štvrtok, 19 október 2017 22:35

Strácam sa v tebe

Prvá láska dokáže byť rovnako krásna ako aj bolestivá. Obzvlášť vtedy, keď sa skončí tragicky. Predčasný koniec lovestory Nell zlomil a zrazil na kolená. Nájde opäť svoje šťastie a pokoj v duši?

Autorka Jasinda Wilderová je vám možno známa vďaka erotickému románu Alfa. Ani v diele Strácam sa v tebe od predošlej témy ďaleko neodskočila. V tomto príbehu sa však stretneme nie len s erotikou a pikantnými scénami, ale aj s láskou, liečením ubolenej duše a skvelým soundtrackom.

Všetko prebieha ako z dokonalého, avšak nudného filmu.

Nell má 16 rokov a má všetko, po čom mladé dievča túži. S Kyleom sa priatelí od detstva, a tak, keď sa medzi nimi začnú prebúdzať city, je trochu vydesená. Kyle je však úžasný dokonalý americký chlapec, ktorý nevidí žiadne prekážky, prečo by sa s dlhoročnou kamarátkou nemohli dať dokopy a vytvoriť niečo viac. Všetko prebieha ako z dokonalého, avšak nudného filmu

Pri čítaní som sa musela premáhať, aby som dala knihe šancu. Správanie oboch hrdinov sa mi zdalo naivné a dosť prehnané, ale kto v šestnástich taký nie je? A povedzme si pravdu, prvé lásky sú dosť často trápne, hoci na ne následne možno spomíname trochu inak.

„Srdce mi bilo tak silno, až som si bola istá, že ho Kyle počuje aj na opačnej strane izby."

niektoré scény sú opísané tak podrobne, až som sa červenala

Po Kyleovej smrti sa však všetko zmení. Nielen v Nellinom živote, ale aj v celkovom dojme z knihy. Na Kyleovom pohrebe Nell stretáva jeho staršieho brata Coltona a my sa nemusíme veľmi namáhať rozmýšľaním, aby sme si domysleli, ako to celé dopadne. Áno, Colton bude ten, kto sa bude snažiť vyliečiť Nelline hlboké rany v duši. A bude to robiť veľmi oduševnene, na to sa vopred pripravte. Nell mi však práve vtedy prestala liezť na nervy, dokázala som sa s ňou oveľa lepšie stotožniť ako na začiatku knihy, čítalo sa mi preto oveľa lepšie.

„Znova sa rozosmeje, no smiech sa zmení na vzlyky, ktorými sa zadúša."

Strácam sa v tebe je veľmi zvláštna kniha, bola som z nej v rozpakoch. Na jednej strane je surová, niektoré scény sú opísané tak podrobne, až som sa červenala. Na strane druhej je citlivá, rieši vážne témy ohľadom ľudskej psychiky a je aj romantická. V knihe sa navyše spomína naozaj dobrá hudba, čo bolo príjemným prekvapením. Ak si budete popri čítaní spomínané piesne púšťať, budete mať naozaj skvelý čitateľsko-hudobný zážitok.

Wilderová píše s ľahkosťou, s určitou naivitou a paradoxne temnotou.

Kniha je plná temnoty, bolesti, žiaľu, ale aj nádeje na krajšie rána. Číta sa s ľahkosťou a aj keď sú kapitoly na mňa trochu dlhé, v tomto prípade mi to nevadilo, pretože autorka nasadila naozaj vysoké tempo. Príbeh je písaný raz z pohľadu Nell, potom z pohľadu Coltona, čo je dosť osviežujúce a človek získa názor na vec z oboch strán.

Wilderová píše s ľahkosťou, s určitou naivitou a paradoxne i temnotou. Niektoré veci písať nemusela (alebo som ich ja nemusela čítať), ale čo už s tým narobím, nemôže byť všetko dokonalé. Pri zoznámení sa Nell s Coltonom som sa nestíhala čudovať, aké obrátky dej nabral. Bolo to na mňa jednoducho prirýchle. Postupom času som sa však na to začala pozerať inak, osudovo. Jednoducho to tak malo byť. Určite ste to zažili aj vy. Vedeli ste, že niečo by sa diať nemalo, že by ste niečo nemali robiť, ale niekedy je človek v danom momente absolútne bezmocný. Príťažlivosť býva silnejšia ako to najracionálnejšie zmýšľanie.

„Namiesto odpovede naňho len hľadím a potláčam city. V očiach ma neštípu slzy. Sú to len city."

Ak máte teda chuť na emocionálne čítanie prešpikované erotikou, ktorá tvorí dosť veľkú časť príbehu, toto je to pravé orechové. Nemusíte sa báť straty času, pretože Strácam sa v tebe nie je bezduchá zlátanina bez deja s plytkými postavami, hlavne keď zvládnete trochu nudný a idylický začiatok. Hrdinovia sa naozaj vyvíjajú, menia, dospievajú... A vy sa budete meniť s nimi. Nie je to dokonalé čítanie, ale v rámci svojho žánru vyčnieva nad priemerom.

• Meno autora: Jasinda Wilderová
  • Počet strán: 320
  • Žáner: romantické