Copy of Ivana Ondriová: Vychádza jej romanca o nebezpečnej láske

Z tváre jej neschádza úsmev, od rána do večera je v „normálnej“ práci, napriek tomu pri starostlivosti o dcérku, manžela a nový dom si večer stíha sadnúť k počítaču a vytvárať príbehy, ktoré ženy milujú! Východniarka s horúcou krvou a nekonečnou energiou sa asi fakt nezaprie. IVANA ONDRIOVÁ napísala pre nás novú knižku, ktorá vyjde už o niekoľko týždňov. Čo nám o nej prezradila? A povedala nám aj o tom, ako sa na ňu usmialo šťastie, keď jej vyšla prvá kniha...

Kniha Chlapi na zbláznenie má veľmi zaujímavý názov...

Je to romanca o šialene nebezpečnej láske dvoch bratov k tej istej žene... Kristína si žije spokojný a zamilovaný život so svojím drahým Leom Weberom v jednej domácnosti. Všetko sa zdá byť dokonalé a ich láska neotrasiteľná – no iba do okamihu, kým sa z Zürichu po 8 rokov nevracia na Slovensko stratená ovca rodiny Weberovcov, Leov brat Marek... Vraj sa bude ženiť, vraj sa plánuje usadiť v Prešove so svojou Miou... Skutočnosť je však celkom iná a Kristína ju odhalí. Marek ju ale začína zvádzať a ona mu nemôže a napokon ani nechce odolať...

Komu by si tento román odporúčala?

Všetkým ľuďom, ktorí veria na skutočnú lásku a na to, že na nich niekde čaká a oplatí sa pre ňu bojovať :-).

Kedy je to s mužmi podľa teba naozaj na zbláznenie?

Zrejme každá žena povie, že vtedy, keď od nich niečo požadujeme a oni sa nie a nie rozhýbať, lebo veď podľa nich predsa všetko počká, alebo keď nás tak po svojom upozornia, že čosi zbytočne nafukujeme a pritom ide podľa nich o absurdnú banalitu... No je to ozaj iba ich pohľad, ktorý im však, bohužiaľ, nikdy nevyvrátime .-). A úplne na zbláznenie je to vtedy, keď im nedožičíme ich prídel spánku a zadáme im nejakú prácičku v domácnosti, nechápu a najmä nevládzu ju vykonať! (úsmev)

Kto číta tvoju čerstvo dokončenú knihu ako prvý? Dávaš ju čítať kamarátkam, manželovi...?

Dopísanú knihu z mojich blízkych nečíta nikto, priamo ju odosielam svojmu vydavateľovi, takže prvý ju číta on.Ondriova 3

Ako dlho ti trvá, než napíšeš román?

Asi tri mesiace. Ten prvý mesiac vzniká príbeh samotný, ak sa do toho zahryznem a píšem ozaj pravidelne, asi päť strán denne, tak to ide pomerne rýchlo. Najhoršia práca pre mňa je opravovať po sebe preklepy a ako ja vravím, hlúposti, čo do počítača v tej rýchlosti, v ktorej mi plynú myšlienky, naťukám... (úsmev) Ja si po sebe totiž spätne riadky nikdy nečítam, až keď mám dopísanú poslednú bodku. Dva mesiace teda ozaj opravujem chyby a logické súvislosti. Keby sa tomu dalo vyhnúť, bolo by to úplne perfektné. Píšem tak, že mám v hlavne nejaký úvod a ako ja vravím - postupne z neho ťahám príbeh, každý deň mi pritom napadne niečo iné a nikdy vopred neviem, čo sa bude ďalej odohrávať. Takže v mojom prípade žiadna kostra, je to ako nový film, o ktorom absolútne netuším, ako sa skončí a čo všetko sa v ňom odohrá.

Máš aj iné zamestnanie ako písanie kníh?

Samozrejme, momentálne pracujem ako obchodníčka telemarketingu. Vlastne akosi popritom teraz ani veľmi nestíham písať, pretože som v práci aj do šiestej večer. Pracujem s ľuďmi, čo je síce ťažká práca, no ja ju nadovšetko milujem, lebo ma každý deň obohacuje o niečo nové.

Ako sa ti podarilo vydať svoju prvú knižku? Bolo to náročné?

ondriovaNie, nebolo to náročné. Naopak, veľmi prekvapivé a krásne! Ako som spomínala, skúšala som a skúšala, prišli prvé odmietnutia, tak som písala znovu a znovu, cibrila sa, šperkovala a napokon to vyšlo. Poslala som mail s rukopisom a konečne sa po asi troch odmietnutiach na mňa usmialo šťastie.

Inšpiruje ťa pri písaní kníh aj dcéra Ninka, keď píšeš v príbehu o deťoch?

Určite áno! Väčšina opisovaného v súvislosti s deťmi, či už v románe Mladý, sexi a iba môj, alebo v Milovaní po mexicky, vychádza z mojich skúseností a prežitého. Napríklad veta: Dobrú noc a sladké sny, nech sa ti sníva o mne, ktorú hovorí Ivana a jej dve deti v prvom menovanom románe, je našou rodinnou vetou. A narodenie bábätka v druhom uvedenom románe vychádza taktiež z môjho života a z obdobia, keď na svet prišla naša dcéra.

Ktorí spisovatelia majú v tvojej súkromnej knižnici pevné miesto?

Momentálne mám na nočnom stolíku Šťastlivca od Nicholasa Sparksa, čo je celkom prirodzené, keďže verím v pravú osudovú lásku i na to, že na každého z nás niekde čaká. Keby bolo viac času, tak tých 310 strán mám už zhltnutých, k čítaniu sa však dostávam len minimálne, tak si jeho krásne a citlivé písmenká nadeľujem po kúskoch. Je to moja prvá kniha od tohto spisovateľa, no rozhodne nie posledná. V mojej knižnici však rozhodne nechýbajú diela Fieldingovej a Brownovej a momentálne detské rozprávkové knižky napríklad od Dobšinského a podobne, tie sa u nás čítajú najviac. Ale už do mojej knižnice pribúdaj aj slovenské autorky ako Koscelanská a Červienková, ktoré sú mojimi priateľkami a ktoré v nej majú svoje čestné miesto.

Miluješ Tatry, už si si tam počas tejto zimy stihla užiť sneh?

Milujem Tatry, ale na jar, alebo v lete, kedy hrajú všetkými farbami. Nie som veľmi zimný typ - a aj keď milujem lyžovanie, lyžujem ozaj zriedka, takže tohto roku nie, ešte som na lyžiach nestála, akurát som sa vysánkovala až do modrín... (smiech)

(red)

Ivana Ondriová je 32-ročná Prešovčanka, pochádzajúca zo Stropkova, vyštudovaná novinárka, ktorá na rodičovskej dovolenke s dcérkou Ninkou v sebe objavila vášeň v písaní. Práve v tom čase skúsila napísať svoj prvý príbeh o láske, starostiach a hľadaní šťastia... Zlom nastal v januári 2012, keď jej vyšla prvotina Detský plač v podkroví a v Česku román Nevinné šílenství. Od roku 2013 pôsobí vo vydavateľstve Motýľ, kde jej po románoch Mladý, sexi a iba môj a Milovanie po mexicky vychádza novinka Chlapi na zbláznenie. Román Milovanie po mexicky tejto obľúbenej spisovateľky sa na jeseň dočká aj svojej českej verzie.

ondriova4