streda, 19 február 2020 16:24

Siréna – Rodení hriešnici 1

Ak si chcete okoreniť nudný sexuálny život a zároveň sa začítať do zákulisia „povolania“ dominy, nech sa páči. Táto kniha je stvorená pre vás.

Napísať recenziu na túto knihu bola pre mňa výzva. Keďže tento žáner „erotický román“ ide mimo mňa. Ale! Toto nie je iba erotika. Ide podrobný rozbor sadomasochistických praktík obohatený duševnou spoveďou hlavnej postavy a dominy zároveň.

Nora Sutherlingová, autorka erotických kníh sa rozhodne svoj najnovší rukopis posunúť na iný level, t.j. chce aby ho prijala aj kritika. Už totiž nechce byť, len lacná spisovateľka. Ak to chce docieliť musí prijať podmienky prísneho editora Zacharyho Eastona. A nie sú jednoduché. Každý z nich má iné predstavy o "skvelej knihe". Norina kniha, ktorú píše je spomienkou na jej lásku, ktorú musela opustiť. Je prerozprávaním udalosti, ktoré boli jej minulosťou. Tá ju spája s tajomným dominantným Sørenom, ktorý jej neustále nedá spávať a prenasleduje ju aj v skutočnom živote.
Zachary tiež prechádza zložitým obdobím – rozvodom. Jeho skormútenosť v ňom klokoce ako sopka pred výbuchom. Čo sa stane keď sa stretnú dve osamelé, láskou potrestané duše? Očakávanie, že to medzi nimi bude vrieť a roztočí sa iskra erotických kratochvíľ je nedohľadne. Dej sa totiž odvíja aj iným smerom. Nora mu dovolí nazrieť do zákulisia jej pravého povolania – dominy a zavedie ho do sveta tajných sadomasochistických hier. Zoznámi ho aj s vodcom a najmocnejším. Všetko musí ostať v utajení.

Utajený svet

„Žena oblečená v koži ťahala nejakého muža ku kríž a tam ho priviazala. Ľudia utvorili rad, aby ho mohli zbičovať. Nahá žena sedela roztiahnutá a priviazaná ku kolovratu.... „

Musím podotknúť osoby, ktoré majú problém s predstavou bičovania počas príjemných chvíľ, nech nečítajú ukážku ani samotnú knihu. Autorka sa so slovíčkami nehrá, ani skutočnosť neprikrášľuje, práve naopak otvorene prevádza BDSM praktiky na svojich postavách so všetkým čo k tomu patrí.
„Hodila na ňu bičík, väčší bič, palicu, lopatku a jazdecký bičík – päť nástrojov na mučenie. Potom vedľa nich položila 5 vibrátorov poriadnej veľkosti. ´Nebolo to iba päť prstov,´ pokračovala Nora a Sheridan pri pohľade na tie nástroje začala...“
Aby dej nestagnoval, v pozadí všetkého sa odohráva aj citové napätie medzi Norou a jej mladučkým spolubývajúcim Wesleyom. Študent, ktorý neokúsil hlbiny nemravného života odoláva Nore. Aj keď ju tajne ľúbi a ona jeho ostáva medzi nimi bariéra. Až pokým...
Nora okrem sadomasochistických praktík ukazuje, že je ľudská bytosť s citmi. Vo svojich činoch odzrkadľuje boj s vlastným ja. Križuje sa v nej túžba po skutočnom živote so zúfalou potrebou byť milovaná, patriť k niekomu a hlad po živote, ktorý žije ako domina. Čo v nej zvíťazí?

Domina verzus ľúbiaca žena

Popravde očakávala som romantické klišé s dávkou erotiky. Okolo romantiky sa to len tak jemne mihlo a Nora na mňa pôsobí ako inteligentná, sčítaná žena, oddaná svojim praktikám. Ukazuje na osobnosť, ktorá aj keď je zmietaná svojimi aktuálnymi pocitmi, vie kým je. Je si istá tým, čo robí a kam smeruje. Okrem iného kniha obsahuje čriepky intelektuálneho rozboru tykajúceho sa náboženstva, odkazuje na rôzne odkazy a nezabúda ani na humor. Odkrýva svet a praktiky BDSM, vďaka, ktorým začneme chápať ich pohľad na ich životy. Možno viacerí z nás prestanú krútiť hlavou a príjmu ich spôsob života ako fakt, že je to tak. Poprípade sa niekto v tej knihe nájde. Celkovo kniha bola aj napriek skeptickým očakávaniam celkom fajn a priniesla mi nový pohľad a zamyslela som sa nad určitými otázkami, ktoré padli v knihe.
„... ´obete ukrižovania bili úplne nahé, aby boli poníženie a hanba väčšie. Umelci nemôžu zobraziť, aký úplne ľudsky bol Kristus.´ Zach na to nepovedal nič, zostal čudne omráčený Norinými úvahami. ´Len si predstav, aké to pre neho muselo byť, Zach.´ Nora pokrútila hlavou, ako keby si to nevedela ani sama predstaviť. ...´A tu stojí celkom nahý, aby ho videl celý svet, a rovno pred ním je Mária Magdaléna, ktorá bola jeho najlepšou priateľkou, a chudera jeho matka. Jeho matka, Zach. Musel sa tak hanbiť, musel cítiť toľké poníženie. Pozri na tieto dve ženy. Ony to vidia.´ Zach pozrel...“

Zvrat

Počas čítania Sirény som si hovorila, že raz stačí. Keďže autorka má dar vtiahnuť čitateľa do deja, opismi, vtipnými dialógmi je ľahko čitateľná. A zvrat, ktorý nastal na konci mňa veľmi prekvapil a nechal vo mne otázku, či chcem siahnuť aj po čítaní pokračovaní tejto série. Zatiaľ je z tejto edície dostupných 9 kníh a u nás sa je preložené jej druhé pokračovanie s názvom Anjel.

• Meno autora: Tiffany Reiszová
  • Národnosť: americka
  • Knihu vydalo: Zelený kocúr