streda, 30 január 2013 21:25

Desiaty kruh

Mám rada knihy, ktorých záver neviem predvídať. A nech si myslím, že skončia akokoľvek, vždy sa mýlim. Kniha Desiaty kruh je práve takou, v ktorej zistím, čo presne sa stalo až na posledných stranách.

Hlavnou postavou je Trixie, mladé štrnásťročné dievča, ktorého otec tvorí komixy a žije len v svojom kreslenom svete. Jej matka podvádza manžela s dvadsaťročným študentom, ktorý sa zúčastňuje jej prednášok o literatúre, špeciálne o Danteho pekle. A k tomu všetkému sa s ňou rozíde nádejná hokejová hviezda. Trixie nevie, ako má svoje problémy riešiť, a tak si v ťažkých chvíľach robí rezné rany. Navonok sa však tvári, že je všetko v poriadku. Na jednej oslave, utajenej pred rodičmi, je znásilnená. Páchateľom má byť práve jej bývalý. Po škandálnom obvinení a začatí vyšetrovania ho však po pár dňoch nájdu mŕtveho na zamrznutej rieke.

Po škandálnom obvinení a začatí vyšetrovania ho však po pár dňoch nájdu mŕtveho na zamrznutej rieke.

Je za jeho vraždu zodpovedná samotná Trixie? Alebo dokonca jej otec, niekdajší nervák? Keď sa prevalí, že je jednou z podozrivých, uteká pred realitou na vlastnú päsť do aljašskej tundry. Práve odtiaľ pred niekoľkými rokmi ušiel jej otec a tiež z dôvodu smrti a obvinenia. Bude sa história opakovať a ona tam ostane žiť, alebo jej Jasonov duch nedá pokoj, kým sa nevráti? Alebo sa v jej živote objaví niekto iný? Alebo...? Toľko otázok, ako pri čítaní tejto knihy sa mi už dávno nevyrojilo v hlave. A odpovedí som sa dočkala až v závere.

Peklo, ktoré prežíva táto rodina, sa pretaví aj do kresleného seriálu.

Peklo, ktoré prežíva táto rodina, sa pretaví aj do kresleného seriálu. Jeho autorom je Trixin otec Daniel a čitateľ sa s ním stretáva na konci každej kapitoly. Tento komix je zaujímavým spôsobom ako dielo ozvláštniť a navyše sa v ňom objavujú postavy z knihy, ale s rôznymi nadprirodzenými schopnosťami. Dokonca sa na komixových stránkach schováva tajná správa od spisovateľky, ktorá bola nominovaná na British Book Awards ako autor roka. Táto kniha sa vďaka zaujímavému a pútavému deju ľahko dostane pod kožu aj ľuďom, ktorí knihy veľmi neobľubujú.

• Meno autora: Jodi Picoult
  • Počet strán: 333
  • Dátum vydania: pondelok, 01 január 2007