pondelok, 30 marec 2015 10:01

Životom nekráčam sama

Román, ktorý sa čítal veľmi ťažko, o to ťažšie sa musel písať. Kniha Slzy muža od autorky Dariny Hamarovej si získala veľkú priazeň od čitateľov, a preto sa rozhodla zverejniť aj svoj vlastný životný príbeh. Príbeh, ktorý je dosť silnou kávou.

Román o silnej žene a o zákernej chorobe, ktorá trápi veľmi veľa ľudí nielen na Slovensku, ale na celom svete. Autorka známeho románu Slzy muža s ňou bojovala a boj vyhrala. Prostredníctvom tohto titulu prináša nádej pre chorých i nádej pre ich blízkych. Dá sa to, dá sa vyzdravieť, vyliečiť sa a poraziť tú pliagu. Chorôb sa netreba báť a hlavne je dôležité nevzdávať sa. Prináša aj slzy, no nie len slzy pri boji s rakovinou. Spisovateľka musela počas svojho života bojovať s viacerými situáciami. Podľa toho je písaný aj román. Pozostáva z dvoch dejových línií. Z línie vtedy a línie teraz. Myslím, že o to silnejšie budete príbeh vnímať, keď viete, že je skutočný. No upozorňujem vás, nie je to žiadny sladký román, i keď iskierka romantiky sem-tam prebehne.

O to silnejší príbeh to je, keď viete, že je skutočný...

„Začalo sa to pred niekoľkými mesiacmi. Pri sprchovaní som si nahmatala na ľavom prsníku, pod bradavkou, hrčku. Presne na tom istom mieste, kde ju dnes Juraj tak krásne hladil. Hrčku?! Zmeravela som. Ja?! Ja, čo od pôrodu svojho prvého dieťaťa pravidelne chodím ku gynekológovi a od svojich štyridsiatych narodenín na pravidelné sonografické a mamografické preventívne prehliadky?! Vždy s negatívnym výsledkom. Zrazu...hrčka.“

Počas svojho boja však nebola Danica, ako sa autorka v knihe nazvala, sama. Okolo seba má vlastné deti, sestrine deti, rodičov, priateľov, kolegov, žiakov. Preto mala veľa dôvodov na život a boj s ním. Postava Danice bojuje s osudom vlastným a s osudom rodinným. Zasiahlo ich veľa negatívnych situácií v živote, no ona to nikdy nevzdala. Myslím, že iných by to určite položilo. Vlastná sestra jej bola anjelom pomoci počas krutého boja, boja s chorobou, ktorej ona podľahla vo veľmi mladom veku. Sestre nebolo súdené žiť, no Danica musela. Nemohla si dovoliť boj prehrať.

Nemohla si dovoliť boj prehrať.

Páčilo sa mi, ako pri opisoch postáv v knihe bolo cítiť silnú pokoru k životu, lásku k blížnym, nezlomnú lásku a obrovskú chuť žiť. Podelila sa s čitateľmi o jej vlastný príbeh, otvorila svoje srdce, svoju dušu, poukázala na lásku, bolesť, stratu, pokoru k životu a pozitívne myslenie.

„Oprela som sa rukou o stenu. Normálne mi prišlo zle. Čakala som tento telefonát, ale nie teraz. Až o týždeň. Veď od odberu vzoriek uplynuli len tri týždne, nie štyri!“

Životom nekráčam sama odporúčam každému, koho zasiahla rakovina v rodine, aj keď čítanie bude ťažké, no o to precítenejšie. Určite pomôže aj chorým pacientkám, ktoré s ňou bojujú. Môže byť čítaná ako doplnok k motivačnej literatúre, zamyslenie sa nad svojím životom, ako aj na dosahovanie svojich cieľov počas neho, lebo nikdy neviete, kedy tu už nebudete. Navedie vás k tomu aj podtitul knihy, ktorý znie: Prehrávať môžete, no prehrať nie.

Je o silnej žene, ktorá boj s osudom nevzdala a vyhrala.

Veľký obdiv patrí z mojej strany pani spisovateľke, ktorá musela použiť veľa síl a prežiť ťažké chvíle pri opisovaní svojho príbehu. Musela pretrpieť znova tie isté situácie, celé liečenie, chvíle utrpenia, inak by to tak realisticky neopísala.

Aj keď latka už bola vysoko postavená vďaka jej predchádzajúcej knihe, bola som zvedavá, čo ponúkne tento príbeh. Čítala som obidve knihy. Táto je o niečom inom. Kým kniha Slzy muža je o silnom mužovi, ktorý svoj boj s osudom vzdal, kniha Životom nekráčam sama je o silnej žene, ktorá boj s osudom nevzdala a vyhrala.

19366-540318-1 narcis

• Meno autora: Darina Hamarová
  • Knihu vydalo: Motýľ