pondelok, 30 september 2013 13:08

Nenásytná

„Ale upíri predsa nejestvujú,“ šeptala zúfalá Meena. „Niečo také predsa nie je možné… naozaj nie je možné…“

Máte radi upírov? Meena Harperová, mladá scenáristka úspešného televízneho seriálu Nenásytná, ich napriek obrovskej diváckej obľube z duše neznáša. Hlavnej hrdinke ďalšieho románu z pera Meg Cabotovej sa však smola lepí na päty ako vždy oveľa viac, než by sa patrilo. A tak sa niet čo čudovať, keď jej jedného krásneho dňa šéfka sucho oznámi, že budúcnosť Nenásytnej spočíva práve v týchto diabolských kreatúrach bažiacich po nevinnej dievčenskej krvi. Meenin život sa prevracia naruby... a ako to už býva u všetkých hrdiniek Cabotovej románov, vyberá si presne ten nesprávny smer.

„Nepočúvajte ju,“ prerušil ju Alaric, „iste vám len chce akousi tajnou súrodeneckou rečou povedať, aby ste zavolali políciu. Ale varujem vás: keď to urobíte, oboch vás zabijem a potom ukryjem to, čo z vás zostane tak, aby to už nikto nikdy nenašiel. Váš vrátnik je taký zlý, že by si vôbec nevšimol, keby som práve teraz okolo neho prešiel s dvoma telami zrolovanými v perzskom koberci.“ Jon vystrčil hlavu spoza dverí a vystrašene povedal: „Len ti donesiem tú colu, oukej, Meen? Aby sme nakoniec neskončili zrolovaní v nejakom koberci.“

Nič však našťastie nie je také strašné, ako sa na prvý pohľad zdá. Bez pána Dokonalého sa ani stránka románu neotočí, a tak Meena úplne náhodne stretáva tajomného a príťažlivého Luciena Antonescu. Ten je samozrejme nielen zhmotnením všetkých Meeniných túžob, ale aj rumunským kniežaťom. Keby sa doňho Meena bláznivo nezaľúbila, Cabotová by snáď ani nebola Cabotovou. A fakt, že sa z nášho pána Dokonalého napokon vykľuje upír (a nie hocijaký, ale rovno princ temnôt), je v zásade celkom normálnym dejovým zvratom. Keď už trable, tak poriadne, no nie? V 21. storočí teda trocháriť rozhodne nebudeme.

„Prepáčte, ale nemôžete sa sem jednoducho len tak vlámať a očakávať od nás, že vám uveríme,“ prerušila ho Meena naštvane. „Predstierať, že si tam vonku pobehuje celé kvantum upírov, o ktorých zvyšok ľudstva nemá ani tušenia a môj priateľ je akože ich vodcom…? Kto vlastne, dokelu, ste? Lovec upírov, alebo čo?“

„Presne tak,“ odvetil Alaric.

Meena unavene klesla na gauč. „Aha,“ vzdala sa. „Už je mi to jasné. Samozrejme.“

„To vážne?“ spýtal sa vzrušene nezamestnaný Jon. „A ako sa dá taká práca zohnať?“

Povedzme si narovinu: ďalší román zúfalo dúfajúci v úspech Twilightu prináša okrem rovnakej zápletky a nelogicky neočakávaného konca ešte zopár vtipných dialógov a zaujímavých scén, ale inak nám neponúka nič nové. To, že nehynúca láska predáva, vie Cabotová veľmi dobre. Tak trochu iným prvkom knihy je snáď iba Meenina nadprirodzená schopnosť predpovedať smrť každého človeka, ktorého stretne.

Môj názor? Knihu čítajte len vtedy, ak ste Cabotovej fanúšik, trpíte upíriou horúčkou, alebo práve nemáte nič lepšie po ruke. Alebo po nej siahnite v nejakom cudzom jazyku s cieľom rozšíriť si nočnú slovnú zásobu. Vtedy sa vám totiž energia, ktorú do 400-stranového príbehu investujete, rozhodne vráti.

• Meno autora: Meg Cabotová
  • Počet strán: 416
  • Dátum vydania: sobota, 01 január 2011