nedeľa, 08 december 2019 12:22

Dotkni sa ohňa

Najviac bolí, keď vás sklamú tí, ktorých milujete.

Na mnohé z toho, čo nám život prinesie, nie sme pripravení. Rovnako ako Anna a jej rodina. Na pohrebe jej brata Reného sa stretli všetci jej manžel a syn, Reného manželka Emily s deťmi a mnoho spoločných priateľov a známych. Polícia uzavrela jeho smrť ako samovraždu, pretože pri tele našli aj list na rozlúčku. Anna sa snaží z tejto tragédie spamätať a ísť ďalej. Pomáha švagrinej s deťmi a hlavne chce pochopiť, čo jej brata viedlo k tomuto rozhodnutiu. Staršieho brata nadovšetko ľúbila, verila mu a vždy sa na neho mohla spoľahnúť. Preto si nevie vysvetliť jeho skrat.

Polícia uzavrela jeho smrť ako samovraždu.

Po čase sa jej Emily zdôverí, že jej na tom celom čosi nesedí. René totiž pred svojou samovraždou kúpil pre celú rodinu drahú dovolenku. Odišiel dokonca zo spoločného biznisu, ktorý rozbehol s kamarátom. Chcel mať viac času na rodinu a samovražda nijako nezapadala do tohto plánu na šťastný rodinný život.

Po opadnutí prvotného šoku a smútku obe začínajú veriť, že René si na život nesiahol sám a dobrovoľne. Prvýkrát pripustia, že mohol mať finančné problémy alebo sa zaplietol s niekým, pre koho sa stal nepohodlným.

Je tu ešte niekto, kto Annu prinúti premýšľať nad svojím bratom v inom svetle. Jej jediná naozajstná láska. Hoci má manžela a vytúženého syna, nikdy neprestala myslieť na Neho. Svoje city k nemu zastierala, nepripúšťala si, že by mohli prežiť toľké roky. Až keď ho opäť stretne na pohrebe a neskôr, keď ho Emily poprosí o pomoc pri rozlúštení Reného heslla na usb kľúči, pochopí, že túto kapitolu jej srdce ešte neuzavrelo.

Začínajú veriť, že René si na život nesiahol sám a dobrovoľne.

„V hre je oveľa viac, pretože ide o dobre organizovaný biznis. René a jeho podnik boli malé ryby, ale zdá sa, že sa dostal k väčším. Na USB som našiel kompromitujúci materiál, ktorý ukazuje na konkrétne zrealizované obchody. Neviem, ako sa k nim dostal a čo s tým plánoval urobiť, ale pár dní pred smrťou mi volal, že sa chce pozhovárať. Potreboval sa uistiť, či môj brat stále pracuje na polícii, takže s tým zrejme mienil vyjsť von.“

Keď Anna študovala v hlavnom meste, s Robinom tajne randila. Keď chcela ich vzťah odtajniť, stalo sa niečo, čo navždy obom zmenilo životy. Zo vzťahu odišla bez toho, aby mu dovolila celú situáciu vysvetliť. Nestihla mu ani prezradiť svoje tajomstvo. Teraz, po toľkých rokoch, keď sa s ním opäť stretáva, jej city sa prebudia a rozvíria navonok pokojný rodinný život.

Napätie až do konca

Ak dúfate, že držíte v rukách romantikou nabitý príbeh, ste na veľkom omyle. Autorka stavila svoje karty na detektívnu zápletku. Základom Anninho príbehu bola síce láska, no tú rýchlo vystriedala nenávisť a opovrhnutie. Za nerozvážne správanie v mladosti a vynesenie unáhleného súdu bude pykať navždy.

Vo svojich knihách kladie Andrea Rimová veľký dôraz na prepracované charaktery postáv, kde sa preplieta minulosť s prítomnosťou. Neoddeliteľnou súčasťou života je láska, priateľstvo a rodina, ktoré tvoria základný pilier aj tohto príbehu. Veľmi sa mi páči, že autorka prináša príbehy zo života, s ktorými sa mnohí vedia stotožniť. Nie sú to ale žiadne uplakané romány, hoci som mala na mále, keď som zistila, čo sa vlastne Renému stalo...

Túto kapitolu, zdá sa, jej srdce ešte neuzavrelo.

„Robin nečakal, kým si vyberiem, ale rovno mi nalial tmavú tekutinu s prenikavou vôňou, asi koňak. Hodila som do seba obsah malého pohárika z hrubého skla a gestom som mu naznačila, aby mi ho doplnil. Neváhal. S horúčavou v hrdle neprišla úľava, ale ďalšie otázky, ktoré sa mi drali na jazyk. Chrlila som ich jednu za druhou, až kým ma Emily nasilu neobjala. Premýšľala som, koľkokrát sme od januára takto spolu plakali.“

Vtiahne vás

Stanete sa súčasťou Anninej rodiny. Vnútrom vám budú prúdiť všetky emócie, pretože smrť Reného, trápenie jeho manželky či nádherné priateľstvo švagriniek vás nenechajú chladnými. Život so situáciami, ktoré prinesie, rozjatrí staré rany, ktoré síce mali byť dávno zahojené, no stále boli živé a boleli. Na povrch sa dostávajú nedoriešené vzťahy a tajomstvá, ktoré musia byť vyzradené, aby sa mnohé vyjasnilo. Ale ako všetky knihy, aj v tejto si nájde svoje miesto láska. Nebude mať síce na ružiach ustlané, ale bude tam.

Dotknite sa pravdy

Bez mučenia sa priznávam, že sa mi páčia všetky rimovky. Táto kniha ma zaujala o to viac, že môžete iba hádať, čo sa vlastne stalo a čo bolo spúšťačom rodinných tragédií. Je viac detektívna a pôjde dokonca aj o život! Na základe niekoľkých indícií síce hádate a premýšľate, ako sa to celé skončí, ale záver knihy dostane a prekvapí mnohých. A veľmi vám to prekvapenie prajem, pretože tak zavŕšite búrku citov, ktorá sa vo vás bude odohrávať. Ako sa Anna napokon vyrovná so svojím životom a novými skutočnosťami, si prečítajte v najnovšej knihe A. Rimovej.

„Oporu som hľadala na lavičke pod košatými dubmi, ktorých tam bolo neúrekom. Zamestnávala som sa pozorovaním ľudí vychutnávajúcich si posledné letné dni. Mnohí sa uvelebili v tráve alebo na deke a len tak vylihovali. Nezávidela som im ich bezstarostnosť, pretože nikde nebola istota, že nie je hraná a že v ich životoch tiež nezúri víchrica.“

• Meno autora: Andrea Rimová
  • Knihu vydalo: Vydavateľstvo Motýľ
  • Počet strán: 312