pondelok, 02 marec 2015 13:41

Obchod so šťastím

Ak ste napriek všetkým možným knihám o pozitívnom myslení a rozvoji osobnosti zamrzli niekde na nešťastnom mŕtvom bode, tak táto knižka je určená predovšetkým pre vás. Je totiž úplne iná. Ponúka liečivé poviedky, ktoré pohladia dušu, zahrejú pri srdci a ukážu vám rôzne podoby toho najobyčajnejšieho (a často neviditeľného) šťastia vo svete okolo vás. Netrápte sa teda už mysľou a poďte radšej nakupovať šťastie pre dušu.

Máte za sebou neskutočne ťažký deň, vlečiete sa domov a v tom zbadáte nenápadný obchodík, ktorý ste si dovtedy ani nevšimli. Vojdete a necháte sa unášať jeho čarom. Predavač vám ponúka kaleidoskop, ktorý dodáva životu lesk a pestrosť či zápisník šťastia, ktorý vás naučí uvedomovať si tie pekné okamihy života a množstvo iných drobností. Všetko sa zdá neskutočne neodolateľné, až zrazu uveríte, že aj šťastie sa dá kúpiť. Magické predmety vám ho pomôžu objaviť aj tam, kde by ste ho nečakali. Presne tak ako príbehy v tejto útlej knižke.

Všetko sa zdá neskutočne neodolateľné, až zrazu uveríte, že aj šťastie sa dá kúpiť.

„Aby ste získali vzorec absolútneho šťastia, musíte vziať život, naplniť ho rozličnými udalosťami, pridať pocity a emócie, okoreniť zmyslom pre humor a dobre premiešať. Množstvo ingrediencií sa určuje metódou pokusov a omylov. Získané absolútne šťastie neuskladňujte zavreté, lebo sa vám pokazí. Musíte ho rozdávať ostatným, pre vašu radosť a všeobecné blaho."

Ruská autorka Irina Semina, prezývaná Elfka, ponúka nový pohľad na zdanlivé udalosti nášho bežného života. Čo ak je nešťastná náhoda vlastne tým najlepším, čo vás stretlo? Čo ak si sami bránite v šťastí, lebo veríte, že ho musíte vybojovať, pričom postačí kúpiť si semienka a vypestovať si ho vo vašom vlastnom príbehu? Šťastie a jeho nezvyčajné podoby sú ústredným motívom, ktorý sa rozvíja v jednotlivých „rozprávkach“. Či už sa boríte s beznádejou, neveríte na Šťastenu, chcete si všetko zabezpečiť peniazmi, alebo neúspešne hľadáte naplnenie vo vzťahu, v každom prípade z tohto obchodu neodídete bez nákupu.

Bez veľkých prázdnych rečí o tom, ako sa nedá šťastie nájsť bez úsilia a prehnanej snahy, zrazu čitateľ prekvapivo zisťuje, že je celý čas okolo neho, len si ho nestihol všimnúť. Nemôžem tvrdiť, že táto kniha nahradí lekára či opravára, keď je už problém na svete, treba ho riešiť. Avšak, Obchod so šťastím vás môže naučiť, že každý okamih sa dá vnímať ako šťastný, keď to sami chcete.

Čo ak je nešťastná náhoda vlastne tým najlepším, čo vás stretlo?

„Každý zákazník od nás dostane ako darček zadarmo šťastný osud.“

Nenútený štýl autorky, dávka úprimnosti či magické až fantazijné príbehy vás vtiahnu do sveta, v ktorom je každý predurčený byť šťastným. Je to veľmi jednoduchý princíp, totiž všetky pohromy a trápenia nemajú šťastných ľudí radi, a preto sa im vyhýbajú. Milujú smoliarov a ufňukancov, preto, čím viac šťastia máte v živote, tým menej sa trápite a umárate.

Alchymista, Kováčsky učeň, Netvor, Vtáčí ľudia... v každej poviedke sa nachádza kúsok z nás. Po prečítaní knihy je skutočne možné, že sa na svet začnete pozerať oveľa šťastnejšie, lebo sa naučíte starať o svoju Šťastenu, nenecháte ju zahynúť hladom po radosti a tiež budete pravidelne nakupovať v tomto obchodíku. Malá útla kniha sa dá bez problémov otvoriť pri akomkoľvek stave nešťastia. A uvidíte, ako zaúčinkuje.

Elfka je možno skutočne „rozprávková terapeutka“ z ďalekého Bajkalu, ktorej príbehy liečia duše ľudí po celom svete.

„Žite ako deti! Tešte sa zo slnka a z neba, zaujímajte sa o všetko, čo na svojej ceste stretnete, nerozdeľujte svet na dobrý a zlý, tancujte v daždi a z ničoho si nerobte ťažkú hlavu. Len vtedy k sebe budete ako magnet priťahovať ľudí, peniaze, prosperitu a úspech. A, samozrejme, aj šťastie!“

Niektorým z vás sa autorkine rozprávko-poviedky páčiť nebudú, nakoľko si vyžadujú zapojenie niečoho detského v nás a tí, ktorí sú už „príliš veľkí“, sa budú musieť viac snažiť. Nezúfajte. Elfka je možno skutočne „rozprávková terapeutka“ z ďalekého Bajkalu, ktorej príbehy liečia duše ľudí po celom svete. Obrovské ohlasy však naznačujú, že každý z nás občas potrebuje nejakú tú peknú rozprávku, nielen na dobrú noc, ale i na vnímanie obyčajného šťastia v každodennosti.

• Meno autora: Irina Semina
  • Národnosť: ruská
  • Knihu vydalo: Fragment