sobota, 16 august 2014 08:10

Chatrč - Zamyslenia

Ak by mal Boh ľudské meno, ako by sa volal? Čo by si sa ho spýtal, ak by si mal iba jedinú otázku? A čo by...?

Kniha obsahuje 365 zamyslení, ktoré bližšie charakterizujú jednotlivé výjavy z pôvodného diela. Je akousi nadstavbou na Chatrč, po jej prečítaní túžite iba po jedinom, aby si ju prečítali a chovali sa podľa nej všetci. Túžite, aby rovnako ako vás poznačila aj vášho priateľa, najlepšiu kamarátku, otca, sestru či susedu. Túžite, aby to pocítili všetci. Aby všetci vedeli, že nie sú na žiadne zo svojich ťažkostí sami.

Po jej prečítaní túžite iba po jedinom, aby si ju prečítali a chovali sa podľa nej všetci.

Zatiaľ čo Chatrč mnohých z nás rozplakala a prinútila zamyslieť sa nad všetkým, čo sa deje okolo nás, Zamyslenia sú pozvaním na krátke zastavenie sa, uvažovanie, hľadanie odpovedí, priestor pre mlčanie, smiech, plač... Nie je príručkou o tom, aké majú byť naše vzory správania sa, je iba citovaním skutočného ľudského príbehu...

Obe diela Wm. Paul Younga sú knihami náročnými na pochopenie a pozornosť. Je preto lepšie čítať ich v úplnom tichu a s otvoreným srdcom. Pre správne porozumenie výrokov je lepšie siahnuť po Zamysleniach až po precítení Mackovho príbehu z chatrče, inak ich čitateľ nemusí správne interpretovať.

Odpoveďou je iba päť písmen, ktorým treba uveriť. Láska.

Určite si v knižke každý nájde svoje – pokarhanie, pohladenie, pretože každý z nás bol rovnako ako hlavný hrdina na kolenách, ak nie ešte bližšie ku dnu. Stačí len otvoriť a nasať atmosféru pochmúrneho, osamelého miesta. Atmosféru stretnutia s Bohom, atmosféru toho, že na nič v živote nie sme sami, hoci si to v tých najkritickejších chvíľach nechceme pripustiť. A nemusí to byť Boh, v koho veríte, nech je to Alah, Budha alebo ktokoľvek, pointou je, aby ste mu verili. Verili, že keď trpíte, trpí s vami, že keď sa radujete, usmieva sa na vás. Odkiaľ? Z neba? Z úsmevu človeka, ktorý vás sprevádza? A nie je to jedno? Podstatné je, že na nič nie sme sami... Pripomína to, to známe a povestné „v dobrom aj zlom, navždy“. Tak odhalíme to v dobrom aj zlom? Odpoveďou je iba päť písmen, ktorým treba uveriť. Láska.

Dovoľme knihe dotknúť sa našich sŕdc, zložme masky a hoďme povrchnosť za hlavu.

Knihy nie sú novou Bibliou pre veriacich. Ani niečím, na čo by mali poukazovať neveriaci. Nie sú návodom, za ktorý sa stavia Cirkev. Každý z nás nájde v Zamysleniach niečo pre seba. Je jedno, či sme šťastní, na piedestáli slávy, prešpikovaní niťou nenávisti alebo zúfalo osamelí. Každý z 365 výrokov môže byť balzamom, ktorý nás posunie. Dovoľme knihe dotknúť sa našich sŕdc, zložme masky a hoďme povrchnosť za hlavu. 365 zamyslení nás môže urobiť lepšími...

„Macka to zaujalo. ,Naštveš sa vôbec niekedy na niekoho zo svojich detí?´ ,No jasné! Ktorý rodič sa nenaštve? Zmätok, čo moje deti narobia a potom v ňom žijú, ma dokáže vytočiť. Nepáčia sa mi mnohé rozhodnutia, ktoré robia, no tento hnev je – najmä u mňa – zároveň vyjadrením lásky. Tých, na ktorých som nahnevaná, ľúbim rovnako ako tých, na ktorých sa nehnevám.´(Tato) 6. Máj“

• Meno autora: William Paul Young
  • Národnosť: kanadská
  • Knihu vydalo: Tatran
  • Počet strán: 384
  • Žáner: filozofia, motivačná literatúra
Čítané 3099 krát
Eva Hrašková

Mojím životným heslom je, že sa stane všetko, čomu skutočne z hĺbky srdca verím a po čom úprimne túžim... Som iná ako súčasní ľudia. V každom človeku hľadám aspoň kúsok dobra, aj keď je ukryté hlboko pod prikrývkou dnešnej rýchlej doby. Pracujem s ľuďmi a milujem čítanie. Ešte viac písanie. Jedným z mojich veľkých splnených snov je môj knižný debut Len kým si tu. A dúfam, že nezostanem pri jedinej knižke :)

Viac z tejto kategórie: « Sila Nestrácajte vieru »