štvrtok, 18 december 2014 12:17

Mapa večnosti

Život po živote je záhada. Existuje alebo je to len výplod istých náboženstiev? Mapa večnosti je akýmsi sprievodcom pre všetkých, ktorí v nebo veria a zároveň aj háčikom pre tých, ktorí si myslia, že smrťou sa to tu všetko skončí nadobro.

Doktor Eben Alexander je už mnohým čitateľom známy svojou knihou Pohľad do večnosti, v ktorej opisuje svoj nadpozemský zážitok v čase, keď ležal v kóme. Mapa večnosti je jej voľným pokračovaním, avšak ak ste ju nečítali, vôbec to nie je problém. Autor sa na začiatku v krátkosti vracia k predošlej knihe a podľa mňa to stačí.

Ak v živote tápate alebo sa bojíte, či váš život má zmysel a či to bude mať nejaké pokračovanie, kniha je presne pre vás. Doktor Alexander totiž v tejto svojej knižnej mapke ponúka autentické mimotelové zážitky všetkých ľudí, ktorí sa s ním skontaktovali po vyjdení jeho prvého diela. Dočítate sa tak o rôznych spôsoboch, akými sa dá precítiť niečo, čo je nevysvetliteľné. Prípady, kedy im zomierali najbližší a oni sa s nimi dostali na začiatok ich ďalšej nebeskej cesty alebo ich vlastné zážitky, kedy ležali v nemocnici a ich zrazu zalialo teplé svetlo, v ktorom ich vítali všetci mŕtvi príbuzní. Mapa večnosti je však aj pre všetkých pochybovačov, ktorí skutočne veria tomu, že smrť znamená to, že sa navždy vymažete z tohto sveta a vaše vedomie jednoducho prestane existovať. Zároveň ju však odporúčam aj všetkým, ktorí sa práve tohto boja...

Mapa večnosti je aj pre všetkých pochybovačov, ktorí skutočne veria tomu, že smrť znamená to, že sa navždy vymažete z tohto sveta a vaše vedomie jednoducho prestane existovať.

„Nadpozemské ríše sú plné rozľahlých priestorov – nádherných pohľadov, ktoré zatieňujú tie najúžasnejšie a najinšpirujúcejšie krajiny sveta. Nachádzajú sa v nich objekty a bytosti, ktoré poznáme z pozemského života. Sú skutočné, no priestor, ktorý obývajú, je v porovnaní s naším vyšší, preto v ňom nič nefunguje tak ako na zemi.“

Autor sa však v knihe rozpisuje aj svojimi slovami a ponúka aj názory vedcov, filozofov a mysliteľov na túto tematiku. Vďaka svojmu zážitku sa totiž začal intenzívne venovať štúdiu rôznych diel a prác, ktoré sa zaoberali práve zmyslom života nielen tu na Zemi, ale aj mimo nej. Presvedčiť vás tak môžu napríklad názory Platóna a Aristotela alebo aj súčasných vedcov, ktorí skúmajú činnosti mozgu v súvislosti s dušou. Mapa večnosti je teda doslovne mapou, ktorá má za cieľ nie sucho informovať, ale povedala by som, že má upokojiť a dodať nádej. Pretože tou sršia všetky príbehy, o ktorých sa môžete dočítať.

Presvedčiť vás tak môžu napríklad názory Platóna a Aristotela alebo aj súčasných vedcov, ktorí skúmajú činnosti mozgu v súvislosti s dušou.

Musím však priznať, že niekedy ma kniha nudila a strácala som v nej. Najmä v tých filozofickejších častiach a tam, kde autor dával všetky názory do súvislostí. Síce nie som skeptik, radím sa skôr do tábora tých, čo skutočne veria v nesmrteľnú dušu, ale isté state mi prišli mierne pritiahnuté za vlasy alebo ako preháňanie. Nič to, reálne zážitky ľudí ma vždy vrátili späť a získali si moju pozornosť. To, že autor ich zaradil do svojho textu, považujem za veľmi vydarený ťah, pretože často práve oni vracali moju pozornosť tam, kde mali a boli veľmi zaujímavé a rôznorodé.

Keďže sa táto kniha radí do sekcie motivačnej literatúry, treba ju tak brať. Nečakajte strhujúci dej, očakávajte skôr štipku nádeje do života a možno sa aj niečo nové naučíte. Pre mňa boli obohacujúce časti, v ktorých sa autor venoval Platónovi, pretože som vždy tohto filozofa považovala za nadčasového človeka s názormi presahujúcimi dobu, v ktorej žil. Z Mapy večnosti teda môžete načerpať z každého rožka troška. Netvrdím, že ide o strhujúce dielo, ktoré zmení mnohé životy. Je to skôr nenápadná kniha vnášajúca teplé svetlo na koniec tohto temného tunela, ktorý voláme život.

Je to skôr nenápadná kniha vnášajúca teplé svetlo na koniec tohto temného tunela, ktorý voláme život.

„Myslím si, že ľuďmi sme vďaka nebu. Keby sme nevedeli, že sme z neho prišli a odídeme doň – že predstavuje náš skutočný domov –, život by nemal zmysel. Verím, že zážitky, o ktoré sa so mnou podelilo toľko ľudí, nám majú pripomenúť, že tieto pravdy sú dnes pre nás aktuálne rovnako ako v minulosti.“

o-LIFE-AFTER-DEATH-facebook

• Meno autora: Eben Alexander
  • Knihu vydalo: Fortuna Libri