nedeľa, 19 október 2014 15:43

Proroctvo

Čo je horšie? Bojovať s peklom alebo si znepriateliť nebo? Nuž, nič z toho nepredstavuje výhru, ale niečo si vybrať treba.

A

k máte v úmysle siahnuť po tejto knihe, určite poznáte úvodný príbeh trilógie – Prozreteľnosť. Takže už čo-to viete o hlavných postavách aj o problémoch, do ktorých sa hrdinovia zamotali. Ako to však pokračuje ďalej?

Božský záchranca jej ale napriek obrovskej snahe nedokáže pomôcť.

Jared je stále taký krásny, príťažlivý a celkovo dokonalý ako v prvej časti. Nemôže byť však všetko krásne. Ninu totiž začali mátať nočné mory, kde vidí smrť svojho otca v obkľúčení démonov, ale tá to považuje len za odraz toho, že začala pracovať v otcovej firme a všade navôkol sú jeho veci. Spomienky to však nespôsobujú, a tak leje do seba hektolitre kofeínu. Božský záchranca jej ale napriek obrovskej snahe nedokáže pomôcť, pretože pokojným spánkom sa môže pochváliť len v tú noc, keď nie je pri nej.

„Ďalší deň, čo sa pre nás začal krátko po tretej ráno. Kým káva dodávala môjmu mozgu energiu, pracovala som na semestrálkach a študovala. Keď jej účinky pominuli, Jared mi uvaril ďalšiu kanvicu.“

je načase ukradnúť aj pekelnú bibliu

Nespavosť nie je však jediným problémom, ktorý dvojicu trápi. Ninin dobrý kamarát, ktorému sama zlomila srdce, odišiel bojovať do Afganistanu a spolu s ním aj Jaredova sestra Claire. A aby toho nebolo málo, nebo aj peklo sa začína zaujímať o ich budúce dieťa a je načase ukradnúť aj pekelnú bibliu. Nebojte sa, Nina nie je tehotná, len kvôli nadchádzajúcej svadbe, na ktorej termíne sa ešte nedohodli, zvažuje podsvetie aj anjeli všetky možnosti.

„,Božia prítomnosť bránila Shaxovi a jeho légiám, aby ju vypátrali. Keď ju odtiaľ môj pradedo bral, nevedel o tom, no len čo zistil, aká je dôležitá, prisahal, že ju bude chrániť. Prísaha aj kniha dopadli na nasledujúce generácie mojej rodiny ako kliatba.´ ,S kliatbami sa tuším roztrhlo vrece,´ zahundrala som.“

Dlho očakávané pokračovanie príbehu odohrávajúceho sa v mestečku Providence je konečne tu! Hurá, hurá, hurá! Tak veľmi som sa tešila na druhú časť trilógie, že som zabudla na fakt, ktorý sprevádza takmer každé pokračovanie. Proroctvo nie je Prozreteľnosť. Málokedy sa stane, že ďalšia časť sa vyrovná tej prvej. V tomto prípade vám po prečítaní dvojky však ani len nenapadne, aby ste ich porovnávali. Dej sa sústredil takmer výlučne na hľadanie knihy a Nininu naštvanosť na okolie a, samozrejme, množstvo sĺz. No, dievča sa nezmenilo, stále ma mierne vytáča.

No, dievča sa nezmenilo, stále ma mierne vytáča.

„,Ak to niekomu povieš, zabijem ťa,´ pohrozil mu Jared. Ryana to nevyviedlo z miery: ,Pochybujem, lebo so mnou by si zabil svoju sestru.´ ,Dávaj pozor,´ prikývol Jared. Ryan sa pousmial: ,Claire, takže by si za mňa doslova schytala guľku?´“

Ak som mala pocit, že Nina je všade, Claire tam bolo málo. A to je podľa mňa postava, ktorá sa McGuireovej vydarila najviac. Je drzá a zároveň milá, a čo je najdôležitejšie, prináša do príbehu akciu a humor. Toho totiž nie je nikdy dosť a vtipné hlášky osviežili inak jednotvárny a predvídateľný dej. Teda nechápem, prečo jej dala autorka tak málo priestoru.

Aj keď ide o Proroctvo, v tomto príbehu určite nepotrebujete žiadnu predpoveď, pretože už po pár stranách zistíte, že nepotrebujete veľa fantázie, aby ste vopred vedeli, čo sa stane. Nuž, nie je všetko zlato, čo sa blyští, a ani nie je fantastický príbeh všetko, čo má sympatickú obálku a perfektného predchodcu. Ak mám pravdu povedať, som veľmi zvedavá, ako sa autorka pohrá so záverečnou časťou, keď už tu sa dočkáme podivného happyendu.

• Meno autora: Jamie McGuireová
  • Knihu vydalo: YOLI
  • Počet strán: 320