pondelok, 30 marec 2015 10:59

Usilovné ženy pracujú, bystré stúpajú nahor

Zaspali ste na ceste za svojou kariérou? Máte talent, ste vzdelané, šikovné, no po úspechu ani stopy? Alebo si myslíte a tajne dúfate, že váš skrytý talent niekto objaví sám? Mám pre vás zlú správu! Nikto nepríde a nepotrasie vami, že na to máte. Postarajte sa o to sama! Ako? Prečítajte si knihu Usilovné ženy pracujú, bystré stúpajú nahor.

Dr. Barbara Schneiderová je skúsenou manažérkou a dlhoročnou expertkou v oblasti manažmentu. Pôsobí ako koučka, zaoberá sa už dvadsať rokov postupom v kariére a pracovnými úspechmi žien a mužov. Kto iný by mal napísať knihu z tejto oblasti, ak nie ona. Sama zažila vedúce funkcie a prepracovala sa až k založeniu vlastnej firmy, ktorá funguje od roku 2004. Okrem toho všetkého organizuje Women´s Business Day deň kariéry, korý sa koná každý rok v Hamburgu už od roku 2007.

Kto iný by mal napísať knihu z tejto oblasti, ak nie ona.

„Na samom vrchole nenatrafíte len na prijatie, ale aj na odmietnutie. Nesmúťte nad odmietnutím príliš dlho. Treba sa zmieriť s tým či oným zamietnutím a naučiť sa ich prekonávať. Patrí to k postupu.“

Autorka presvedčivo píše už od prvej kapitoly. Vyzdvihuje ženy miestami takmer feministickým pohľadom, čím podľa mňa chcela docieliť, aby čitateľkám pozdvihla sebavedomie veľmi vysoko. To je, samozrejme, dôležitým bodom pri budovaní kariéry, aby sa ženy nebáli konkurencie mužov a vykročili smelo vpred za svojím úspechom. Nezabudla ani na dôležitosť reklamy, stratégie riadenia a hendikepe zvanom dieťa, čo mnohým ženám bráni nielen pri postupe, ale už aj v samotnom prijatí do práce. Posledná kapitola obsahuje desať krokov k profesionálnemu self-marketingu, ktoré sú dopodrobna rozobraté. Keďže nič nepríde len tak, treba sa na trhu práce a kariéry vedieť dobre predať a, samozrejme, dostať do popredia svoje silné stránky.

Autorka presvedčivo píše už od prvej kapitoly.

„Ak chcete dosiahnuť skutočný úspech v zamestnaní či podnikaní, musíte sama seba aktívne predať a postarať sa o to, aby sa o vás vedelo. Cielene si hľadať javisko, na ktorom sa predvediete, urobiť si meno. Samozrejme, dobré meno. Kolegovia, spolupracovníci, nadriadení, zákazníci, vaša interná a externá sociálna sieť – oni všetci sú šíritelia vašich výsledkov a úspechov. Heslo znie: Hovorte s ostatnými, ale nedostaňte sa do rečí.“

Prečítala som už veľa kníh z oblasti motivačnej literatúry, no táto bola pre mňa iným súdkom. Bola viac z oblasti manažmentu a obchodu, orientovaná len a len na ženy. Veľmi dobre padnú rady a tipy na úspech z praxe od žien a mužov zo sveta ekonomiky a politiky, ktoré sú v tejto knihe v početnom množstve. Pozdvihne vám sebavedomie, dodá silu a chuť bojovať o dobrú pozíciu v práci. Odporúčam vám túto knihu, milé dámy, aj k nakopnutiu alebo inšpirácii k novým nápadom v biznise. Oplatí sa k nej aj z času na čas vrátiť a opätovne si prečítať nejakú radu či povzbudenie.

Pozdvihne vám sebavedomie, dodá silu a chuť bojovať o dobrú pozíciu v práci.

Kniha sa dostala na popredné priečky v zozname bestsellerov v časopisoch Financial Times a Manager Magazin.

Milé ženy, chcete byť usilovné? Či chcete patriť radšej medzi tie bystré a lepšie zarábajúce? Usilovnosť je dôležitá, ako píše autorka, no nie je hlavným predpokladom k vybudovaniu svojej kariéry. Rýchlo knihu do ruky, veď každá z nás na to má! A možno aj vďaka tejto knihe budete už onedlho na vrchole vašej firmy.

WomenHeadMoneyBusiness-woman

• Meno autora: Barbara Schneiderová
  • Národnosť: nemecká