piatok, 31 január 2014 15:24

Očkovanie proti stresu

Občas sa zdá, že proti stresu sa bojovať nedá. Číha na nás v každom kúte, v každej uličke a miestnosti. Tasiť proti nemu zbrane však nie je veľmi múdre. Väčšinou je vždy silnejším súperom. Čo tak sa proti nemu zaočkovať a získať trvalú imunitu?

Ak účinne použijete psychoenergetické aikido, možno sa vám to očkovanie podarí. Pri aikide sa totiž využíva sila protivníka v náš osobný prospech. A v tomto prípade platí úplne rovnaký princíp. Nejde síce o silu fyzickú, no prečo nezužitkovať všetko dobré i zlé, čo nám život ponúka a poriadne z toho vyťažiť?

„Je dokázané, že primeraný stres navracia mladosť, zvyšuje hladinu životnej sily a vytvára návyk zvládať zložité životné situácie. Človeka neničí samotný stres, ale nepripravenosť zvládať život a rôzne situácie, ktoré v živote vznikajú.“

Ak by Očkovanie proti stresu bolo prvou knihou od Sineľnikova, s ktorou som sa stretla, asi by som po jeho ďalšej literatúre už viac nesiahla. Myslím, že autor môže byť rád, že sa ku mne najprv dostali jeho knihy z oblasti liečiteľstva, ktoré ma ohúrili jednoduchosťou a novým pohľadom na choroby. Očkovanie síce nie je zlou knihou, no vo svojom úvode sľubuje viac, ako v sebe skrýva. Niektoré myšlienky sa často opakovali, iné akoby hovorili úplne z cesty. Po prečítaní som mala dojem, že sa autor pri písaní nechal príliš uniesť a zašiel tam, kam to v úmysle nemal, a naopak – trochu pozabudol na svoje ciele, ktoré si vytýčil na začiatku.

Čo teda v knihe skutočne nájdeme? Začiatok sa nesie v tradičnom duchu, na ktorý som si už u Sineľnikova zvykla. Vysvetľuje nám rozdiel medzi novým a starým modelom vedomia a vnímania sveta. Postupne sa prepracuje k stresu a snaží sa nám ho ukázať v pozitívnom svetle, pričom poukazuje na jeho dôležitosť. O kapitolu na to sa už venuje niekoľkým krokom psychoenergetického aikida, pomocou ktorých sa dá zo života a ponúkaných situácii vyťažiť len to najlepšie. Ku koncu knihy sa dostaneme k efektívnej komunikácii a znameniam či signálom, ktoré nám život poskytuje.

„Varovné znamenia ukazujú, že ste sa odklonili od správnej cesty. Začínajú sa u vás objavovať negatívne povahové črty, pocity a myšlienky, ktoré môžu viesť k nepríjemným udalostiam. Vonkajšie odráža vnútorné. Práve to sa vám snaží povedať naše podvedomie prostredníctvom diania v okolitom svete. Každý problém je znamením, že sme sa zastavili vo vývoji.“

Kniha je preplnená praktickými cvičeniami a príhodami z autorovho života, na ktorých nám dokazuje pravdivosť svojich slov. Očkovanie nie je klasickou motivačnou príručkou, nie sú tu zložité súvetia a ťažké filozofické úvahy. Všetko je tu vysvetlené a podané „v ľudskom“ jazyku. Práve túto jednoduchosť by som označila ako veľké, no, bohužiaľ, jediné plus. Kto sa už pár rokov prehrabáva v motivačnej literatúre, nenájde tu žiadnu inovatívnu myšlienku ani pohľad na svet, ktorý by jeho vnútro trochu pozmenil.

Očkovanie proti stresu teda hodnotím ako malý krôčik vedľa v Sineľnikovej tvorbe. Po celý čas sa nám snažil vštepiť do hláv jediné posolstvo – sme tvorcami vlastného života a máme nad ním absolútnu kontrolu. Pre náročného čitateľa je to ale žalostne málo.

• Meno autora: Valerij Sineľnikov
  • Národnosť: ukrajinská
  • Knihu vydalo: Eugenika