piatok, 30 august 2013 15:40

Hľadám lepšiu mamu

(28 hlasov)

Občas sme si všetci v detstve trochu zatrucovali. Ak nám rodičia nechceli niečo dovoliť, vbehli sme do svojej izby a dušovali sa, že my si poradíme aj bez nich. No Katka, len sedemročná hlavná hrdinka tejto knihy, neostala iba pri myšlienkach. Zbalila si veci a vydala sa hľadať lepšiu mamu. Takú, ktorá jej už nič nezakáže.

Zľakli ste sa, keď ste si prečítali názov knihy? Asi tak urobí väčšina mám a svoje ratolesti radšej od nej odtiahnu čo najďalej. No robia to zbytočne, pretože Hľadám lepšiu mamu neobsahuje návod, ako od mamy nadobro odísť a nájsť si oveľa lepšiu. Pretože lepšia mama ako tá naša neexistuje a časom to pochopí aj Katka. Ešte predtým však musí otestovať všetky svoje tety a mamy kamarátok, aby na tento veľký objav prišla.

Vďaka tomu majú malí čitatelia možnosť prežiť spolu s Katkou nejedno dobrodružstvo. Na vlastnej koži pociťuje, aké to je žiť v kompletnej rodine, vo veľkom dome, medzi súrodencami, či mať vytúženého psíka. Všetky tieto novinky však časom nadobúdajú trpkú príchuť, a preto Katka neúnavne hľadá ďalej. Bude to teta Julka, u ktorej nakoniec skončí? Alebo teta Anička, či staručká teta Klárika? A nebolo by lepšie vrátiť sa domov, do svojej postele, k svojej milovanej mame?

„Bol to obrovský rozdiel, bývať v paneláku a v obrovskom dome. Človek sa mohol skryť tak, že by ho hľadali celý deň. Šantila som s chlapcami, ale keď mi už liezli na nervy, zašila som sa a mala som od nich pokoj. Ujo Jano aj teta Anička boli ku mne veľmi milí, už po pár dňoch som bola presvedčená, že som našla, čo som hľadala.

Kniha obsahuje veľa pekných ilustrácií, ktoré text osviežujú. Dej má rýchly spád, Katka sa dlho neohreje ani v jednej novej rodine, a preto sa v príbehu neustále niečo deje. Cesta autobusom načierno, chytenie zlodeja, nájdenie stokorunáčky na chodníku či zistenie, že nie každá mama dobre varí. Katka toho zažije neúrekom a deti začítané do jej príbehu nebudú mať čas nudiť sa.

„Vyskočila som na nohy a oprela som sa o dvere. Boli naozaj zabuchnuté a zvonku bola namiesto kľučky guľa! Zrazu som si spomenula na mamine slová, ktoré mi povedala ešte kedysi dávno. „Ak si sama doma, nevpúšťaj dovnútra nikoho cudzieho, ani opravára. Môže to byť prezlečený zlodej a môže ti ublížiť!“
„Ja hlúpa!“ chytila som sa za hlavu. „Veď ja som vpustila do Zuzinho bytu zlodeja!“

Dobrodružstvá malej Katky by som odporučila deťom od veku šesť či sedem rokov. Pri knihe sa zabavia, prežijú zopár dramatických chvíľ, a čo je najdôležitejšie, prídu na to, že mama je len jedna a nemá význam hľadať si ďalšiu. Katka je toho príkladom a cez svoje vlastné skúsenosti tento nový poznatok nenútene podsúva každému malému čitateľovi, ktorý bude dozaista rád, že môže zaspávať vo svojej vlastnej posteli.

• Meno autora: Gabriela Futová
  • Knihu vydalo: Mladé letá
  • Počet strán: 94