piatok, 09 január 2015 14:02

6 návykov úspešných osobností

Rozmýšľate nad tým, akou knihou začať nový rok? Chcete niečo zmeniť, dokázať, posunúť sa v kariére? Potrebujete si osvojiť 6 návykov. A o tom je táto kniha. Úspešným sa nemôžete stať zo dňa na deň, úspešným sa nemôžete stať bez ďalšieho vzdelávania aj keď úspech môže byť šokujúco jednoduchý.

Prvotnou myšlienkou autora bolo prezentovať získané poznatky cez internetový kurz. Myslím si, že dobre spravil, keď sa rozhodol pre inú cestu, a to vydať túto knihu. Je vidno, že autor si dal s knihou námahu a s textami sa pohral. Každá kapitola má rovnakú štruktúru, no tým sa kniha stáva prehľadnejšou. Každá predstavuje 1 návyk, ktorý je rozpracovaný cez zamyslenia, citáty, cvičenia, poučenia a praktické úlohy.

Každá kapitola má rovnakú štruktúru, no tým sa kniha stáva prehľadnejšou.

Priznám sa, ja som knihu zhltla veľmi rýchlo, čo je pri takej knihe veľká škoda pre môj prospech. Určite ju prejdem ešte raz, a to s dôsledným vypracovaním praktických častí. Za veľké plus považujem, že autor dal úlohy a cvičenia v rámci jednotlivých kapitol a nie na konci knihy, ako je to zvykom pri takýchto typoch kníh. Čitateľ tak v knihe aspoň prečíta cvičenia, možno niektoré vypracuje. Ak by boli na konci knihy a v texte by autor na nich odkazoval, s veľkou pravdepodobnosťou by ich čitateľ ani neprečítal, nieto ešte vypracoval.

Niektoré úlohy vyžadujú na vypracovanie viac času, no pre človeka, ktorý číta, lebo chce úspech, je vypracovať ich prínosom. Kniha je napísaná tak, že čitateľa priam podnecuje k vyvíjaniu aktivít. Jednotlivé kapitoly na seba nadväzujú a pochopí ich naozaj každý, keďže používa jednoduché slová. Podtitul knihy ...úspech môže byť až šokujúco jednoduchý sa tak stáva po prečítaní veľkou realitou, pretože autor to jasne, zreteľne a veľmi jednoducho obsiahol v tejto knihe.

Kniha je napísaná tak, že čitateľa priam podnecuje k vyvíjaniu aktivít.

„Verte mi, rýchlo prečítané knihy a odložené knihy nezanechávajú dlhodobú stopu a poznatky získané inými spôsobmi sa bez používania v praxi takisto vytratia z pamäti. Úspešní ľudia jednoducho vedia, že čítanie kníh nie sú rýchlostné preteky a že získané vedomosti treba preniesť aj do praxe.“

Autor sľubuje, a ja o tom ani nepochybujem, že keď čitateľ poctivo vypracuje úlohy, naučí sa 6 dôležitých návykov úspešných osobností. Ten, kto ich nevypracuje, nebude a ani nechce byť naozaj úspešným. 6 návykov však netreba len vedieť na rozumovej úrovni, ale najmä na praktickej, čiže vykonávať ich denno-denne a byť s nimi stotožnený. „Väčšina úspešných ľudí má okrem talentu šesť hlavných návykov, ktoré im pomohli na ceste za dosiahnutým úspechom. Myslím si, že tak ako atóm tvorí molekulu, tak šesť návykov tvorí talent.“ Vlastnosti, ktoré autor popisuje, sú v každom z nás. Každý ich však má na inej úrovni rozvoja. Tými vlastnosťami je cieľavedomosť, (správny) postoj, (presné) plánovanie, (dostatočné) vzdelanie, (veľká) vytrvalosť a (neustála) aktivita.

6 návykov však netreba len vedieť na rozumovej úrovni, ale najmä na praktickej, čiže vykonávať ich denno-denne a byť s nimi stotožnený.

Za veľké plus považujem to, že autor použil prerozprávanie filmu ako je Šťastie na dosah, ako aj životných príbehov – Michael Jordan, T. A. Edison ako motiváciu pre čitateľa. Kapitoly tak neboli len o teórii, no poukázal aj na 6 vlastností z iného uhla pohľadu. Za prekvapenie v knihe považujem tiež rozhovor so samotným autorom, ktorý je uverejnený na konci knihy. Je mu položených 12 otázok o tom, ako sa k tejto knihe dostal, ako ju vymyslel a čo ho k tomu viedlo.

uspech-2

Michael-Jordan-50-evesen-is-tud-zsakolni-Sportdelor

• Meno autora: Tomáš Blažo