sobota, 06 december 2014 17:40

Chamtivosť

V živote má každý človek svoju teóriu o existencii neba a pekla. Je možné, že za našimi nesprávnymi rozhodnutiami nestojíme iba my? Je možné, že nám niekto našepkáva, aby sme zhrešili? Je možné, že k dobrým skutkom nám pomáhajú anjeli?

Mystický príbeh o večnom boji medzi dobrom a zlom. Jim Heron je tvrdý chlap so zmyslom pre spravodlivosť. Snaží sa byť čo najmenej nápadný a žiť si svoj život v relatívnom pokoji. Po práci na stavbe si zájde na pivko s kamarátmi do hriechom preplneného gotického brlohu. Neodolá nádhernej žene v modrom a na parkovisku vo svojej dodávke ju poriadne pretiahne. Na druhý deň v práci práve vo chvíli, keď zbadá tú neznámu z predchádzajúceho večera po boku jeho šéfa, nešťastne zakopne o kábel a jeho telom sa preženie vlna elektrického prúdu. Prebudí sa na krásnej zelenej lúke v spoločnosti štyroch pánov v bielom. Sympatický páni sú anjeli. Zveria Jimovi dôležitú úlohu, ktorú za žiadnu cenu nemôže odmietnuť. Ak nechce, aby život na zemi skončil, musí prijať svoju úlohu a spasiť sedem hriešnikov. Vôbec netuší, koho má zachrániť od večného zatratenia a už vôbec nevie ako. Prvým hriešnikom bude práve jeho šéf, Vin diPietro, chamtivý obchodník so vzácnym darom. Podarí sa očistiť dušu diPietra?

Príbeh o večnom boji medzi dobrom a zlom.

„Nejde o to, čo chcem, ale o to, čo hodlám urobiť. Som tu preto, aby som spasil vašu dušu."

Čo to znamená chamtivosť? Znamená to mať veľa iba pre seba a druhému nedarovať nič. Nedôverovať nikomu, mať strach prosiť blížnych o pomoc a mať strach byť chudobným. Srdce chamtivého človeka myslí len na seba a má strach zomrieť. Chamtivý človek má strach byť sám sebou. Presne tak sa cíti Vin diPietro a jediný kto ho môže zachrániť, je Jim. Aspoň tak to zo začiatku vyzerá, kým sa na scéne neobjaví žena. Láska k žene ho dokáže premeniť v presný opak, v láskavého a obetavého človeka.

Spočiatku sa dej člení na štyri príbehy, ktoré sa začnú postupne prepájať. Je potrebné byť trošku trpezlivý, kým začne všetko dávať zmysel. Je to trošku mätúce, keďže v príbehu je viacero (takmer) hlavných postáv. Dej sa rozbieha pomalšie, no myslím, že to bol zámer, keďže autorka potrebovala poskytnúť veľa informácií a pripraviť čitateľa na ďalšie pokračovania.

„Keď dôjdeš na križovatku, musíš si vybrať smer, pretože ísť ďalej priamo za nosom po ceste, na ktorej stojíš, už nie je možnosť voľby. Buď pokračuješ po diaľnici, alebo odbočíš na miestnu cestu. Buď predbehneš auto cez prerušovanú čiaru, alebo sa budeš držať v bezpečí za ním. A keď na semafore uvidíš oranžovú, buď pridáš plyn, alebo spomalíš.”

Okamih, keď si uvedomili, že práve našli spriaznenú dušu, žiadny povrchný sex, len čistú, nesebeckú lásku.

J.R. Wardová nádherne vystihla splynutie duší v jednom úžasnom okamihu. Okamih, keď si uvedomili, že práve našli spriaznenú dušu, žiadny povrchný sex, len čistú, nesebeckú lásku. Príbeh vás donúti pouvažovať nad zmyslom života, nad existenciou vyššieho dobra a démonických síl. Samu seba som vždy označovala za zarytú ateistku. Stačilo mi pár chvíľ s touto knihou a začala som uvažovať. Teraz môžem povedať, že si nie som už istá ničím a možnosť existencie anjelov sa mi veľmi páči. Viem, že tento príbeh je len fikcia, no vážne pochybujem, že ľudské pokolenie je natoľko prehnité, aby naše skutky neovplyvňovalo zlo či naopak dobro. Tento príbeh ma očaril a nedal mi pokoj ani v noci.

S pokojným svedomím môžem tvorbu autorky označiť ako výbornú. Dej je nepredvídateľný, napínavý, dobrodružný, štipľavý, romantický, niekedy strašidelný a naozaj výborne prepracovaný.

Autorka si anjelov predstavuje úplne inak, ako je zvykom. Jeden z nich je sexi, potetovaný, s dlhým blond vrkočom a jeho záľubou sú ženy a dobré pivo. Veru vzrušujúca predstava. Namiesto krídiel majú hlučné motorky a zvláštne schopnosti. Celý príbeh je zasadený do modernej doby, je veľmi realistický, no s poriadnou dávkou mystiky. Keďže som sa s autorkinou tvorbou zatiaľ nestretla, bolo pre mňa prekvapením, že príbeh o anjeloch bol až natoľko erotický. Na škodu to určite nebolo.

Fantasy s anjelskou tematikou a poriadnou dávkou erotiky.

Chamtivosť je prvým dielom série Pád anjelov. Séria má celkom štyri diely: Chamtivosť, Žiadostivosť, Závisť a Hnev. Ak ste aj vy fanúšikom fantasy s anjelskou tematikou a poriadnou dávkou erotiky, môžete sa tešiť na ďalšie dobrodružstvo so sexi anjelom Jimom.

heaven-hell

• Meno autora: J. R. Wardová
  • Počet strán: 432