piatok, 15 júl 2016 14:20

Desivý mor Atlantídy

Pred 70.000 rokmi sa udialo čosi, čo nás kompletne zmenilo. Pochopiť to však nebude taká malina. Bude to tvrdý oriešok, ktorý zatúžite čo najskôr rozlúsknuť. Desivé, deštruktívne, krvilačné a dych berúce. Zaujalo vás to? Tak čítajte ďalej...

Ľudstvo je na pokraji vyhynutia. To, čo sa malá skupinka ľudí na čele s Davidom a Kate snažila zvrátiť, sa stalo skutočnosťou. Atlatdský mor kosí väčšinu obyvateľstva našej planéty. Niektorí jedinci sa mihom oka prudko vyvíjajú. Vďaka moru sú silnejší a inteligentnejší. Práve sa začal náš konečný vývoj. Prežijú len tí najsilnejší. Tak tomu bolo vždy a teraz to platí stonásobne. Tí slabší jedinci umierajú. Je to len prirodzený výber?

Ľudstvo je na pokraji vyhynutia.

Kate poháňa po pravdepodobnej smrti Davida už iba túžba pomôcť ľudom nájsť liek. Po celom svete vybudovali utečenecké tábory Orchidea, kde majú akýsi liek na potlačenie moru, ktorý však nefunguje na všetkých. Tajomná spoločnosť Immari musí zabrániť ich šíreniu, a tak po celom svete tieto tábory vyhladzuje. Zberá preživších a buduje si armádu. Novú ľudskú rasu. Len jednu jedinú rasu. Kate je voči moru imúnna, a preto sa stáva  práve ona kľúčom k lieku. Odpoveď sa skrýva v našej minulosti, v našej histórii, v momentoch, kedy sa náš genóm zásadne zmenil, v genetickom inžinierstve a v zákonitostiach, ktorým vlastne ani nerozumieme. Ale kto alebo čo zasiahlo do nášho kódu?

Kate je najhľadanejší človek na Zemi. Práve sa začína šialený boj o čas a osud ľudstva. Odpoveď na všetky otázky ležia v Katiných rukách. Treba sa len správne pýtať. To čo zistí zásadne zmení naše chápanie reality. Kto za tým naozaj stojí?

„Taký skorý nástup náboženstva bol vskutku nebezpečný. Mohlo byť degenerované. Sebeckí členovia kmeňa ho mohli využiť vo svoj vlastný prospech a ako nástroj manipulácie ostatných. Mohlo by byť zneužité na odôvodnenie páchania všetkých druhov zla. No ak by bolo použité správne, mohlo by mať neuveriteľnú civilizujúcu silu. Ako vodidlo.”

Napínavé čítanie plné histórie, vedeckých faktov, túžby po poznaní a v neposlednom rade o láske.

Táto kniha je preplnená aj zaujímavými teóriami o vzniku sveta, o tom, kto stvoril človeka a čo tu bolo pred nami. Všetky teórie sú vysoko pravdepodobné a ak čitateľ nie je fanatický veriaci, budú mu tieto teórie veľmi blízke. Na druhej strane ale Desivý mor Atlantídy nevyvracia existenciu vyššieho ja - Boha. Už je na každom z nás, ako si to vyloží. Napínavé čítanie plné histórie, vedeckých faktov, akčných scén, únikov a úskokov, túžby po poznaní a v neposlednom rade o láske. O romantickej láske, ale aj o láske k ľudskému druhu. O zlých úmysloch, ktoré sú myslené v dobrom. A o obrovskej odvahe a chuti prežiť.

Každú stranu budete obracať so zatajeným dychom a túto knihu prosto nedokážete pustiť z rúk. Budete s ňou zaspávať, snívať a zobúdzať sa. Ale pozor! Táto kniha, ako aj jej predchodca sa trošku ťažšie číta. Jediné, čo potrebujete, je koncentrácia. Ak ste navštívili niektoré miesta, ktoré autor zasadil do deja, pripomenú sa vám veľmi živo, ale už v novom svetle. Ako keby ste sa razom znovu ocitli vo Vallete či v Marbelle.

Evolúcia... je len biologickým procesom. Skrýva sa za tým oveľa väčší príbeh, a vaša veda ho jedného dňa odhalí. Sú len dve možnosti. Buď sa ľudský život objavil preto, lebo je náhodne podporovaný vesmírnymi zákonmi, prípadne je možná druhá alternatíva, v rámci ktorej bol vesmír s cieľom onej podpory ľudského človeka cielene stvorený.”

Všetko do seba do najmenšieho detailu zapadalo ako najpremyslenejšia skladačka.

Záhady a tajomstvá Atlantíďanov budú konečne odhalené. Úžasná jazda na horskej dráhe vedecko-fantastických hypotéz, ktoré som nechcela ukončiť poslednou stranou. Všetko do seba do najmenšieho detailu zapadalo ako najpremyslenejšia skladačka. Už po prečítaní prvej knihy mi bolo jasné, že sa zo mňa stal fanúšik A.G.Riddla. Znovu som si to potvrdila.

Ak sa zaujímate o konšpiračné teórie, Desivý mor Atlantídy vám prosto sadne. Je poznať, že autor čerpal inšpiráciu práve v nich a je priam cítiť, že pri písaní sa poriadne zapotil. Ja nemám čo vytknúť. Veľmi dobrá práca. Čitateľ je napnutý ako struna od prvej až do poslednej strany. Ani jedna strana, ani jedno slovo nebolo zbytočné. Dej sa nenaťahoval nezmyselnými opismi a napriek tomu sa čitateľ zžije s príbehom. Je nepredvídateľný a v niektorých prípadoch až šokujúci. A ako bonus nám autor znovu ponúka webovú stránku, kde si môžeme porovnať fakty s fikciou.

Čakali sme dlho, ale oplatilo sa. No ak ste s druhou časťou neboli spokojní, možno zmeníte názor. Čaká nás ešte záverečný diel - Zázračný svet AtlantídyTvorba A. G. Riddla je určená fanúšikom fikcie a dobrodružstva a tým, ktorí si radi potrápia mozgové závity.

• Meno autora: A.G.Riddle
  • Knihu vydalo: Motýľ
  • Počet strán: 376