nedeľa, 01 november 2015 18:30

Arkádia: V plameňoch

Boj medzi znepriatelenými mafiánskymi klanmi pokračuje! Myslíte, že ste niečo podobné už čítali? Omyl! Toto je mafia s nádychom shakespearovského Rómea a Júlie doplnená o fantasy prvky! Bláznivé na počutie, úžasné na čítanie.

Jednotka trilógie Arkádia, na ktorú nájdete recenziu tu, bola len prípravou na dvojku, ktorá na to išla zhurta a priniesla viac otázok ako odpovedí. Rosa Alacantrová sa pomaly vyrovnáva so smrťou blízkych, spracováva rodinné tajomstvá a preberá na svoje plecia vedenie mafiánskeho klanu na Sicílii. Okrem toho by veľmi rada mala niečo viac ako horúce bozky so svojím frajerom, tiež čerstvým vodcom klanu, Alessandrom Carnevarem. Lenže obaja sa menia na bájne bytosti hneď, ako nedržia svoje emócie na uzde. Trochu šialená kombinácia, ale nad tým sa nezamýšľajte. Lebo jeden z najúspešnejších nemeckých autorov, Kai Meyer, nám z tohto na prvý pohľad chaotického zmätku charakterov, situácií a vlastností, dokázal upiecť horúci bestseller, ktorý vás prinúti prečítať ho, či sa vám bude páčiť alebo nie.

Horúci bestseller, ktorý vás prinúti prečítať si ho.

„Zo zvukov, ktoré nakoniec umlčali aj dievčinu, sa Rose podlomili kolená a skoro omdlela. V tuneli sa ozývali trhanie a šklbanie mäsa, akoby sa slávnostná hostina odohrávala tu dolu, v tieni vedľa Rosy.“

Arkádia: V plameňoch je jednoznačne knihou, kde budete atmosféru príbehu jednoducho žrať. Cesta Rosy, ktorá chce zistiť čo najviac o tajomnej organizácii TABULA, a zároveň je blízko k odhaleniu niekoľkých iných veľkých tajomstiev, ju môže zničiť. A spolu s ňou aj všetko, čo si za krátky čas, kým je mafiánskym bosom v sukni, nadobudla. Riziko, strach a všadeprítomná smrť. To je trilógia Arkádia.

Mafiánska tematika bola vždy lákavá, no po Krstnom otcovi je ťažké nájsť dobrú mafiánsku knihu, ktorá by uspokojila čitateľské chúťky a bola minimálne taká zaujímavá, napínavá a zvláštna ako spomínaný Godfather. Trilógia Arkádia je tak zo všetkého niečo. Je najmä iná, lebo obsahuje fantasy svet, v ktorom má dynastia Arkádia a s ňou spojené premeny ľudí na zvieratá významné miesto. Rovnako ako boj medzi mafiánskymi klanmi nie je len o klasických strieľačkách a vybavovaniach si účtov v preplnených reštauráciách.

Riziko, strach a všadeprítomná smrť.

„,Urob jediný krok a obe ste mŕtve!´ Zostávali medzi nimi asi štyri metre. To nebolo veľa. A predsa dosť pre Valerie, aby znovu vystrelila.“

Žiadne romantické klišé

Je to príbeh aj o láske, ale nebudete vracať srdiečka. Rosa a Alessandro sa majú radi, no nevrhajú sa na seba a nevyznávajú si lásku v metaforách. Je to vzťah, ktorý môže veľa v mafiánskom svete pokaziť, keďže v ňom sa často pre dobro toho druhého musí aj zaklamať. Je to trochu zmätočná mafiánska story, v ktorej vás bude každý presviedčať, že nemôžete nikomu veriť, lebo vám vystrelí mozog z hlavy skôr, ako si stihnete dať dolu z očí slnečné okuliare.

„,Držte sa od neho ďalej,´ požiadala ho a zľakla sa neistoty vo vlastnom hlase. ,Alessandro je len a len moja vec.´
,To sa teda mýlite. Ide tu o podstatne viac, než len o to, s kým sa vodíte za ručičku.´
Nedopustí, aby zničil to, čo vzniklo medzi ňou a Alessandrom. Nikto to nesmie zničiť.“

Je to príbeh aj o láske, ale nebudete vracať srdiečka.

To bol aj môj problém. Neistota, že každý zavádza a hlavné postavy to bude stáť život, ma napĺňali stavmi, keď som knihu stískala silnejšie, ako by jej bolo príjemné. Utešovala som sa, že to nemôže dopadnúť úplne zle, keďže bude ešte jedno pokračovanie, ale viete, ako to v knižnom svete býva... človek nikdy nevie.

Nabité strachom, ale nie je to horor

Najlepšie dokázal autor do príbehu vložiť emócie, ktoré vám vôbec nebudú príjemné. Zamilované pohľady ani hrejivé slová vo mne nezanechali takmer nič, miestami boli dokonca otravné. Zato pocit, keď budete milimeter od istej smrti a musíte sa ovládnuť aj napriek svojej prchkosti, to som si dokázala vybaviť úplne presne. A práve to bolo na celom príbehu najlepšie. Priznám sa vám, v deji je dosť vecí, ktoré musíte prosto akceptovať a nezamýšľať sa nad tým, aby ste si mohli naplno vychutnať knihu od krutého úvodu až do otáznikového konca. Totiž, čím viac sa dozviete, tým viac otázok budete mať.

• Meno autora: Kai Meyer
  • Národnosť: nemecká
  • Knihu vydalo: Fragment