obsahuje skutočne z každého rožka troška. Dá sa povedať, že tu nájdete minimálne päť v jednom - od receptov rôzneho druhu, cez rozprávky a rady expertov až po zaujímavosti zo sveta jedál a tipy kuchynských pomocníkov, ktorí odbremenia rodičov v čase plnom plienok a fľašiek. Dôkazom toho, že knižka nie je určená len ženám a ich deťom, ale aj mužom je fakt, že jeden zo spoluautorov je príslušník silnejšieho pohlavia, ktorého recepty tvoria súčasť tejto kulinárky. Ingrediencie a aj postup varenia sú napísané tak jednoducho, že každý muž by dozaista zvládol ukuchtiť prinajmenšom polovicu receptov. Kniha Z hrnca do rozprávky pre svoju kreativitu a originalitu dostane do kolien aj toho najväčšieho „nejedáka.“

DOZJEDENIA, PRIATELIA!

robo-papp-barbora-rakovska-lenka-soosova-nestandard2

• Meno autora: Barbora Rakovská, Robo Papp, Lenka Šóošová