štvrtok, 30 máj 2013 05:45

Kniha bez názvu

„Milý čitateľ, len ľudia čistého srdca smú zhliadnuť stránky tejto knihy. S každou stránkou, s každou prečítanou kapitolou sa približuješ ku koncu. Nie každý sa tam dostane. Rozličné zápletky a štýly majú moc omámiť a zmiasť. A kým hľadáš pravdu, máš ju rovno pred sebou. Príde temnota a s ňou veľké zlo. A kto si túto knihu prečítal, už možno nikdy neuvidí svetlo. Anonym“

Dvaja hubalskí mnísi sú vyslaní do dediny Santa Mondege, aby vrátili vzácny kameň Mesačné oko späť do kláštora na izolovanom ostrove. Peto a Kyle nikdy neokúsili „normálny“ svet, neznalí pravidiel ľudskej spoločnosti a zla sa vrhajú za hľadaním neobyčajného kameňa, aj napriek tomu, že o ňom nič nevedia. Mesačnému kameňu pripisujú rôzne zdroje rovnakú vlastnosť – moc zastaviť pohyb Mesiaca pri obiehaní okolo Zeme. Čo sa stane, ak tento kameň padne do zlých rúk?

Okrem mníchov dychtia za Mesačným okom aj ďalší, ktorí neváhajú zabíjať, aby patril iba im.

„Mystická dáma ani nemusela nazrieť do krištáľovej gule, aby vedela, že Danteho ani Kacy už nikdy neuvidí. Sily zla majú schopnosť vystopovať každého, kto prišiel do styku s Mesačným okom, a nezastavia sa pred ničím, aby ho získali. Títo dvaja mladí ľudia budú mať šťastie, ak sa dožijú večera.“

Okrem mníchov dychtia za Mesačným okom aj ďalší, ktorí neváhajú zabíjať, aby patril iba im. V knihe vystupuje niekoľko tajomných postáv. Jednou z nich Bourbon Kid, ktorý pri svojej poslednej návšteve v Santa Mondege pred piatimi rokmi zabil niekoľko desiatok obyvateľov, takmer aj Jessicu. Mladá dievčina, ktorá po „schytaní“ sto guliek upadla „iba do kómy“, je pre neho dlho veľkou záhadou.

A aby toho nebolo málo, v tomto malom, Bohom zabudnutom meste sa z prísne tajných dôvodov objaví agent Jehnsen, ktorý má vyriešiť niekoľko, ako ináč, záhadných udalostí, ktoré sa tu odohrali.

Kameň s nadpozemskou silou, za ktorým prahne veľa duší (alebo čo z nich ostalo).

„Presne. Rozmýšľajte, Somers. Ak by držiteľ kameňa zabránil Mesiacu, aby počas zatmenia obiehal okolo Zeme, a Mesiac by teda ustrnul v jednej polohe voči zemi, ale spolu s ňou by ďalej obiehal okolo Slnka, tak oblasť Zeme, ktorá by bola v tme pri zatmení, by už v tme aj ostala.(...) Vidím nemŕtvych ľudí, ktorým sa dobre darí v meste ponorenom do totálnej tmy. Budú si tu chodiť po uliciach akoby nič. Vedia, že sú mŕtvi, na to pozor, tí v Santa Mondege to vedia.“

Kniha je plná prekvapení. Mnísi, ktorí hľadajú kameň, o ktorom nevedia ani mäkké f. Vyslaní do sveta, ktorý vôbec nepoznajú. Kameň s nadpozemskou silou, za ktorým prahne veľa duší (alebo čo z nich ostalo). Kto sú vlastne títo mnísi a čo je ich skutočnou úlohou? A prečo existuje mesto, kde vedľa seba žijú tí, ktorí sa neznášajú? Sú nemŕtvi? Koniec knihy dopadol presne tak, ako som to nečakala. Plno prekvapení, pri ktorých som až zabudla dýchať. Naozaj to bol veľmi nečakaný koniec príbehu, alebo že by to predsa len nebol koniec...?

Koniec knihy dopadol presne tak, ako som to nečakala. Plno prekvapení, pri ktorých som až zabudla dýchať.

„S Milom sme spoznali temnú stranu, Kyle. My sa už nemôžeme vrátiť. Ale vy dvaja ešte máte šancu. Vypadnite zo Santa Mondegy ešte dnes večer a nikdy sa sem nevracajte. Zajtra sa vráti Pán temnoty a celé mesto padne do rúk nemŕtvym. Ak tu vtedy ešte budete, stanete sa tiež nemŕtvymi. A verte mi, to by ste nechceli.“

Kniha bez názvu je jednoznačne bomba. Žánrovo je to kategória sci-fi, fantasy, ktorú zámerne nevyhľadávam. Ale pri tejto knihe môžem povedať, že to bola dobrá voľba. Napätie, strach, záhady, krv, mŕtvoly aj nemŕtvoly. Ľudia majú radi záhady, najmä tie nevysvetliteľné a špekulatívne, o ktorých sa vedci hádajú a vedú siahodlhé polemiky. Odporúčam všetkým záhadológom a konšpiračným teoretikom, pretože táto kniha je istotne výbornou témou na ďalšie rozhovory o záhadách nášho vesmíru pri letných táborákoch.

• Meno autora: Anonym
  • Počet strán: 304
  • Dátum vydania: streda, 21 apríl 2010