pondelok, 01 apríl 2013 15:26

Zamilovaní až po uši

Kniha v ružovej väzbe, s ružovým prebalom, na ktorom je zamilovaný párik, malé srdiečko na začiatku každej kapitoly. Uf, toto bude sladké, pomyslela som si, keď som knihu brala do ruky. No ako sa ukázalo, zdanie klame. A poriadne.

Už pri prvých stranách mi bolo jasné, že pôjde o viac ako len o obyčajný sladkastý román pre ženy. Namiesto chabých vyznaní lásky ma v knihe čakali neobyčajné a atraktívne postavy, okolnosti, ktoré vedeli prekvapiť, ohúriť aj navodiť zimomriavky. V kombinácii s rýchlo sa stupňujúcim dejom a s nevtieravým jazykom sa z toho vykľulo celkom schopné dielko.

Legenda vraví, že boh lásky Amor obdaril Valentinovcov schopnosťou vidieť auru. Podľa jej farby dokážu určiť dvojicu ľudí, ktorá k sebe bezpochyby patrí. Hlavná hrdinka Lucia Valentinová však o túto schopnosť prišla. Namiesto nej získala inú, nemenej zaujímavú – pri dotyku rúk s iným človekom vidí veci, ktoré daná osoba stratila. Lucia vôbec netuší, či zvládne vedenie zoznamovacej agentúry, ktoré jej otec dočasne prenechal. Ako sa dá využiť jej schopnosť v prospech firmy?

Dej sa slušne rozbehol hneď na začiatku, čo spôsobilo, že som hltala stranu za stranou. Lucia sa ujala riadenia firmy, prijíma nových klientov a zakaždým dúfa, že jej pri vstupe do kancelárie nebudú chcieť podať ruku. Netúži po tom, aby videla, kam zapatrošili svoje kľúče, doklady či iné maličkosti. Jeden z jej prvých zákazníkov, Michael Lafferty, jej však svoju ruku podá. Namiesto toho, aby mu pomohla nájsť pravú lásku, uvidí prsteň, ktorý pred niekoľkými rokmi podaroval svojej snúbenici. Keďže sa veci nevyvíjali tak, ako by snúbenci očakávali, prsteň mu mal byť vrátený poštou. K adresátovi nikdy neprišiel a len Lucia zatiaľ vie, kde nakoniec skončil. O pomoc požiada súkromného detektíva a ani len netuší, že ich nové skutočnosti spoja viac, ako by očakávala.

„Za tie roky som našla niekoľko desiatok predmetov. Otcove manžetové gombíky, maminu peňaženku, starkinu drahocennú sponu Svetového fondu ochrany prírody. Našla som aj veci svojich najlepších priateliek Marisol a Em bez toho, aby čo i len tušili, ako som to dokázala. Nikdy som však nenašla mŕtvolu.“

Milujem spisovateľov, ktorí vedia svojim postavám vdýchnuť dušu, urobiť ich jedinečnými a zapríčiniť tak, že sa tieto vymyslené charaktery stanú zapamätateľnými. Heather Webberovej sa to podarilo. Menšie dejové odbočenia využila na to, aby postavy trochu vyšperkovala. Z Lucie Valentinovej sa tak stala sympatická, jedinečná a pozoruhodná osobnosť, ktorá sa v rebríčku mojich najobľúbenejších knižných postáv vyšplhala poriadne vysoko.

„Keď som sa prebudila, škrečok, ktorého mi včera priniesla, ešte spal pevne stočený v malej plastovej škatuľke v rohu klietky. Rozhodla som sa, že ho budem volať Odyseus. Keď som mu už dala meno, bola som si celkom istá, že si ho nechám. Dúfala som len, že nebude taký požadovačný ako Grendel a že ani Grendelovi nebude prekážať, ak sa bude o moju náklonnosť deliť s hlodavcom.“

Ak by som mala knihu charakterizovať jedným slovom, znelo by to nasledovne: prekvapenie. Nikdy by mi nenapadlo, že tu nájdem kombináciu toľkých žánrov. Autorka dokázala skutočne pozoruhodnú vec – skĺbila fantastické prvky s mierne kriminálnou zápletkou, a pritom vôbec nevybočila zo svojho pôvodného plánu vytvoriť román pre ženy. Preto si nemyslím, že by príbeh mohol niekoho sklamať. Každý si v ňom nájde to, čo má rád.

• Meno autora: Heather Webberová
  • Počet strán: 248
  • Dátum vydania: piatok, 01 január 2010