pondelok, 22 december 2014 15:04

Agenda 21

Amerika. Slovo, pri ktorom sa mnohým vybaví predstava slobody a života. Čo ak ale existuje niečo, čo tento stav môže zmeniť? Presídľovanie, výroba čistej energie a rozmnožovanie ako hlavné činnosti ľudstva v budúcnosti. Agenda 21 nás presvedčí, akú majú vládne spoločenstvá skutočnú moc a že o pár rokov nič nemusí byť ako dnes. Osud slávnej americkej zeme tak môže byť úplne iný, než by si ktokoľvek vedel predstaviť. Necháte sa presvedčiť?

Píše sa rok 1992 a na konferencii v Rio de Janeiro bol OSN schválený programový dokument s názvom Agenda 21 alebo Stratégia záchrany našej planéty zo Samitu Zeme. A hoci ide o námet knihy, vôbec nie je vymyslený. Presne taký dokument bol skutočne schválený a autori knihy Glenn Beck a Harriet Parkeová nám poskytujú veľmi extrémny, no možný príklad, ako by to vyzeralo, keby sa dospelo k jeho účinnej realizácii.

...a to všetko v mene Matky zeme. Lebo človek ju priviedol do zlého stavu, a tak ju z neho aj dostane!

Predstavte si, že žijete v malej obytnej bunke, ktorú už nikto nenazýva svojím domovom. Dvakrát do dňa dostávate výživové kocky a jednu fľašu „pitnej“ vody. Spávate na zemi na tenkej žinenke, životného partnera vám vyberú autority a na základe rozmnožovacích schopností vás s ním spária, namiesto vody sa umývate dezinfekčným prostriedkom a náplňou vášho dňa, a v podstate celého života, je výroba energie, ktorej spotreba ale nie je určená pre vás. Pripomína vám to scenár ako zo sci-fi filmu? Nuž, podľa Agendy 21 to má veľmi blízko k pravde. Hromadné presídľovanie ľudí, zníženie spotreby energie, jej celodenná výroba, a to všetko v mene Matky zeme. Lebo človek ju priviedol do zlého stavu, a tak ju z neho aj dostane!

„Mama mi raz povedala, že na výrobe energie republike záleží najviac. A potom jej záležalo na tom, aby sa rodili zdravé deti. Výroba a rozmnožovanie. Najcennejší občania dokázali oboje.“

Emmeline vyrastala do svojich 4 rokov na farme, kde spolu s otcom, matkou a celou rodinou chovali zvieratá a pestovali plodiny. Šťastie však netrvalo dlho. Akčný plán budúcnosti sa začal naplno realizovať. Zrazu sa ocitli v sivej obytnej bunke, Emmeline s mamou celý deň šliapali na energopásoch, aby vyrobili dostatok energie, otec pracoval v dopravnom oddiele, kde sa namiesto pohonných látok čerpali sily statných mužov. To všetko sa dialo pod prísnym dohľadom vrátnikov. Po tom, čo Emmeline príde o matku, otca a aj jej prvého partnera, s ktorým mala dieťa, sa veci začnú meniť. Do cesty príde, samozrejme, láska, bez ktorej by to nebol poriadny príbeh.

Šťastie však netrvalo dlho. Akčný plán budúcnosti sa začal naplno realizovať.

„,Smutný? Smutný? Opovrhnutiahodný a kontrolovaný,´ povedala. ,Ovládni potraviny a ovládaš ľudí. Ovládni potraviny a energiu, a ovládaš všetko.´“

Skutočnú akciu v tejto knihe budeme len márne hľadať. Akého-takého napínavého zvratu sa nám dostane až v samotnom závere knihy. Inak je kniha poskladaná z myšlienok, opisov a vnútorných dialógov Emmeline. Deti boli pri pôrode odoberané a vychovávané v detských dedinkách. Rodičov nikdy nepoznali, a preto chce Emmeline získať späť svoju dcéru a urobí pre to všetko. Podarí sa jej opäť ju vidieť? Stane sa vidina slobodného života „za plotom“ skutočnosťou? Nuž, nechajte sa prekvapiť. Kniha je ľahko predvídateľná, rýchlo čitateľná, no s pravdivým posolstvom, ktorého možné následky nás zamrazia po celom tele. Miestami si uvedomíte, že ide o konšpiračnú teóriu, ktorú sa snažia autori podať tak trochu nasilu. Dejová línia je veľmi jednoduchá, pri čítaní sa nemáte kde stratiť.

Či ide o konšpiračnú teóriu pritiahnutú poriadne za vlasy, alebo o veľmi pravdepodobný scenár budúcnosti, rozhodnite sami.

Ak som si predtým mylne myslela, že po dočítaní knihy sa môj záujem o ňu znižuje či dokonca končí, Agenda 21 ma presvedčila o opaku. Po zatvorení knihy som si sadla za internet a začala hľadať informácie, ktoré by potvrdili to, čo sa nám autori snažili v knihe predostrieť. Google – ako bezodná studnica informácií – a YouTube – ako čierna diera internetu, ktorá vás zhltne na pár hodín ma presvedčili, že realizácia tohto programového dokumentu už veľmi pravdepodobne v mnohých amerických štátoch začala. Je len na nás, do akej miery tomu uveríme a do akej miery sa tento plán podarí v skutočnosti zrealizovať.

Či ide o konšpiračnú teóriu poriadne pritiahnutú za vlasy, alebo o veľmi pravdepodobný scenár budúcnosti, rozhodnite sami. Každopádne, čítanie stojí za to, nechá vás uvažovať, hľadať informácie na vlastnú päsť a zisťovať, či sa také niečo môže v skutočnosti stať.

• Meno autora: Glenn Beck
  • Knihu vydalo: TATRAN
  • Počet strán: 300