nedeľa, 07 december 2014 20:55

Kámasútra našich klamstiev

Na lož sa vždy nejaký dôvod nájde. Zväčša sa pritom obhajujeme, že klameme pre niečie dobro. No často zabúdame, že lož má krátke nohy...

Rimovej knihy mám veľmi rada, pretože píše o skutočných ľuďoch, ktorí sa ocitajú v reálnych situáciách, a rieši v nich najmä medziľudské vzťahy. A ani Kámasútra našich klamstiev nie je iná. Zaujala ma už svojím titulom a obálkou, no neskončilo to len pri tom. Je to nevšedná kniha, ktorá je zmesou ľúbostného románu s detektívkou i drámou.

Zaujala ma už svojím titulom a obálkou, no neskončilo to len pri tom.

Sabina sa po pol roku preberie z kómy a nechápe, čo robí v škaredej nemocničnej izbe, ani prečo vonku sneží. Veď sa len začali letné prázdniny, tak musí byť júl. Do obrazu ju postupne uvedie Artur, jej manžel. Prepadli ju, znásilnili a takmer ubili k smrti. Našťastie, násilníka chytili a už pol roka si odpykáva svoj trest. Šokovanej Sabine sled udalostí nedáva zmysel. Rozhodla sa však, že druhú šancu na život zoberie pevne do rúk. Vráti sa späť do práce a po ničom inom netúži viac, ako žiť si svoj život s milujúcim manželom a synom. Bránia jej v tom ale zvláštne sny, ktoré spočiatku vôbec nedávajú zmysel. Postupne Sabina prichádza na to, že všetko do seba pekne zapadá a že nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdalo.

Prepadli ju, znásilnili a takmer ubili k smrti. Šokovanej Sabine sled udalostí nedáva zmysel.

Bola som tu! Viem, že som tu bola! Naozaj som tu strávila noc! To zrkadlo je dôkaz! Pamätám si ho! Privrela som oči a snažila som sa rozpamätať na súvislosti, no nešlo to. Vstala som, upravila prikrývku, ktorú som trochu pokrčila, a pobrala som sa do kúpeľne. Chrómové držiaky na uteráky, poličky a vodovodný kohútik boli vyleštené tak precízne, že odrážali moju tvár. No opäť žiadna spomienka. Vrátila som sa do izby, po chvíli som začula šramot pri dverách. Chyžná.“

Autorka od začiatku až do konca pevne držala moju pozornosť. Poháňaná zvedavosťou som hltala jednu stránku za druhou. Spolu so Sabinou som prežívala jej nočné mory i spomienky na útok, ktorý ju skoro pripravil o život. S napätím som sledovala jej kroky k rozpamätaniu. Bola som zvedavá, kto a prečo na ňu zaútočil, čo spraví, keď zistí pravdu, a hlavne, či nájde konečne vytúžené šťastie. Veď už od začiatku nám dala jasne najavo, že Sabina Artura nikdy skutočne nemilovala.

Autorka od začiatku až do konca pevne držala moju pozornosť. Poháňaná zvedavosťou som hltala jednu stránku za druhou.

A ako by aj mohla? Svoje srdce dávno venovala inému. A navyše, Artur pred ňou celý čas ukrýval svoje pravé ja. Niekedy sa mi zdalo veľmi zvláštne, že o ňom počas spoločného života nikdy nezapochybovala. Asi to bolo tým, že sa vždy snažil byť jej dobrým priateľom, manželom a aj otcom. Navyše, jeho lži boli skoro dokonalé. Keď však našla v jeho klamstvách štrbinu, bolo len otázkou času, kedy sa dopátra k pravde. Sabina totiž nie je žiadna hlupaňa a nenechá sa len tak ľahko obalamutiť. Nebojí sa vysloviť svoj názor a bojovať o to, po čom túži. Pravdu chcela zistiť za každú cenu. Aj keby to znamenalo koniec života, ako ho doposiaľ poznala.

„Renáta sa posunula, aby som mala dostatočný priestor. Automaticky som potiahla pravý a potom ľavý roh škatule, postupne som ju vyťahovala von a teraz som si bola stopercentne istá, že všetky moje sny majú zmysel. Žiadny z nich nebol výplodom mojej fantázie. Presne túto škatuľu som našla v lete. Niečo som hľadala a našla som to tu.“

Rimovej knihy ma fascinujú. Jej príbehy majú napínavý dej a sú plné emócií. Najviac sa mi ale páči to, že sú zo súčasnosti a pri ich čítaní som ani na moment nezapochybovala, že niečo takéto sa skutočne mohlo udiať. Myslím si, že práve táto kombinácia z Kámasútry našich klamstiev robí dokonalý román, vhodný rovnako pre mužov, tak aj pre ženy.

• Meno autora: Andrea Rimová
  • Knihu vydalo: Motýľ
  • Počet strán: 224