piatok, 26 júl 2013 20:18

Čo ti chce povedať choroba

Skutočnosť, že každá choroba nám chce niečo povedať už dnes nie je žiadnym tajomstvom. Nie všetci si však vedia jej príznaky správne pretlmočiť. Ako je to s vami? Zanadávate si pri každom kýchnutí na zlú imunitu alebo je pre vás bolesť signálom, že sa máte ponoriť do svojho vnútra a načúvať?

Kurt Tepperwein si opäť zobral na paškál ľudské telo. Predstavuje nám našu telesnú schránku ako dobrého priateľa, ktorý sa s nami snaží komunikovať prostredníctvom istých signálov. Nie každý ho však počúva, čím si vyslúži vstupenku či dokonca permanentku do ambulancií mnohých lekárov. Tak teda, čo robiť, aby sme si nemuseli potykať s každým doktorom v okolí?

„Telo nemôže ochorieť samé od seba, je len zobrazovacou plochou vedomia. Je ako plátno, na ktorom nemôžu obrázky vzniknúť samé od seba. Myšlienky sú film a rozhoduje vôľa, aký film práve beží. Preto nemá nijaký význam vystrihovať do plátna diery, keď sa nám film nepáči (operácie) alebo plátno ustavične natierať na bielo (symptomatická liečba).“

Ako vlastne choroba vzniká? Čo robím zle, ak mám pravidelne každý mesiac migrénu alebo ma vždy na jeseň prekvapí zápal stredného ucha? Aj na tieto otázky nám Tepperwein odpovie. Knihu odštartoval menšou teoretickou časťou, v ktorej nás naučí prevziať úplnú zodpovednosť za všetko, čo sa nám v živote prihodí a tiež ozrejmuje spôsoby, akými si chorobu môžeme spustiť. Neskôr podáva riešenia, pomocou ktorých sa dokážeme vyliečiť bez akýchkoľvek vonkajších zásahov do nášho organizmu. Stačí si len uvedomiť, že sme niekde pochybili a šli sme sami proti sebe.

Najzaujímavejšia časť celej knihy je tá, v ktorej nám autor zrozumiteľne preloží odkazy od chorôb. Zachrípnutie, cestovná horúčka, bolesť ucha alebo svalové kŕče sú len prejavom toho, že venujeme nedostatočnú pozornosť svojmu ja. Choroby sú zoradené abecedne a pri každej z nich je vysvetlený jej vznik, nesprávny myšlienkový návyk a návod, ako sa choroby zbaviť.

Čo ti chce povedať choroba v porovnaní s inou literatúrou tohto typu „ide viac do hĺbky“. Nerozmazáva skutočnosti len na povrchu, ale jasne a zrozumiteľne ozrejmuje všetky podrobnosti. Aj počet chorôb alebo chorobných príznakov je tu širší ako pri väčšine kníh od iných autorov.

„Keby ľudia s nadváhou menej jedli, alkoholici menej pili, fajčiari by prestali fajčiť, leniví by sa trochu viac pohybovali, všetci by sme zhlboka dýchali, pozitívne mysleli, čítali dobré knihy a pozerali sa na pekné veci, mohli by sme zachrániť viac životov a poraziť viac chorôb ako drahými pokusmi dnešnej medicíny.“

Ak ste si práve povedali, že vy túto knihu nepotrebujete, pretože momentálne nie ste chorí, skúste trochu zaloviť v pamäti. Počuli ste už tú múdrosť, že najlepším liekom je prevencia? Tak potom, prosím, vedzte, že Tepperwein nám do knihy skryl ten najúčinnejší prostriedok prevencie. Nemusíte ju čítať len vtedy, keď ste nadobro pripútaní k posteli. Ak si všetky choroby zbežne prejdete, možno vám niektoré nesprávne myšlienky či návyky budú povedomé. Ich včasným odstránením tak chorobu zo svojho vnútra vyženiete ešte skôr, ako stihne vyjsť na povrch a ušetríte si tak mnoho bolesti.

Čítané 2880 krát
Viac z tejto kategórie: « Ako byť bohatý Vplyv mena na život »