pondelok, 11 máj 2015 06:22

Dokonalý svet

Bude už konečne všetko tak, ako má byť? Budú ľudia opäť slobodní? Dočkajú sa Ky a Cassia svojho happyendu? Ak to chcete vedieť, budete si musieť prečítať Dokonalý svet. Pozor! Ak ste ale ešte nedočítali dvojku, túto recenziu si odložte na neskôr.

Záverečný diel bestsellerovej série Matched o boji za slobodu. Strhujúci zápas za možnosť vybrať si svoj vlastný osud v tomto dokonalo nedokonalom svete. Vzbura sa dostáva čoraz viac k moci. Cassia a Ky sú znova odlúčení, pretože plnia rozkazy Vzbury. Robia to však dobrovoľne, všetko pre dobro a záchranu ľudstva. Všade sa začína šíriť nákaza, na ktorú má Vzbura liek. Keď už sa konečne zdá, že je epidémia zažehnaná, príde na rad ešte horší mor a všetko sa náhle komplikuje. Vírus zmutuje a čaká ich boj s časom. Ich Dokonalý svet sa ocitne v rukách Kapitána, Xandera, Kya a Cassie. Podarí sa im nájsť liek?

Dobrý príbeh musí mať koniec, pri ktorom si buď poplačete, alebo skáčete od radosti.

„Na okamžik si představím černé lodě vznášející se nad bílou kupolí radnice a cítím chladný vítr ve vlasech, jak mu spěchám vstříc. Pak jeho teplé rty tisknoucí se na má ústa - a tentokrát už žádné sbohem, tentokrát nás čeká nový začátek.”

Téma a nápad je skvelý, no znovu tomu niečo chýbalo. Autorka to prosto nevie vykresliť tak, aby to čitateľa zaujalo natoľko, že nedokáže myslieť na nič iné. Ak by to trochu viac vypracovala, dej by bol plný dobrodružstva a napätia. Čitateľ vie, že naši zaláskovanci sa veľmi milujú, no v príbehu je to cítiť veľmi málo. Vedia, že je to osudová láska, no pritom jeden aj druhý má ešte bokovku”, ktorú ľúbi.

pekný príbeh o láske, o záchrane nevinných životov, o ľudskej túžbe po umení a o potrebe vyjadriť svoje ja

Chýbal mi dobrý koniec. Dobrý príbeh musí mať koniec, pri ktorom si buď poplačete, alebo skáčete od radosti. Tu som koniec asi nepochopila alebo mi jednoducho nebol dosť dobrý. Taktiež sa mi veľmi páči, ak autori zahrnú do knihy epilóg. V knihe Dokonalý svet ho ale žiaľ nenájdete. Čiže čo by sa nakoniec stalo a ako by to dopadlo, si môžete napísať sami. :-) Nebuďte sklamaní, napriek tomu je to veľmi pekný príbeh o láske, o záchrane nevinných životov, o ľudskej túžbe po umení a o potrebe vyjadriť svoje ja.

„Je mi jedno, jak malým se svět stal, dokoud je Cassia středobodem mého světa. Připojil jsem se ke Vzpouře, abychom mohli být spolu.”

Je to výnimočná kniha aj preto, že hlavná dvojica je podobne ako v druhom diely odlúčená jeden od druhého. Prekvapilo ma, že nebolo cítiť žiadne zúfalstvo z odlúčenia. Ak niekoho milujete, neviete myslieť na nič iné, iba na neho, hlavne v takom mladom veku. Znovu sa tu stretávame s hrdinami a bojovníkmi v tínedžerskom veku s obrovskou odvahou, duševnou silou a sebazaprením. Sú ochotní položiť život za záchranu cudzieho človeka a búria sa proti súčasnej vláde. Príbeh je plný zúfalstva a strachu, ale aj nehynúcej čistej lásky.

Žiadne nevhodné vyjadrenia, nadávky ani nahotinky neočakávajte.

Príbehom vás na striedačku prevedú tentoraz traja rozprávači, Cassia, Ky a Xander. Vďaka tomu máte pocit, že prežívate tri príbehy naraz, keďže sú všetci od seba odlúčení.

Kniha Dokonalý svet je vhodná pre akýkoľvek vek. Žiadne nevhodné vyjadrenia, nadávky ani nahotinky neočakávajte. Násilie je len načrtnuté a smrť je súčasťou aj nášho života. V končenom dôsledku som s knihou spokojná, napriek niektorým spomenutým výhradám. Príjemné fantasy s dobrodružnou zápletkou sa vždy cení. Pokojne si prečítajte záverečný diel, nie je to taká nuda ako polovica druhého dielu Dokonalý sen. :-)

Číta sa rýchlo a je vhodná pre tých, ktorí nemajú problém s češtinou a už ich viac nebaví čakať na slovenský preklad.

dsc05372-300x225

• Meno autora: Ally Condieová