nedeľa, 23 jún 2013 19:33

Závislá od nákupov

(5 hlasov)

Ktorá z nás by nemilovala nákupy? Veď to prezeranie tovaru, hľadanie správnej veľkosti, radenie sa s kamarátkami a skúšanie v kabínkach je predsa návykové! Ale vieme si v správny čas povedať: A dosť!?

Rebecca Bloomwoodová si to síce navráva, ale v skutočnosti má obrovský problém. Býva v podnájme u svojej kamarátky, má za sebou čerstvý rozchod s priateľom, banke dlhuje nemalé peniaze, jej šatník je plný na prasknutie a šaty vo výkladoch na ňu vyvaľujú prosebné oči. Kabelky, topánky, svetríky, šály... Ničomu nedokáže odolať a každú zbytočnú kúpu si vie odôvodniť. Toto sa oplatí, na tomto ušetrím, toto nutne potrebujem!

Už prvé strany nám dávajú jasne najavo, že kniha bude veľkou zábavou. Málokedy sa pri čítaní nahlas smejem, no tu som sa neudržala. Skutočnosť, že Rebecca pracuje vo finančných novinách s názvom Úspešné sporenie je sama osebe vtipná. Prostredníctvom svojich článkov radí ľuďom, ako majú šetriť, a to tak, že opisuje texty zo starých finančných príručiek, pretože sama sa vo svete ekonomiky poriadne stráca. Keď sa k tomu pridružia Rebeccine svojské úvahy o živote a jej neuveriteľná schopnosť vytvoriť problém aj z tej najbanálnejšej situácie, vznikne nám oddychové úsmevné dielko, ktorého prečítanie nebude ľutovať žiadna žena.

„Po roku a pol – hoci to znie neuveriteľne – ma oslovili z časopisu Úspešné sporenie a ja som ponuku prijala. O financiách neviem, samozrejme, celkom nič. Ľudia na zastávke vedia o financiách viac ako ja. Školáci vedia o financiách viac ako ja. Robím túto prácu už tri roky a stále čakám, že na to niekto príde.“

Aj keď sa dej nijako prudko nevyvíja a dal by sa zredukovať na tridsať strán, nevadilo mi to. Autorka knihu naplnila zábavnými príhodami a jej spisovateľský talent spôsobil, že zo všedných udalostí sa stal zážitok. V prípade, že vám je meno Rebecca Bloomwoodová známe z televíznej obrazovky, máte pravdu, kniha sa dočkala i filmovej verzie. Nečakajte však Dievča so zeleným šálom, ani sladký románik s Lukom Brandonom. Niektoré udalosti v knihe sa s filmom nezhodujú, prípadne majú úplne iný priebeh.

Rebecce jej nákupná vášeň začína postupne prerastať cez hlavu. Na odkazovači sa množia zaznamenané telefonáty od bankárov, ktorým dlhuje peniaze, a jej kreditné karty sú v hlbokom mínuse. Snaha šetriť sa zmení na chvíľkovú záležitosť, a tak Rebecce nezostáva nič iné, iba zarobiť viac. Netuší, ako na svoje konto priláka viac peňazí, no práve vtedy prichádza skvelá príležitosť – príde na stopu finančnému podvodu, ktorý má na svedomí istá spoločnosť. Dokáže Rebecca túto skutočnosť speňažiť vo svoj prospech?

„Ale v žalúdku cítim čudný pocit, ktorý ma neprechádza po celý večer, dokonca je tam, keď sa ráno prebudím. Pocit, ktorého sa nezbavím dokonca ani vtedy, keď si spomeniem na šál Denny and George. Ležím v posteli s pohľadom upretým na plafón a po prvýkrát za celé mesiace počítam, koľko komu dlhujem.“

• Meno autora: Sophie Kinsellová
  • Knihu vydalo: Talentum
  • Počet strán: 259