piatok, 03 október 2014 08:24

Trojica

Letecké katastrofy pútajú neustále pozornosť verejnosti. Štyri letecké havárie na štyroch kontinentoch v jeden deň. Náhoda alebo nie? Niekto si povie, že áno, no iný v tom vidí súvislosti, apokalypsu. Kniha Trojica je zmesou skazy, thrilleru a dobre mrazivého hororového prostredia.

Tí, ktorí si povedali, že je to reálne, zmenia svoj názor, hneď ako sa dozvedia, že prežili tri deti, ktoré novinári nazvú Trojica. Každé z detí prežilo na inom kontinente. O konci sveta sme sa v posledných rokoch napočúvali dosť. Tieto informácie pobúrili milióny ľudí na celom svete. Autorka sama vo svojich rozhovoroch prezrádza, že havárie lietadiel v ľuďoch vyvolávajú to isté. Pobúria ich, niektorí sú z toho fascinovaní, no všetko sa stane stredobodom pozornosti médií, ktoré z toho urobia ešte väčšie haló.

„Lietadlo vibruje silnejšie, dokonca sa jej z toho trasú ruky a pod nohami čosi zlovestne chrapoce. V šáre medzi sedadlami pred ňou sa zjaví ako oko prekryté rovnou tmavočiernou ofinou, akiste patrí dieťaťu, ktoré pred vzlietnutím mladá upätá žena ťahala uličkou.“

Kniha je fikcia, ktorá nám odzrkadľuje skutočnosť. Trojica je výnimočná tým, že má v sebe akoby ďalšiu knihu. Za vstupnou časťou nasleduje predsádka inej knihy, ktorej názov je Čierny štvrtok. Tento Čierny štvrtok tvoria svedectvá zúčastnených letov a pozostalých, články z novín a internetu, ktoré zasiahli svet.

„Marí sa mi, že bizarná teória pastora Lena rozpútala prudkú diskusiu medzi prívržencami teórie o zániku sveta, najmä z radov preteristov, ktorí na rozdiel od iných frakcií veria, že udalosti opísané v Zjavení sa už stali. “

Všetky katastrofy nespája nič okrem prežitých detí. Pozornosť na seba začne upínať fanatický kazateľ, ktorý je presvedčený o apokalypse. Trojica detí je odsúdená na izoláciu od médií. Neskôr sa prichádza na to, že ich zázračné prežitie katastrofy má predsa len niečo do seba.

Trojica je v niektorých pasážach natoľko presvedčivá, až postupne začnete pochybovať, či je to všetko v skutočnosti naozaj len fikcia. Napätie vás bude sprevádzať od prvých stránok, no najväčšie napätie budete prežívať pri výpovedi Paula Craddocka, pri ktorom sú využité aj hororové prvky, a tak vám bude chodiť mráz po chrbte. Každou jednou výpoveďou sa vo vás stupňuje dávka adrenalínu, ktorá vám nedovolí prestať čítať ďalej.

Príbeh nemusí sadnúť každému. Som presvedčená o tom, že nejedného čitateľa fascinuje a ďalších zaujme natoľko, že sa od neho nebudú vedieť odtrhnúť. Veľkým plusom a nezvyčajnosťou knihy je jej štruktúra, pri ktorom rozprávanie je prepojené s vedeckými časťami, e-mailami, výpoveďami svedkov, ktoré príbeh robia zaujímavejšími a dávajú im profesionálny pohľad na vec.

Zaujímavosťou pri tejto knihe je množstvo dejových línií, charakterov, pri ktorých si každý čitateľ nájde postavu, ktorá sa mu zapáči, obľúbi si ju. Charaktery postáv nie sú jednotvárne ani bezchybné.

Mňa osobne tento thriller veľmi nezaujal, pretože preferujem iný štýl literatúry. Párkrát som sa pri čítaní stratila v deji, pretože je potrebné sa veľmi sústrediť. Spomína sa tam veľa mien, súvislostí, pri ktorých je ľahké zamotať sa. Túto knihu odporúčam najmä ľuďom, ktorí majú niečo podobné prečítané, ktorí si hneď povedia „áno, táto kniha ma zaujala“, no odporúčam ju najmä tým, ktorých fascinuje letecká doprava alebo mysteriózne príbehy.

• Meno autora: Sarah Lotzová
  • Počet strán: 472
  • Žáner: mystery
Čítané 1799 krát
Dominika Slavkovská

Zbožňujem dobrú hudbu, hranolky(vždy a všade), no najviac na svete zbožňujem Vysoké Tatry.Som závislá na knihách.Knihy robia môj svet krajší, človek sa pri nich prenesie do akéhosi iného sveta, kde je všetko pekné a nič nie je nemožné. Knihy sa stali mojou zberateľskou vášňou.Snívam o rozsiahlej knižnici.Mojím najväčším snom a ambíciou je napísať a vydávať vlastné knihy.Vždy sa usmievam a verím v osud. Verím, že na svete sa nič nedeje len tak, že všetko má svoje opodstatnenie.

Viac z tejto kategórie: « Slza Neferetino prokletí »