streda, 04 marec 2015 07:15

Zajačik

Skutočný príbeh gigola. Vysnívaný job pre mnohých chlapov, no realita nie je až taká ružová, ako si predstavujete. Tí, ktorí prežili život gigola, by chceli na túto nočnú moru zabudnúť čo najskôr.

Skutočný príbeh jednej neuveriteľnej životnej etapy, ktorú nevymyslíš. David Sterry vám predstaví svoju púť od detských čias až po osamelé a ťažké časy sedemnásťročného chlapca. Hrou osudu a nezáujmom rodičov sa ocitne sám ako prst v obrovskom meste anjelov. Amerického sna sa ale nedočká. Stane sa obeťou znásilnenia vďaka svojej mladíckej nerozvážnosti a dôverčivosti. S krvácajúcim konečníkom a zúfalým hladom vyberá odpadkové koše. Naozaj doslova americký sen. Ako blesk z jasného neba sa zjaví Sunny, veľmi teplý Afroameričan so slabosťou na zajačiky. Ponúkne Davidovi prácu za krásny peniaz a postupne ho zasvätí do tajov platenej lásky. Pre sedemnásťročného chlapca je to hotový mokrý sen. Bude pravidelne uspokojovať bohaté dámy a ešte zato dostane zaplatené. Zlatá Amerika.

Pre sedemnásťročného chlapca je to hotový mokrý sen.

Niekedy mám pocit, akoby som celý život krúžil s vetrom opreteky popred domy dievčat v snahe získať si ich srdce.”

Verili by ste, že aj takýto silný životný príbeh môže mať happyend? Áno, môže. Aj v tomto je Zajačik výnimočný. O jeho happyende sa dočítate hneď na prvých stranách. Jediné, čo ma chytilo za srdce, bol jeho vzťah s matkou a otcom. Je jasné, že veľkú úlohu v tomto príbehu zohrali práve oni dvaja. Zlyhali ako rodičia na celej čiare, no on im to nikdy nevyčítal. Koľko ľudí tam vonku má podobný osud ako David a ich príbeh nikoho nezaujíma? Mal obrovské šťastie, že dopadol tak, ako dopadol, nestal sa drogovo závislým a nik mu neprevŕtal čelo olovom.

Mal obrovské šťastie, že dopadol tak, ako dopadol, nestal sa drogovo závislým a nik mu neprevŕtal čelo olovom.

V knihe nám autor ponúka spomienky na detstvo. Strieda tie z útleho detstva so spomienkami zo sveta gigola. Viac by sa mi páčilo, ak by autor zoradil spomienky v časovom slede. Takto bol dej trochu neprehľadný a väčšinou aj nezáživný a nepodstatný. Slúžil skôr na vyplnenie prázdna a dotvorenie príbehu.

Pravidlo osem: Ak máš divný pocit, bude to tým, že čosi je naozaj divné.”

Popravde som čakala, že David (autor) čitateľa dokáže šokovať. To, čo prežil, určite nebolo ľahké a práve pre takého mladého človeka. No ja som šokovaná nebola. Čakala som oveľa horšie zážitky. Možno je to len môj pocit, ale zdá sa mi, že chlap by to napísal inak. Tvrdšie a bez servítok. Práve taký by mal byť skutočný príbeh. Plný šokujúcich priznaní a pocitov.

Na posledných stranách sú pochvalné vyjadrenia na knihu. Takmer v každej sa spomína autorov vtip. Zvyčajne mám pocit, že dokážem oceniť humor. V tomto príbehu som si však nevšimla ani jednu vtipnú situáciu. Neprišlo mi to ani vtipne napísané. Nuž, asi majú Američania odlišný zmysel pre humor. Taktiež chvália autora pre jeho svieži štýl, vraj kniha je úžasne napísaná a dokonca skutočné literárne dielo. Ja si dovolím nesúhlasiť. Sem tam presladené opisy a pre mňa zbytočné a nezaujímavé zážitky zo zápasov baseballu na dvesto stranách. Napísané trošku kostrbato. Kniha sa nečíta až tak ľahko. Musela som sa prinútiť, aby som ju dočítala. Asi zo mňa hovorí sklamanie. Ale, staré známe: Koľko ľudí, toľko chutí. Začítajte sa a urobte si vlastný názor. Žiadna kniha nie je strata času.

Sem tam presladené opisy a pre mňa zbytočné a nezaujímavé zážitky zo zápasov baseballu na dvesto stranách.

V knihe nájdete aj ponaučenie: Cudzí, takmer dvojmetrový chlap, na tričku nápis SEXY, ktorý ťa pozýva k sebe domov, nechce nikdy nič zadarmo! A ak ti vnútorný hlas hovorí, aby si tam nechodil, počúvaj a nechoď tam!

sterry-0406xzp

• Meno autora: David Henry Sterry
  • Knihu vydalo: Motýľ