sobota, 25 máj 2013 18:56

Telo ako zrkadlo duše

(11 hlasov)

„Kto rozumie svojmu telu a počúva ho, ten je šťastný človek. Dobre sa cíti vo svojej koži a zvnútra žiari smerom von.“

Trápi vás veľké brucho, krivý nos alebo malé pery? Namiesto brušákov, odopierania si čokolády či plastických operácií by ste radšej mali nahliadnuť do knihy, od pre nás nie veľmi známeho, nemeckého autora Ruedigera Dahlka. Neručím vám za to, že sa vaše pery zväčšia a na bruchu sa objavia pevné tehličky. Môžem vám však garantovať, že sa o sebe dozviete niekoľko zaujímavých a prekvapivých faktov.

Telo ako zrkadlo duše rozhodne nepatrí k tým knihám, ktoré nás svojím obsahom ohúria hneď od začiatku. Autor sa rozhodol pre trochu dlhý, monotónny a unavujúci úvod plný vysvetľovania a vlastných úvah. Hovorí o svojich skúsenostiach, poúča nás ako s knihou narábať a chápať ju, vyjadruje sa k problémom súčasnej doby a s ňou spojeným nesprávnym ponímaním ľudského tela. Tá zaujímavejšia časť nasleduje až po dlhých sedemdesiatich stranách, no myslím, že stojí za to prehrýzť sa ňou, prípadne ju preskočiť. Len tak sa totiž dostaneme k podstatnej výkladovej časti.

„Predpokladá sa, že horná pera vyjadruje psychickú a dolná pera fyzickú vôľu človeka. Spoločnou témou hornej a dolnej pery je zmyselnosť – alebo jej nedostatok. Ten, kto má napríklad tenkú hornú peru a plnú dolnú peru, bude sa zaujímať predovšetkým o všetko materiálne, kým duševný svet nechá bokom.“

Autor sa tu našej telesnej schránke venuje naozaj detailne. Postupujúc od hlavy až po chodidlá nám opisuje jednotlivé časti a odhaľuje ich skrytý význam. Nevynecháva pritom farbu očí, vlasov, tvar bokov či dokonca veľkosť zubov.

Pomocou tejto knihy sa dozviete veľa vecí nielen o sebe, ale fakty z nej môžete použiť aj na lepšie spoznanie vášho partnera. To čo by ste inak zisťovali roky, si teraz môžete jednoducho nalistovať! Má váš partner zelené oči? Potom si budete musieť zvyknúť na časté zmeny nálad. Alebo ste sa práve zaľúbili do modrookej blondíny? V tom prípade sa na ňu nehnevajte za jej naivný až detský pohľad na svet. Všimli ste si, že pani sediaca vedľa vás v autobuse mala príliš kostnaté ruky? Tak teraz už o nej viete, že vo svojom živote nevie vystihnúť to podstatné a dôležité. Za pár minút čítania získate kompletný profil osoby, a to bez toho, aby ste z nej ťahali akékoľvek informácie!

Je skutočne ťažké odporučiť knihu niekomu konkrétnemu. Či už máte úzke plecia, hranatú tvár alebo kučeravé vlasy, nájdete sa v nej. A skutočnosti, ktoré sa tu dočítate, vám navyše pomôžu pozerať sa na seba trochu iným, menej kritickým pohľadom.

„Ak spoznáme, že naše telo je domov, v ktorom prebýva naša duša, náš život sa v ňom dramaticky zmení, pričom ani nebudeme musieť meniť samotný dom. Pokusy meniť ho pomocou plastickej chirurgie sú síce populárne, prezrádzajú však odpor voči úlohe, ktorú pred nás postavil osud, a prinášajú značné problémy. Jednak nie je ľahké zvyknúť si v „novom“ dome, ktorý je našej duši cudzí, jednak je po takýchto zásahoch prerušený tok energie v našom tele.“

• Meno autora: Ruediger Dahlke
  • Národnosť: nemecká
  • Počet strán: 207