streda, 10 september 2014 20:46

Za dverami mojich snov

Azda tá najkrajšia a najpevnejšia láska sa zrodí len medzi dvomi priateľmi. Práve tí veľmi dobre vedia, čo tomu druhému vyčarí úsmev na tvári a ktoré čokoládové tyčinky majú najradšej...

„Tima som doma viac ako dva roky vôbec nespomenula. Chcela som sa vyhnúť maminým otázkam. Verila totiž, že priateľstvo medzi mužom a ženou neexistuje a nemala som chuť ju o tom presviedčať. Rodičia preto netušili, že okrem pár kolegýň, s ktorými som sa skamarátila, existuje v meste aj muž, na ktorom mi záleží.“

Eva nebola so svojím životom na vidieku spokojná. Prekážali jej klebety, predsudky a aj ľudia, ktorí strkali nos do toho, do čoho ich nič nebolo. Preto sa po maturite rozhodla opustiť rodné hniezdo a začať nový život v meste. Na novom mieste sa nemala ani kedy cítiť osamelá. Pomáhal jej šéf, kolegyne a Tim, najlepší priateľ na svete. A tak sa jej postupne v meste začali plniť tie najtajnejšie priania a konečne bola skutočne šťastná.

Eva nebola so svojím životom na vidieku spokojná. Prekážali jej klebety, predsudky a aj ľudia, ktorí strkali nos do toho, do čoho ich nič nebolo.

Nemyslite si však, že Evin príbeh sa tu končí. Osud sa s ňou nepekne zahrá a do jej života vstúpi vrah, ktorý ju nielenže pripraví o kamarátku, no postupne zničí všetky ilúzie. Jej svet sa začne rúcať ako domček z karát a Eva sa ocitne na mieste, kde ani tí najbližší nedokážu povedať pravdu a musí si poradiť úplne sama.

Jej svet sa začne rúcať ako domček z karát a Eva sa ocitne na mieste, kde ani tí najbližší nedokážu povedať pravdu a musí si poradiť úplne sama.

Podlomili sa mi nohy, a keby ma muž zákona nezachytil, zviezla by som sa na zem ako jesenný list zo stromu. Usadil ma na stoličku a sám sa uvelebil na druhú, pol metra odo mňa. ‚Verte mi, toto je na mojej práci najhoršie, no je to nevyhnutné.‘ Cítila som bolesť v hrdle pri každom slove, ktoré som vyslovila. ‚Vy si tu len tak vtrhnete a poviete mi, že Kamila je mŕtva? Že sa predávkovala? Viete vôbec, čo hovoríte? Kamila si nikdy v živote nezapálila ani len obyčajnú cigaretu! Neobjavila sa celý víkend, ale určite sa čoskoro vráti.‘“

Za dverami mojich snov je veľmi realistický román. V každej postave môžete nájsť kúsok seba, majú rovnaké vlastnosti, sny i chyby ako my. A každý z nich sa snaží nájsť si svoje miesto na zemi, nájsť lásku, duševný pokoj. Počas čítania mi postavy priam ožívali pred očami a spolu s nimi som prežívala ich komplikovaný osud. Eva mi dokonca v mnohom pripomínala mňa. Tak ako ja sa odsťahovala z dediny do mesta, aby si tam našla prácu, odišla od ľudí, ktorí jej ubližovali, aby začala nový život. Nemala pri tom vôbec nič, len svoje túžby.

Myslím si, že autorka veľmi dobre vystihla nielen Evinu mentalitu, ale aj dnešný pomýlený svet, v ktorom sa musíte neustále obracať. Rimová taktiež na každej stránke pripomína, že môže byť a bude horšie. Nič netrvá večne. Každý šťastný moment si treba vychutnávať plnými dúškami, lebo sa rozplynie ako ranná rosa.

Myslím si, že autorka veľmi dobre vystihla nielen Evinu mentalitu, ale aj dnešný pomýlený svet, v ktorom sa musíte neustále obracať.

Celý tento záhadno-ľúbostno-detektívny román sa točí okolo hľadania pravdy. Znázorňuje to aj jeho tajomná obálka. Evin príbeh vás nadchne, pohltí a môžete si byť istý, že knihu nepustíte z rúk, kým nerozlúštite aj poslednú záhadu. Román má veľmi prekvapivé zvraty, šokuje a zmetie vás na každej svojej stránke. Nech som sa však akokoľvek snažila, nemala som tušenia, kto z postáv by mohol byť vrahom. Dokonca autorka tak vynikajúco pracuje s textom, že nedokážete ani len predvídať, čo bude nasledovať v ďalšej kapitole a akým smerom sa dej začne uberať. Spolu s hlavnou hrdinkou nazriete za zatvorené dvere, ktoré sa otvoriť dlho nikto neodvážil, a s Evou budete hľadať pravdu a odkrývať rodinné tajomstvá. Nazriete do sveta, kde nič nie je také, ako sa zdá, a kde neexistujú zábrany.

• Meno autora: Andrea Rimová
  • Knihu vydalo: Motýľ
  • Počet strán: 240