sobota, 29 november 2014 21:04

Meno hviezdy

Vrátil sa do Veľkej Británie starý známy Jack Rozparovač? Možno sa len niekto pokúša napodobniť chronicky známe vraždy. Škoda len, že na miestach činu nie sú žiadne dôkazy.

Meno Jacka Rozparovača sa stalo hviezdnym a slávnym najmä kvôli vraždám, ktoré stihol na konci devätnásteho storočia napáchať. Síce sa na neho nezabudlo, ale odvtedy už prešlo veľa času, a tak by nikomu ani len v kútiku mysle nenapadlo, že by tie brutálne vraždy mohli pokračovať. Dnes sa však vo veľkom štýle vrátil. Správy hlásajú, že niekto napodobňuje slávneho vraha a treba si dávať pozor. Na koho? To veru nikto nevie, páchateľ je neznámy, stopy žiadne a ľudí pomaly zachvacuje panika.

páchateľ je neznámy, stopy žiadne a ľudí pomaly zachvacuje panika

„Na obrazovke sa panoramatickým záberom Big Bena a parlamentu sa zjavili slová NOVÝ JACK ROZPAROVAČ? Ešte aj správy akoby ma chceli ubezpečiť, že som tu. Členom môjho uvítacieho výboru bol dokonca aj Jack Rozparovač osobne.“

Do takého Londýna prichádza Rory Deveauxová. Pochádza z Louisiany, ale aj s rodičmi sa presťahovali na britské ostrovy, oni smerovali do Bristolu a Rory do internátnej londýnskej školy menom Wexford. Hneď po príchode spoznáva obyvateľov školy – správkyňu internátu a zanietenú hokejistku Claudiu, školský prefektov, okrem iných aj sympatického Jeroma, no a nakoniec spolubývajúcu Jazzu, s ktorou má veľa spoločné. Nie je toho však natoľko veľa, aby pochopila jej zvláštne schopnosti. Tie ale nechápe ani samotná Rory, ktorá sa stáva svedkom vraždy, zatiaľ čo nikto iný podozrivého nevidel. Pôsobí ako cvok, ale zbláznila sa naozaj?

Pôsobí ako cvok, ale naozaj sa zbláznila?

„Presne toho som sa bála. Nie som športový typ, pochádzam z oblasti, kde je na behanie priteplo, takže sa to veľmi neodporúča. Vtip je v tom, že ak niekoho v Bénouville vidíte behať, rozbehnete sa rovnakým smerom, lebo asi uteká pred niečím strašným.“

Na všetky otázky sa zvyčajne nájde aj odpoveď. I keď v tomto prípade jej to trvá dlhšie, s pomocou novej kamarátky Boo sa utvrdzuje v tom, že vidí to, čo iní našťastie nie. Nemá totiž problém stretnúť na ulici niekoho, kto je už storočie mŕtvy. Stretla sa aj so známym Jackom Rozparovačom? A ako sa dá ubrániť pred zlomyseľným duchom? Dokáže Rory aj napriek nebezpečenstvu, ktoré jej hrozí, zabrániť nešťastiu?

Zábavné hlášky postáv už len doladia celkový vzhľad a vytiahnu kútiky vašich pier o čosi vyššie.

Prvá časť zo série Tiene Londýna vytvorila dokonalý úvod, vďaka ktorému si spisovateľka získala množstvo fanúšikov. Kniha je vďaka sympatickej obálke zaujímavá už na prvý pohľad. A ešte viac vás v tom utvrdí, keď sa začítate do jej stránok. Pretože tam je všetko tak, ako má v dobre knihe byť. Napätie, láska, tajomstvo aj dobrodružstvo a, samozrejme, nechýbajú vraždy, čo knihe pridalo na šťavnatosti. Zábavné hlášky postáv už len doladia celkový dojem a vytiahnu kútiky vašich pier o čosi vyššie.

„,Ocitla si sa v poslednom čase na pokraji smrti?´ opýtal sa. ,To by sa mali pýtať pri všetkých pracovných pohovoroch,´ prehodil Callum.“

Hlavná hrdinka aj jej priatelia vôbec nepôsobia vyumelkovane a vtieravo. Jednoducho, žijú svoj život a občas sa im do toho niečo prihodí, napríklad taká vražda alebo duchovia. Každá z postáv je niečím výnimočná a môže sa vám prípadne podobať na niekoho z vašich blízkych alebo aj na vás, vďaka čomu si knihu zamilujete ešte viac, pretože sa budete vedieť vcítiť do ich kože. Je to jednoducho veľmi vydarená fantasy kniha, ktorá nepatrí do rúk len teenagerom, ale na to, aby ste si ju vychutnali, nepotrebujete žiadne vekové ohraničenie. Stačí, ak máte radi zaujímavé knihy s lahodným obsahom, ktoré neničia žiadne zbytočnosti ani prázdne vety.

• Meno autora: Maureen Johnsonová
  • Počet strán: 296
Čítané 1022 krát