piatok, 13 júl 2018 07:50

Hra na milovanie

Čo sa stalo v opustenom panskom sídle v Apalačských vrchoch ďaleko od civilizácie? Skupina mladých ľudí sa rozhodne zažiť dobrodružstvo hlboko v horách na izolovanom mieste, ktoré je navyše opradené tajomnom.

Edward, Justin, Caroline, Oliver, Bryan a Tom. Každý z tejto skupiny túži po istom úniku od reality. Niekto od otravných rodičov, iný z práce v rodinnej firme, niekto hľadá romantické dobrodružstvo. Všetci ale potrebujú zmenu. Edward Boughton, mladík, ktorý mal v živote všetko, po čom kedy túžil, sa snaží zaplniť svoju dušu niečím netradičným, čo sa nedá len tak kúpiť. Cez kolegu v práci sa dozvie práve o tom sídle. Aby tam mohli bývať, musia domácim pomáhať na ich hospodárstve. Domáci sú ale veľmi divný pár, vyzerajú, ako keby v sídle strávili celý svoj život, takmer vôbec sídlo neopúšťali, a navyše v roztrhaných šatách a neupravenom zovňajšku len utvrdzujú hostí v tom, že toto miesto je na dobrodružstvo ako stvorené.

Ich domovom sa stane rozsiahle panstvo, kde dominuje obrovské sídlo.

Ich domovom sa stane rozsiahle panstvo, kde dominuje obrovské sídlo. Je však v dezolátnom stave, rozpadáva sa, preto sú priatelia ubytovaní v rôznych kútoch domu. Toto vyhovuje Oliverovi, ktorý sa počas cesty sem zblížil s Caroline, ktorá mu jeho sympatie potvrdzovala gestami. Toto sa však nepáči lámačovi sŕdc, Edwardovi...

Sandy Palmerová

Pri skúmaní okolia objavia starý cintorín, na ktorom nájdu hrob s menom Sandy Palmerová. Edward je v šoku! Tak sa totiž volala jeho kolegyňa, ktorá práve na tomto mieste pred dvomi rokmi záhadne zmizla. Je náhoda, že mu kolega ako miesto pre super dobrodružstvo odporúčil práve toto miesto? Všetci sú z tohto objavu znepokojení a keď sa snažia získať viac informácii od pána domu, Franka, ten sa tvári, že nič nevie.

„Uvedomil si, že kedysi hovoril presvedčivejším tónom, keď spomenuli tragédiu spred takmer dvadsiatich rokov. Občas sa stretli všetci, ktorí sa zúčastnili na tom hroznom výlete. Niektorí mali potrebu o tom zakaždým hovoriť, najmä Justin a Bryan. Niekedy mu to pripadalo, že na Gorge Hall založili tajný spolok vinníkov. Teraz však Edwardovi chýbala bodrosť a razantnosť, s akou zvyčajne tvrdil, že sa naozaj nedalo nič robiť. Kiežby mu ten vyšetrovateľ nikdy nezavolal!

Ten hlboký hlas v telefóne mal čudný, zlovestný podtón, keď mu oznámil, že v Apalačských vrchoch severne od Gorge Hall sa našli pozostatky dvadsať-dvadsaťpäť ročného muža. Predpokladajú, že by to mohol byť Oliver Conley.“

Oliverovo zmiznutie

Slová o tajomnosti miesta sa potvrdia vo chvíli, keď Justin, Edwardov mladší brat, nafinguje svoju smrť obesením. Oliver, ktorý si Justina obľúbil, bezhlavo beží do hory, zatiaľ čo sa ukáže, že Justin si zo svojho brata vystrelil. Oliver však beží pre pomoc. Čoskoro sa ale stratí. Nevie nájsť cestu von. Keď sa okolo neho začne šíriť biela hmla, vie, že je zle.

Pri skúmaní okolia objavia starý cintorín, na ktorom nájdu hrob s menom Sandy Palmerová.

Návrat do života

Oliver zmizne a prejde presne devätnásť rokov, kým sa znova objaví. Keď zistí, čo sa s ním stalo a kde bol počas všetkých tých rokov, zatiaľ čo sa jeho priatelia tvária, že narýchlo odišiel do Európy a nedal o tom vedieť ani svojej tete Ruth, ktorá sa o neho starala, premkne ho hnev a nenávisť. Počas tých dlhých rokov, kedy sa nestretol s jediným živým človekom, iba počúval o ich osudoch a trápení, je rozhodnutý odhaliť pravdu o tom mieste za múrom polorozpadnutého sídla, kde strávil všetky tie roky.

Pretvárka a klamstvo

Hra na milovanie je prvou knihou, ktorú som od autorky prečítala. Po tom, čo som si o autorke a jej dielach čo to prečítala, zistila som, že takýto žáner nie je u nej bežný. Do príbehu totiž zaplietla aj prvky mystiky, záhadnosti, miestami až sci-fi. Keď sa ale nakoniec ukáže, čo znamenalo Oliverovo zmiznutie a kto ho má vlastne na svedomí, pochopíte, že tento príbeh nemusí byť až taký fiktívny. Spočiatku, keď sa Oliver ocitol na tom čudnom mieste, mala som z príbehu veľmi zmiešané pocity, veď na obálke knihy sa nikde nepíše, že ide o mysteriózny triler. Keď ale vydržíte, všetko pochopíte. Porozumiete Caroline, ktorej postava ma z príbehu prekvapila asi najviac. Pochopíte správanie Edwarda, keď sa z tohto výletu vrátili domov a všetci sa dlhé roky dokázali pretvarovať, že sa vlastne v ten deň nič zvláštne nestalo.

V živote to už tak chodí, niekto miluje naozaj, niekto iba celý život lásku predstiera.

Hra na lásku

V živote to už tak chodí, niekto miluje naozaj, niekto iba celý život lásku predstiera. Ako dlho dokážeme predstierať, že nám na tomu druhom záleží a že ho milujeme? Sme vôbec schopní zažiť taký dokonalý cit, akým je láska? Hra na milovanie nie je príbehom o láske. Ale o jeho rôznych podobách, hľadaní a strácaní, ale aj o zrade, pomste a nenávisti. Je príbehom, ktorý keď dočítate, zatvoríte knihu a v tichu bude sedieť a vstrebávať prečítané riadky. Pretože aj na ceste za pomstou môže vypuknúť cit menom láska.

„Pred rokmi som urobila dôležitú vec. Aby ma ten vrah jedného dňa nenašiel, ako dospelá som si zmenila meno. Až terapia maľbou ma vrátila do normálneho života. A nepriamo ma spojila s Vami. Dôverujem Vám natoľko, že som našla odvahu napísať tento list. Vy ste jediný, komu poviem svoje skutočné meno.

Som Elizabeth a dúfam, že raz budem môcť dať svojej dcére meno Katie po mojej mamičke Katie Malloryovej.

Volám sa Elizabeth Malloryová.“

• Meno autora: Katarína Gillerová