streda, 06 august 2014 17:37

Bohovia Olympu – Proroctvo

(9 hlasov)

Fanúšikovia Percyho Jacksona zbystrite pozornosť. Prichádza voľné pokračovanie putovania detí – polobohov!

Aj keď ste Percyho nečítali, nebuďte sklamaní. Hlavná postava knihy Percy Jackson, ktorý má vlastnú kolekciu kníh, sa v tomto príbehu neobjaví. Podľa slov jeho priateľov sa stratil, no prezradím vám – v ďalšom diele sa nájde. Proroctvo si píše svoj vlastný príbeh...

Hovorí vám niečo Héra, Zeus, Juno alebo Aeneas? Grécka mytológia sa spája s rímskou, bohovia Olympu využívajú svoje rímske aj grécke podoby a zrazu bum! a celý Olymp sa uzavrie. To znamená problém.

Bum! a celý Olymp sa uzavrie. To znamená problém.

Jason sa zobudil v autobuse a nepamätá si, kto je a odkiaľ prišiel. Ocitá sa na školskom výlete, kde jeho a dvoch spolužiakov napadne príšera ako z iného sveta a ich tréner telocviku má zrazu rohy a spodnú polovicu tela ako cap. Je to normálne? No, vo svete polobohov, teda detí potomkov veľkých vládcov Olympu, je to celkom bežné. To zisťuje aj Jason, ktorý spolu s Piper a Leom prichádzajú do Tábora polokrvných, kde sa stretávajú s ostatnými dietkami bohov. A že títo božskí páni a dámy sú celkom plodnými rodičmi, nemožno ani pochybovať.

„Keď vystúpili na kopec na kraji tábora, Piper sa obrátila. Naskytol sa jej úchvatný výhľad do údolia – mohutný pás lesa na severozápade, krásna pláž, potok, jazierko, svieže zelené polia a zhluk zrubov okolo ústredného priestranstva s dvoma krídlami tiahnucimi sa po oboch stranách. Piper narátala dohromady dvadsať obydlí.“

Vypočujte si proroctvo, no do smiechu vám nebude

K Jasonovi, Piper aj k Leovi sa postupne prihlásia ich božskí rodičia, no problémom sa stáva proroctvo, ktoré predpovedá prúser ako hrom. Zjednodušene zanikne svet, ak sa mu sedem hrdinov nepostaví a nevydá sa na výpravu. Ale to je len začiatok. Piper, Leo na čele s Jasonom sa vydávajú na svoju prvú výpravu plnú mýtických stvorení, ktoré si bežne žijú po celej Amerike. Ich nepriateľ je veľmi silný a desivý súper. Podarí sa im ho premôcť?

Zjednodušene zanikne svet, ak sa mu sedem hrdinov nepostaví a nevydá sa na výpravu.

„,To proroctvo žiada, aby sme sa zmenili. Giganti povstanú. Každého môže zabiť iba boh a poloboh spoločne. Tí polobohovia musia byť siedmi najväčší hrdinovia svojej doby. A žiaľ, sú rozdelení na dvoch miestach. Ak to tak zostane, nemôžeme vyhrať. Gaia s tým ráta.´“

Netvrdím, že som fanúšik mytológie, ale vždy som mala radosť, keď som si jednotlivých bohov vedela zaradiť. Súčasne som sa o nich dozvedela viac, keďže autor má túto oblasť zvládnutú na jednotku a informácie len tak sypal. Napriek tomu však neboli ako z encyklopédie a do celého príbehu boli úplne prirodzene vsadené. Rozprávanie sa striedalo: raz rozprávala Piper, dcéra Afrodity, ktorá však nemyslela len na šminky a ružové kozačky, inokedy mal slovo Leo, ohnivé dieťa so zmyslom pre humor, ktorý mi však miestami dosť liezol na nervy. Jason, ktorý ovládal blesky a vzduch, si aj takto mohol oddýchnuť pri skladaní svojej minulosti, keďže ho Héra pripravila o spomienky.

Môžete sa tešiť na dvojku a trojku

Páčilo sa mi postupné odhaľovanie celej pravdy...

Hrúbky knihy sa neľakajte. Putovanie je zaujímavé, postavy toho zažijú naozaj dosť a hoci sú polobohovia, sú hlavne sympaticky ľudskí, čo knihe pridáva zaujímavosť. Páčilo sa mi postupné odhaľovanie celej pravdy a hľadanie nepriateľa, ako aj odkrývanie povahy postáv a ich vlastných tajomstiev. To sa Rickovi Riordanovi podarilo najmä vďaka rozprávačskému talentu a humorným opisom, ktorý okorenil vtipnými hláškami a doplnil faktami z mytológie. Ak ste sa na túto knihu namotali, mám pre vás dobrú správu – vydavateľstvo Fragment už dalo na pulty druhý diel a aktuálne chystá trojku!

• Meno autora: Rick Riordan
  • Knihu vydalo: Fragment
  • Počet strán: 520