pondelok, 10 jún 2013 12:21

Choroby vyčítané z tváre

Niektoré knihy by mali mať na obálke viditeľný nápis: Čítať len na vlastnú zodpovednosť. Pri Chorobách vyčítaných z tváre to platí dvojnásobne. Je tu totiž vysoká pravdepodobnosť, že obyčajná prechádzka mestom sa zmení na hľadanie chorôb v tvárach okoloidúcich.

Kto nepozná Kurta Tepperweina, akoby do vôd sebapoznania, liečiteľstva a rozvoja nikdy nevkročil. Uznávaný nemecký autor má na svojom konte desiatky kníh, ktorých posolstvo je takmer vždy rovnaké: pomôcť ľuďom spoznať ich dušu, vyliečiť rany v nej a postrčiť zblúdilé postavičky k tomu, aby sa opäť stali nezávislými a vyrovnanými. Tento knižný kúsok sa od jeho predchádzajúcich trochu líši. Nehodnotí, neposúva k zmene, ani nedáva osvedčené rady ako sa vyliečiť. Ide tu o akúsi príručku, ktorá nám nastavuje zrkadlo. A to doslova.

„V tvári každého človeka je zreteľne napísaný jeho životný príbeh, jeho nenávisti i lásky. Na svetlo vychádza jeho najhlbšia podstata – každý ju má na očiach, ale nie všetci jej aj porozumejú.“

Čo už sa len dá prečítať z očí, uší či dokonca z pier? Napríklad cukrovka, žalúdočné problémy alebo nedostatok železa! Po krátkom, ale úplne postačujúcom úvode ide autor priamo na vec. Predstavuje nám časti tváre ako ukazovatele chorôb, ktoré sú usídlené v našom vnútri. Každej oblasti venuje osobitnú pozornosť a opisuje ju naozaj zoširoka. Pomalý rast vlasov, hlboké vrásky na krku, opuchnutá horná pera, modravý povlak na jazyku... Aj tieto znaky sú len prejavom toho, že naše vnútro nie je v rovnováhe.

Najviac ma prekvapilo, že sa autor zameral aj na iné časti tela, nielen na tvár, ako bolo avizované v názve knihy. Okrem hlavy nám dáva do pozornosti aj ramená, dlane, nechty či štýl chôdze. Obrovským potešením pre mňa ako nadšenca grafológie bola malá kapitolka, ktorá informovala o tom, že choroby sa môžu ukázať aj v našom písomnom prejave.

Smiali sa vám v detstve, že máte veľké uši? Mali ste argumentovať tým, že na rozdiel od iných vás čaká dlhý a kvalitný život. V prípade, že závidíte svojej kolegyni krásne snehobiele zuby, miernite sa. Slečna ich nedostala do vienka ako prejav krásy, ale biele perličky v jej ústach len poukazujú na to, že má nedostatok minerálov v tele. Sú tieto informácie neuveriteľné a zarážajúce? Verte mi, ja som sa tiež čudovala, čo všetko sa o sebe a svojich blízkych môžeme pri pohľade na tvár dozvedieť.

Kniha je zostavená tak, aby v nej čitateľ zbytočne neblúdil. Ak chcete vedieť, čo znamenajú obrovské vačky pod očami vášho šéfa, jednoducho si nalistujte kapitolu o očných viečkach. A pre tých, ktorí už majú nejakú chorobu na sebe nalepenú a chcú vyskúšať, či pán Tepperwein neklame, je tu kapitola s názvom Príznaky od A po Z. Choroby či zdravotné poruchy sú zoradené abecedne a k nim sú priradené navonok rozpoznateľné prejavy.

„Všetko, čo sa objaví vo vonkajšej podobe, musí najprv existovať ako duchovná príčina. Týka sa to predovšetkým myslenia a správania človeka.“

Kurt Tepperwein na trh opäť priniesol jedinečné a zaujímavé dielo, ktoré je však lepšie čítať len z čírej zvedavosti. Okrem prepuknutých chorôb sa dozvieme aj o tých, ktoré v našom tele ešte len spia a čakajú na svoj čas. Ľudská psychika je nevyspytateľná, a preto keď si dnes prečítate, že máte na tvári napísaný žlčníkový záchvat, hádajte, čo vás zajtra začne bolieť. Chorobu, ktorá by sa inak prejavila až o niekoľko rokov, si tak môžeme spustiť ihneď. Ak vám teda môžem dať menšie odporúčanie, neberte informácie v knihe ako strašiaka. Pristupujte k nim ako k vášmu priateľovi, ktorý vás chce pred mnohými ťažkosťami iba vystríhať.

• Meno autora: Kurt Tepperwein
  • Národnosť: nemecká
  • Knihu vydalo: NOXI