štvrtok, 28 máj 2015 17:50

Tajomný gén Atlantídy

Kto sme? Je možné, že ľudstvu niekto pomohol vo vývoji? Je možné, že Atlantída nie je len mýtus? Strhujúca a tajomná cesta za poznaním posiata krvou, zahalená rúškom tajomstva.

Tajná organizácia objavila záhadnú štruktúru na pobreží Antarktídy niekoľko kilometrov pod ľadom. Je viac ako isté, že nejde o ľudský výtvor, keďže si tam len tak leží už tisícky rokov. Tajný spolok Immari spriada krutý plán. Buď sa ľudstvo začne rýchlo vyvíjať, alebo bude musieť v krátkom čase vyhynúť. Kate Warnerová je doktorka, ktorá objavila liek na autizmus a riadi jeho výskum. Netuší však, že ten liek je v skutočnosti niečo oveľa nebezpečnešie.

Organizácia, ktorá ju financuje, skúma úplne niečo iné. A vďaka jej lieku príde o život veľa ľudí. To, čo tam skúmajú, prepíše ľudské dejiny. Tento nebezpečný spolok sa nezastaví pre ničím a nezdráha sa ani vyhubiť ľudstvo. Stačí im, ak prežije len percento. Záleží im iba na jedinom, nájsť gén Atlantídy a posunúť evolúciu vpred. Hovoria tomu Tobsky protokol. Doktorke niekto unesie dve autistické deti a vtedy sa začne boj s časom o ich život a o životy všetkých na Zemi. Na pomoc Kate sa pripletie tajný agent David a spolu sa púšťajú do zakázaných vôd. Odhalia globálne sprisahanie a zistia, čo je pravda? Koľko životov si to vyžiada? Čo tam dole vlastne je?

Už dlho som nečítala niečo tak dobré a obohacujúce.

Už vtedy som vedel, že Immari stála za udalosťami z jedenásteho septembra, že ľudia z tej spoločnosti zarobili na útokoch celý majetok a že intenzívne hľadajú niečo v horách východného Afganistanu a Pakistanu.”

Elektrizujúci príbeh doslova nadupaný akciou, napätím, zaujímavými hypotézami a vedeckými faktami

Spočiatku som sa musela poriadne sústrediť, keďže v knihe vystupuje veľa postáv. Všetky sú dôležité a ich pátranie po vedomostiach o to viac. Vstrebať toľké fakty si vyžaduje maximálnu koncentráciu. Kniha je veľmi zaujímavo napísaná. Autorov štýl je svieži a vedecké pojmy pochopí každý. Pán Riddle písal knihu dva roky a je to poznať na kvalite. Už dlho som nečítala niečo tak dobré a zároveň obohacujúce. Tento príbeh vo mne niečo určite zanechá.

Fikcia obsahuje toľko skutočných vedeckých faktov, že v konečnom dôsledku fikciou ani nie je. Výmyslov obsahuje menej ako skutočných právd. Nuž, nie je vôbec prekvapujúce, že sa tento „technotriler" stal celosvetovým bestsellerom s viac ako miliónom výtlačkov. Veľmi ma potešilo, že ide o trilógiu a dokonca sa chystá veľkolepé sfilmovanie. Už len dúfam, že ostatné dve pokračovania budú rovnako kvalitné ako prvotina. Absolútne nemám čo vytknúť. Nedočkala som sa ani jednej nudnej strany. Táto kniha ma priam očarila a celý dej som prežívala ako na ihlách.

tento technotriler sa stal celosvetovým bestsellerom s viac ako miliónom výtlačkov

Sme predurčení na prežitie. Je to ako kód, ktorý nám je nemenne priradený. Dokonca aj naši dávni predkovia to išntinktívne cítili a ten inštinkt ich viedol k tomu, že neandertálcov a hobitov považovali za nebezpečných nepriateľov. Je možné, že v duchu tejto vyššej predurčenosti vyvraždili desiatky ľudských poddruhov. A toto nehanebné dedičstvo v nás prežíva aj naďalej. Útočíme na všetko, čo je odlišné a čomu nerozumieme.”

Príbeh obsahuje veľa konšpiračných teórií, nie však nemožných. Obracaním strán precestujete a preskúmate s hlavnými postavami takmer celý svet. Každou stranou sa viac a viac vžívate do deja. Veľmi ma bavilo, ako sa odkrývali šifry a ako nám autor dáva možnosť potrápiť si mozgové závity. Tajomný gén Antlantídy obsahuje to, čo má obsahovať správny triler: dobrodružstvo, akciu, napätie a dokonca trocha romantiky. Číta sa jedným dychom a zaujme vás už v prvých stranách. Dej je nepredvídateľný až prekvapujúci. Žiadna z postáv nie je nesmrteľná a všetko je reálne.

Obracaním strán precestujete a preskúmate s hlavnými postavami takmer celý svet.

Autor nám ponúka webovú stránku, kde si môžeme porovnať fakty s fikciou. Je vidieť, že k dielu potreboval poriadny prieskum a ja som sa vďaka tomu znovu niečo nové dozvedela. Je pravdepodobné, že ani k vám sa tieto najnovšie poznatky nedostali. Preto môžeme román zaradiť aj do náučnej literatúry o evolúcii a našej hystórii. Knihu by som ale neodporúčala mladším ročníkom, keďže dej je dosť násilný.

Náboženstvo je našim zúfalým pokusom pochopiť svet. A našu minulosť. Žijeme v temnote obklopení mystériami. Odkiaľ sme prišli? Čo je našim cieľom? Čo sa s nami stane po tom, keď zomrieme?”

Celkový dojem?

Bezpochýb sa zo mňa stal fanúšik G.A.Riddla a s napätím budem čakať na pokračovanie. Zároveň musím tlieskať autorovi za to, že si vie čitateľa udržať do posledného písmenka. Bravo! Vynikajúca práca!