streda, 06 november 2013 18:58

Omladzujúce odkyslenie

„Človek sa rodí s telom naprogramovaným na dlhovekosť – približne na 130 rokov. Od spôsobu, ako so svojím telom zaobchádza, závisí, či zostarne v zdraví, alebo ochorie a predčasne umrie.“ Tak prečo sme potom chorí, nervózni, skľúčení, pesimistickí?

Knihu som si zadovážila na odporúčanie známej. Zámerne nevyhľadávam literatúru, ktorá vám isto iste prezradí návod na lepší život. Ale tu som sa nechala zlákať. Po prvých stranách som si povedala, fajn, kniha, skúsim to s tebou. Niektoré kapitoly sa mi zdali pre laika veľmi odborné, aj keď sa autor jednoducho snažil vysvetliť podstatu veci. Ale pokiaľ sa do knihy začítate a budete odkaz riadkov vnímať a vzťahovať na svoj život, pochopíte, že na tom predsa len niečo bude...

Autor pripisuje všetky negatívne pocity, choroby, či akýsi vnútorný pocit, že čosi nie je tak, ako by malo byť, práve jedom v našom organizme – kyselinám.

Autor pripisuje všetky negatívne pocity, choroby, či akýsi vnútorný pocit, že čosi nie je tak, ako by malo byť, práve jedom v našom organizme – kyselinám. Nie tej žalúdočnej, ale tej nadbytočnej, ktorú tak radi prijímame nielen vo forme cukru, ale aj v obľúbených bublinkách perlivej vody. Nehovoriac o sladkých vodách typu koka-kola. Tepperwein ponúka aj jednoduché riešenie odbúrania týchto zlých kyselín. S očistou môže začať každý z nás. Máte doma sódu bikarbónu? Zemiaky a cesnak? Ovocie, zeleninu a vodu? Tak potom máte všetko potrebné, aby ste s očistnou kúrou mohli začať už dnes.

S očistou môže začať každý z nás. Máte doma sódu bikarbónu? Zemiaky a cesnak? Ovocie, zeleninu a vodu?

Bola som prekvapená, aké „ingrediencie“ by sme pri očiste mali používať. Žiadne umelé náhrady ponúkané farmaceutickými gigantmi, ale to, čo nájdete v každej domácnosti. V lete ovocie a zeleninu, v zime pomaranče, jablká, či sušené marhule. K tomu dodržiavať pitný režim a mať dostatok pohybu. V knihe budete márne hľadať jedálny lístok na týždeň s rozpisom, čo jesť na raňajky, obed, či večeru.

„Treba preto začať a krok za krokom postupovať takými zmenami, ktoré človeku padnú najľahšie. U mňa to bolo napr. rozhodnutie, že ráno budem jedávať len ovocie, čo som potom bez akéhokoľvek sebapremáhania vedel dodržať, ba dokázal som si z toho vypestovať návyk. Ďalším rozumným krokom by malo byť pravidelne viac piť, lebo očista tela od látkových splodín nie je možná bez dostatočného množstva tekutiny. Každý by mal objaviť svoje vlastné postupy a potom si všetky jednotlivé kroky zautomatizovať.“

Pri čítaní som sa aj zabavila, keď som testovala dychové cvičenia. Nevedela som totiž, že viem dýchať napr. iba pravým, alebo ľavým pľúcnym lalokom.

Pri čítaní som sa aj zabavila, keď som testovala dychové cvičenia. Nevedela som totiž, že viem dýchať napr. iba pravým, alebo ľavým pľúcnym lalokom. Alebo zhora nadol a opačne. Funguje to a prišlo mi to smiešne jednoduché. Neveríte? Vyskúšajte!

„Cvičenie napĺňajúce taoistický princíp dýchania, zodpovedajúci učeniu veľkého čínskeho filozofa zo 4.storočia pred n.l., tvoria len dve vdýchnutia. Tak ako každé dychové cvičenie, aj toto sa začína vydýchaním. Keď sa dôkladne vydýchate, raz sa veľmi hlboko nadýchnite, potom tento vzduch vydychujte takmer zavretými ústami aspoň v 30 malých prerývaných dávkach, a následne sa zasa hlboko nadýchnite."

Omladzujúce odkyslenie odporúčam najmä trénerom a tým, ktorí pomáhajú ľuďom redukovať váhu. Aby ste to ale nechápali tak, že nepatrí do rúk obyčajným ľuďom. Patrí. A každý, kto má akékoľvek zdravotné problémy, by si v nej mal aspoň zalistovať. A pri listovaní vypiť pohár vody, či zjesť jablko.

„Je veľmi jednoduché urobiť niečo pre svoje zdravie. Je pravda, že ľudia si z času na čas, keď sú v úzkych, aj dávajú takého predsavzatia, no len čo sa vzchopia, ženú sa ďalej, akoby sa nič nebolo stalo. Bolo by pekné, keby sme sa vedeli zastaviť a uvedomili si, čo sa môže stať. Ak to neurobíme, donucujeme svoj osud, aby nám poslal iných učiteľov života. Ich názvy sú: hnev, strach, stres, chyby, pocity viny, závislosť, bolesť, choroba, nadváha, životná prehra, kríza alebo smrť. A ak si človek takýchto učiteľov raz pozval, potom sa ich už len ťažko zbavuje.“

• Meno autora: Kurt Tepperwein
  • Národnosť: nemecká
  • Knihu vydalo: Noxi