nedeľa, 12 október 2014 12:20

Tigrí tím – Internetoví banditi

(6 hlasov)

Dnes by sme si už možno ani nevedeli predstaviť svet bez počítačov či inej techniky. V každodennom živote sú tieto výdobytky novej doby veľmi nápomocné, no prinášajú so sebou aj nástrahy, ktorým teraz musí čeliť Tigrí tím. Ako sa popasovali s týmto prípadom a internetovými banditmi sa dozviete v detektívke, ktorú môžete za pomoci stôp, umu a detektívnej lupy vyriešiť aj vy.

T

homas C. Brezina prichádza s ďalšou napínavou detektívkou, a tak tu máme opäť nový prípad pre vás a Tigrí tím. Majster dobrodružstiev pokračuje vo svojej vydarenej a čitateľmi veľmi obľúbenej edícii a prináša novú záhadu. Tentoraz sa musia popasovať s počítačovým vírusom alebo tzv. internetovými banditmi.

Záhada zelenej tváre

Trojica mladých študentov prišla na vyučovanie neskoro, a tak museli zostať po škole a riešiť nudné matematické úlohy. Zrazu sa na obrazovke objavila zelená tvár a začala sa im prihovárať.

objaví sa znova, no tentoraz ich začne vydierať a skutočný digitálny teror sa ešte len začína

„Vidím všetko, počujem všetko a viem všetko."

Preľaknutý, no stále zvedavý Tigrí tím v zložení Patrik, Lukáš a Bea ale rýchlo zistia, že si z nich robí srandu ich učiteľ matematiky a na zelenú tvár z počítačovej obrazovky takmer zabudnú. Nie však nadlho. Ako už asi tušíte, objaví sa znova, no tentoraz ich začne vydierať a skutočný digitálny teror sa ešte len začína. Popasuje sa Tigrí tím aj s touto záhadou? Je v tom opäť zapletený učiteľ matematiky? Staňte sa na chvíľu detektívmi a vyriešte tento prípad spolu s nimi.

„S kliknutím a zavrčaním sa počítač aj monitor opäť zapli. V nasledujúcej chvíli sa zelená tvár hlučne zasmiala. Luk cítil, ako mu po chrbte steká studený pot. Pomaličky sa obrátil, ale nepristúpil k počítaču. ,Asi si myslíte, že sa ma môžete takýmto spôsobom zbaviť!´ hučal nepríjemný neznámy. ,Už sa nenachádzame v dobe kamennej, vy neandertálec. Zaplaťte uvedenú sumu alebo sa navždy rozlúčte so svojím počítačom!´"

interaktívne a predovšetkým aktívne zúčastňovanie sa pri čítaní

Interaktívna zábava pri čítaní

Ako je už zvykom a možno aj pravidlom z predchádzajúcich prípadov Tigrieho tímu, kniha obsahuje detektívnu lupu, ktorou sa môžete aktívne zúčastňovať na pátraní, odpovedať na otázky týkajúce sa prípadu a pomôcť tak vyriešiť záhadu spolu s nimi. Celá edícia predstavuje interaktívne a predovšetkým aktívne zúčastňovanie sa pri čítaní. Núti vás rozmýšľať, no poskytuje aj odpovede pre lenivcov, ktorí nemajú chuť pátrať, sliediť či špehovať. Máte na to vyriešiť túto záhadu? Tak smelo do toho – sledujte horúcu stopu.

„Každý prípad, každú spleť – Tigrí tím vyrieši hneď!"

Kto môže byť členom tímu?

Živé čítanie plné otázok a záhad vás určite nebude nudiť. Kniha je síce určená prevažne pre detského čitateľa, prečítať si ju ale môže ktokoľvek, kto má rád záhady a detektívne príbehy. Ja už dávno nie som dieťa (a možno v kútiku duše ešte stále áno), no pri čítaní som aj napriek tomu bola zvedavá a v napätí som čakala, čo sa stane ďalej. Jednoduchá dejová línia, nenáročná zápletka, príbeh na jedno posedenie, množstvo ilustrácií ako stopy, ktoré vám pomôžu pátrať, mierne povrchné vykreslenie hlavných postáv či dostatočné „nezauzlenie“ deja však nemusia vyhovovať náročnejšiemu čitateľovi.

„Každý prípad, každú spleť – Tigrí tím vyrieši hneď!" Bude to tak aj v tomto prípade? Či sa Tigriemu tímu podarí rozlúsknuť aj túto záhadu, sa dozviete pri čítaní. Pomôžte im vyriešiť tento prípad s pomocou detektívnej lupy aj vy a staňte sa ich štvrtým členom. Čítajte ale pozorne! Na každej strane sa nachádza nejaká stopa.

l12323269850

• Meno autora: Thomas C. Brezina
  • Národnosť: rakúska