štvrtok, 16 máj 2013 20:10

Vnútorné príčiny chorôb

(5 hlasov)

Ako to, že si myšlienkami môžeme spôsobiť chorobu? Táto otázka skrsne v hlave asi väčšine ľudí, ktorí nájdu v kníhkupectve knihu od ukrajinského psychológa a liečiteľa Valerija Sineľnikova. Ak ste ochotní o sile myšlienok aspoň polemizovať, ste na dobrej ceste. Pretože najlepšie využitý čas je ten, ktorý venujeme sami sebe. A s touto knihou to bude úplná hračka.

Valerij Sineľnikov sa už niekoľko rokov venuje liečbe homeopatikami. Žiadna chémia, lieky zaťažujúce organizmus ani potláčanie skutočných príčin chorôb. Na svojich pacientov nehľadí ako na postavičky zodpovedné za prísun peňazí do jeho vrecka, ale každého z nich vníma ako špecifickú osobnosť. Postup liečby je jednoduchý: Zistiť diagnózu, pomocou rozhovoru prísť na to, aké nesprávne myšlienky pacient do vesmíru vysiela, a potom tieto skazené presvedčenia nahradiť inými. Ruku na srdce, nezišiel by sa takýto lekár aj nám?

„Zistil som, že ľudia s anémiou majú v živote málo radosti. Z literatúry som sa dozvedel, že krv stelesňuje životnú silu a radosť, a moje dohady sa tým len potvrdili. Zamyslite sa, ktorá sféra života vám neprináša radosť? Práca, peniaze, vzťahy?“

Cukrovka, nízky tlak, mozgová príhoda či nádcha. Aj takto sa naše telo snaží s nami komunikovať. Keď mu dávame zabrať, viac ako je únosné, nemá inú možnosť, len nám dať signál. A niekedy to poriadne zabolí! Vedeli ste, že kašeľ je len spôsobom, ako na seba upozorniť a že ekzémom trpia ľudia, ktorí niečo zaťato odmietajú? Napadlo by vám, že stratu pamäti môže mať na svedomí obrovský strach? Že nie a prekvapuje vás to? A to je len malá ochutnávka toho, čo vás v knihe čaká!

Keď som túto brožúrku prvýkrát chytila do rúk, výskala som od šťastia. Konečne kniha, ktorá je prehľadná! Stačí si nalistovať chorobu, ktorá nás sužuje a hurá, môžeme sa začať liečiť! Na začiatku každej kapitoly na nás čaká stručná charakteristika danej časti tela, a potom nasledujú choroby či bolesti, ktoré s ňou môžu súvisieť.

„Pľúca stelesňujú schopnosť prijímať a dávať. Pľúcne problémy spôsobuje odmietanie či strach žiť plnohodnotným životom, „dýchať z plných pľúc“. Čosi vám bráni prijímať od života všetko potrebné. Čosi vás „tlačí na prsiach“ a nedá vám voľne dýchať. Zápal pľúc, tuberkulóza a iné ochorenia sú len rôznymi prejavmi skrytej, podvedomej nevôle žiť na tomto svete.“

Aby kniha nepôsobila ťažkopádne a neobsahovala len jednoduché poučky ako správne žiť, Valerij Sineľnikov do každej kapitoly vsunul niekoľko zážitkov zo svojej praxe. Na pacientoch, ktorí za ním prišli a zverili sa mu so zdravotnými ťažkosťami, tak krásne ilustruje pravú podstatu choroby. Čitateľ teda ľahšie pochopí príčinu svojich bolestí, čo môže viesť k rýchlejšiemu uzdraveniu.

Knihu by som vďaka jej systémovosti a jednoduchosti odporučila ľuďom, ktorí sa doposiaľ s literatúrou tohto typu nestretli. Pre laikov a začiatočníkov je úplne postačujúca, no tí, ktorí už majú v tejto oblasti čo-to naštudované, by mohli pocítiť mierne sklamanie. V porovnaní s inými knižkami obsahuje málo hesiel a sú tu ozrejmené len tie najzákladnejšie choroby či zdravotné ťažkosti. Napriek tomu by som Vnútorné príčiny chorôb zaradila do povinnej výbavy každej rodinnej knižnice. Je dobré mať po ruke pomocníka, ktorý vašu bolesť utlmí aj bez liekov a dlhých hodín strávených v čakárni u lekára.

• Meno autora: Valerij Sineľnikov
  • Národnosť: ukrajinská
  • Knihu vydalo: Eugenika