pondelok, 09 november 2020 17:08

Zázračné ráno Doporučený

Je pochmúrna noc, nevieš zaspať. Nocou ti víria myšlienky, ktoré ťa hlodajú. Ráno však začína začiatok, v ktorom sa môže všetko zmeniť. Tato kniha ponúka návod, ako sa do neho zobudiť.

Hal Elrod je vyhľadávaný rečník, úspešný obchodník, ultramaratonsky bežec, jeden zo svetoznámych koučov... Toto všetko si vieme zistiť o autorovi tejto knihy. Priznám sa, že ja som o ňom nevedela a nepočula nič. Keď sa mi jeho kniha dostala do rúk, napísať o nej bola pre mňa ďalšia výzva.

Zázračné ráno, sľubuje šťastnejší, zdravší, úspešnejší život. Je rozdelená do viacerých celkov. V úvode nás sprevádza k otázkam prečo zmeniť radikálne svoj život. Pohľad do zákulisia jeho života nás má nakopnúť aj k čítaniu jeho vlastných teórií, ktoré zmenili aj jeho. A vraj k lepšiemu.

Zázračné ráno

Ponúka nám cestu a spôsoby hľadania lepšieho a plnohodnotnejšieho života. „Úspešným ľuďom zázračné ráno zmení život úplne od základov, umožní im dosiahnuť ten večne unikajúci vyšší level a osobný a pracovný úspech vynesie ďaleko nad rámec toho, čo dosiahli v minulosti“

Fajn, nie je to kniha, ktorú by som si sama od seba prečítala. Jednoducho som ju dostala, tak som sa s nevôľou do nej pustila. Irituje ma, keď mi niekto hovorí, ako mám žiť a vytvoriť si cieľ atď. Na druhej strane je mi jasné, že ľudia takúto knihu potrebujú. A v podstate je dobrým návodom, ako nakopnúť do života toho, kto to potrebuje. Neviem, niektoré rady som si vyskúšala iné nie, možno práve preto, na mňa až tak nezapôsobila. Je nutné asi dodržiavať všetko čo sa nám autor snaží predostrieť. Mne sa zo začiatku páčila výzva skorého ranného vstávania a myšlienka mať čas pre seba. Odskúšala som, ale keďže som nočná sova, dlho mi tento trend neostal. Zas som sa utvrdila v tom, že v noci urobím viac. Je to však vec postoja každého čitateľa. Naopak, vďaka knihe som si spomenula na podstatu meditácie. V minulosti som ju praktizovala a úplne som zabudla v tomto rýchlom svete na jej prínos. Ak neviete meditovať stručný postup získate v tejto knihe. Pre začiatok to stačí.

Keď som sa dostala k časti s názvom R-reading, potešila som sa. Konečne niečo pre mňa však som knihomoľ. Čítať – konečne rada, ktorá je pre mňa vyšitá a pravidelne ju praktizujem. Zádrheľom je, že autor preferuje iba motivačne knihy, a to už nie je moja šálka kávy. Aby som však nebola skeptická jednu dve z jeho odporúčaní si prečítam, zvedavosť je zvedavosť. Možno mi dajú väčší kopanec do života, ako táto.

Zmena postoja prostredníctvom písania denníka u mňa evokovalo detské časy. Rozpamätala som sa na svoje denníky a pripomenula si svoje túžby a plány. S určitosťou môžem potvrdiť, že táto myšlienka z tejto knihy sa mi páčila najviac. Fajn, tipy pre produktívnejší život vďaka zázračnému ránu som v nich našla, no neustále sa opakovali a neprinášali viac možností, ako ich viac rozvíjať.

Rozvíjanie verzus študovanie

Ja som od tejto knihy očakávala reálne príbehy tak, ako sa to javilo na začiatku. Negatívum tejto knihy je, že cielene väčšinu jeho rád smeruje k odkazu na jeho internetovú stránku. Čo mňa pri čítaní odrádza. Keď čítam nechcem mať potrebu hľadať dokončené myšlienky na internete. Buď kniha alebo internet. Ak sa už myšlienky odpútajú od knihy ťažko ich zaháňať späť.

„Afirmácie zázračného rána pred spaním: Ak ste to ešte neurobili, nájdite si chvíľku a choďte na stránku.... „

Celkom na záver, kniha na mňa pôsobí, ako výcuc z toho čo autor ponúka na prednáške a jeho internetovej stránke. Mohli by sme ju použiť, ako základného sprievodcu a detaily si doštudujte na tej a tej webovej stránke. Chýba mi v nej širší zámer a viac námetov na premýšľanie. Dobre pár myšlienok som si z nej zobrala, pár rád stálo za to. Len škoda, že toho bolo tak málo.

Citáty

PS: Halove inšpiratívne citáty boli z celej knihy naj. Najviac ma oslovil tento: „Aj keď je život ťažký a náročný – a najmä vtedy, keď je ťažký a náročný –, prítomnosť je pre nás vždy príležitosťou učiť sa, rozvíjať sa a stať sa čoraz lepšími.“

• Meno autora: Hal Elrod
  • Národnosť: americka
  • Počet strán: 232