nedeľa, 07 máj 2017 09:05

After: Puto

Internetová senzácia sa dočkala poslednej časti a spolu s ňou prišlo aj rozuzlenie nevyspytateľného príbehu Hardina a Tessy. Alebo sa všetko ešte viac zamotalo?

Keďže mi prešli rukami aj čitateľskými očami predchádzajúce tri časti, nedalo mi inak ako sa chopiť aj tej poslednej. Neviem však s istotou povedať, či som tešila kvôli tomu, že s touto časťou príde konečne záver, alebo som bola zvedavá, kam osud zavedie tých dvoch podivných hrdinov.

Príbeh Tessy a Hardina je taký zamotaný, ako je to len možné. Po troch knihách plných rozchádzania a následného schádzania sa si človek povie, že už sa azda ani nemôže stať nič, čo by ho mohlo prekvapiť. Nuž, autorka Anna Toddová si to zjavne nemyslela. Úvod knihy prináša opäť rozpory medzi hlavnými postavami. Každý sa tak so svojimi problémami musí porátať sám. Hardin zisťuje, že jeho otec nie je jeho otcom a Tessa musí zvládnuť nepríjemnú tragickú udalosť.

Príbeh Tessy a Hardina je taký zamotaný, ako je to len možné.

„,Spala si vôbec?´ spýtal sa Ken potichu. Slnko už svietilo vysoko na oblohe, no ja som márne premýšľala nad odpoveďou na Kenovu otázku. Spala som? Nevybavilo sa mi nič o zaspávaní, ibaže predstava, že som celú noc civela na prázdnu stenu, sa mi zdala absurdná. ,Neviem, zdá sa mi, že sa od večera nepohla.´ V hlase môjho najlepšieho priateľa som postrehla hlboký, bolestný smútok.“

Do toho sa zamotajú nové vzťahy, súčasná rodina i duchovia minulosti. Je ich vzájomné puto také silné, aby prekonali aj neprekonateľné, alebo konečne pochopia, že si navzájom len ubližujú? Od prvej časti prešiel Hardin naozaj veľkú cestu, no rovnako sa zmenila aj krehká a nenápadná Tessa. Kým v predchádzajúcich častiach ju dokázal Hardin zakaždým vtiahnuť do svojho chaosu, v poslednej ukazuje svoju silu a ráznym a rozhodným NIE dáva najavo svoj názor.

ráznym a rozhodným NIE dáva najavo svoj názor

„Volané číslo neexistuje... oznámil mi odmeraný automatizovaný hlas. Čože? Skontroloval som displej a skúsil to znovu. Rovnaký odkaz. A potom znovu a ešte raz. Nemohla si predsa zmeniť číslo. To by neurobila... ,Volané číslo...´ počúval som po desiaty raz. Tessa si zmenila číslo. Urobila to, aby si bola istá, že sa jej nedovolám.“

Príliš prekombinovaná knižná séria sa konečne dostala na koniec. Jupí! Nechápte ma zle. Nápad, téma či samotné spracovanie nie sú zlé. Ide však o to, že dĺžkou, zbytočne popísanými stranami a nekonečnými rozchodmi séria viac pripomína latinskoamerickú telenovelu ako knižnú ságu. Záchranou sa však stala posledná časť, ktorá sa stala azda aj zlatým klincom programu.

Príliš prekombinovaná knižná séria sa konečne dostala na koniec. Jupí!

Kým pri predchádzajúcej časti som mala pocit, že sa to bude ťahať do nekonečna a ešte o kúsok ďalej, tak túto som zhltla v priebehu poobedia. Dej konečne začal naberať nejaký smer aj jasnejšie kontúry. A okrem rozuzľovania a opätovného zauzľovania príbehu Hardina a Tessy sa dozvedáme aj čo-to zo životov ostatných postáv, ktoré vplývajú aj na hlavných hrdinov.

Kto knižnú sériu začal čítať, by poslednou časťou nemal opovrhnúť. Zo všetkých totiž za čas strávený pri čítaní stojí najviac. A ak sa k vám táto posledná dostane do rúk ako prvá, môžete byť z tých predošlých výrazne sklamaní.

Čítané 94 krát
Viac z tejto kategórie: « Na hrane Araba nemiluj »