pondelok, 02 február 2015 08:48

Mysli, konaj, zbohatni

Mysli, konaj, zbohatni sa hneď po uvedení na trh dostala medzi najpredávanejšie knihy a obsadila prvé priečky v predaji. Práve preto vám ju odporúčam prečítať a doplniť svoj zoznam prečítaných motivačných kníh.

Keď som prvýkrát zbadala názov tejto knihy, hneď som si spomenula na knihu od Napoleona Hilla – Mysli a zbohatni. Kto číta tento druh kníh, určite postrehol vydanie knihy Mysli, konaj, zbohatni. Radí sa tiež k motivačným knihám, no pochádza z pera slovenského autora, kouča lídrov, manažéra a poradcu v obchodnej sfére Andyho Winsona. Je popredným slovenským šíriteľom neurolingvistického programovania a tiež jediným medzinárodne certifikovaným inštruktorom firewalkingu na Slovensku a založil Akadémiu osobnostného rozvoja Andyho Winsona. Na jednu osobnosť dosť skúseností pre napísanie vlastnej knihy.

ako sa pomocou akčných krokov vydať v ústrety hojnosti a finančnej slobode...

Autor vychádza z toho, že všetko bohatstvo je v nás, len ho nevieme aktivovať. Kniha vám má pomôcť všetky pravdy o bohatstve vo svojej mysli nájsť a ako sa pomocou akčných krokov vydať v ústrety hojnosti a finančnej slobode.

„Bez poznania základných princípov finančnej gramotnosti nikdy nezískate dostatočnú finančnú slobodu. A myslím si, že peniaze nebudete mať. Viete, čo je základom? Poznať svoje príjmy a výdavky. Mať ich do centu spísané. Možno vás prekvapím, ale z mojej pätnásťročnej skúsenosti finančného konzultanta majú lepší prehľad o tom, koľko peňazí presne zarábajú a na čo presne míňajú, skôr tí ľudia, ktorí zarábajú menej (300 – 700 euro), ako tí, ktorí zarábajú v kategórii priemerného a vyššieho platu (700 euro a viac).“

Kniha disponuje viacerými úlohami v jednotlivých kapitolách, tak nabáda čitateľa k aktívnej činnosti a k aktívnejšiemu čítaniu či premýšľaniu o obsahu, čo hodnotím veľmi prakticky. Citáty významných osobností pretkávajú text a tým si autor potvrdzuje jednotlivé tvrdenia či vysvetlenia. Andy Winson sa opiera o myšlienky známych motivačných autorov. Opisuje ich citácie a cez ne vysvetľuje teóriu po svojom alebo ju zrozumiteľnejšie vysvetľuje. V niektorých recenziách od čitateľov som sa stretla s odsúdením, že autor skopíroval myšlienky slávnych autorov, no podľa mňa na tom nie je nič zlé a pochybovačné. Autor sa totiž stretol a mal tú česť učiť sa od najlepších svetových trénerov ako je Anthony Robbins, Jack Canfield, Brian Tracy a mnohých ďalších. Na konci každej kapitoly je vyjadrenie ľudí, ktorí absolvovali samostatné školenia organizované Andym Winsonom, v čom sú školenia pre nich prínosné a ako ich posunuli v kariére. Zo začiatku to na mňa pôsobilo rušivo, keďže s témou v danej kapitole to veľa spoločného nemalo. Neskôr som ich už aj preskakovala a nečítala.

kniha disponuje viacerými úlohami v jednotlivých kapitolách

„Vždy myslite na pozitívne veci a tiež na pozitívne riešenie každej zložitej situácie. Ak s tým máte problém, tak si to jednoducho rozkážte. Myslite pozitívne.“

Mysli, konaj, zbohatni sa napriek mnohým podobnostiam s ostatnými známymi motivačnými knihami líši od tých klasických. Každá motivačná kniha, hoci vám prinesie len jednu novú myšlienku, je podľa mňa dobrou knihou. Autor predstavuje stratégiu siedmych džbánov, ktoré majú priviesť človeka k finančnej slobode. Páči sa mi tento nápad a úplne sa s ním stotožňujem, sama som ho dokonca začala využívať. Ak však chcete vedieť prečo práve na 7 kôpok a v akom pomere, prečítajte si knihu. V nej to pán Winson dopodrobna rozpisuje a vysvetľuje.

mal tú česť učiť sa od najlepších svetových trénerov ako je Anthony Robbins, Jack Canfield, Brian Tracy a mnohých ďalších

„Uistite sa, že váš cieľ je v súlade s vami ako s celistvou osobnosťou. S vašimi hodnotami a presvedčeniami. Nie je nič horšie ako dosiahnuť svoj cieľ a nemať z neho radosť.“

Kniha je podľa mňa vhodná pre začínajúcich podnikateľov, ale aj pre bežných ľudí, ktorí si chcú začať budovať bohatstvo a nevedia ako. Prečítate ju veľmi rýchlo, keďže je písaná veľkým písmom a veľmi jednoduchým štýlom.

dzbany

Čítané 3207 krát