utorok, 25 apríl 2017 10:18

Vášeň ako liek

Ak plánujete obdarovať svoju sestru, babku, maminu či samu seba kvalitnou historickou romancou, práve táto kniha je pre vás tá pravá.

Tento príbeh z pera známej a úspešnej autorky historických romancí Mary Balohovej vás určite chytí za srdce. Aj keď pri tomto type kníh každý hneď vie, ako príbeh skončí, vzájomné zbližovanie hlavných postáv, dokonalý opis prostredia a charakteru postáv si zaslúži čitateľskú pozornosť. Hoci som už pár historických romancí prečítala, predsa len musím podotknúť, že táto ma úplne pohltila a knihu som nemohla doslova odložiť... Jedným z dôvodov boli nepochybne hlavné postavy – Imogen Hayesová a Percyval Hayes, ktoré ma svojím odlišným charakterom a pohľadom na život zaujali. Na knihe sa mi páčilo najviac to, že autorka si so zbližovaním postáv dávala načas, aj napriek tomu sa jej podarilo udržať dej dynamický a zaujímavý.

To, že to nebude až také jednoduché, zisťuje hneď po prvom stretnutí s novým grófom sídla.

Percy sa ani po dovŕšení svojich 30 rokov nespráva vôbec zodpovedne. Vďaka svojmu veľkému majetku, ktorý zdedil, sa nemusí báť o svoju existenciu, a tak si život užíva plnými dúškami a do ženenia sa vôbec nehrnie. Jeho spôsob života ho nudí, čo je aj dôvod, prečo sa zo dňa na deň rozhodne navštíviť svoje dedičstvo v podobe domu v Cornwelle, ten zdedil po svojom predchodcovi grófovi Hardford Hallu. Návšteve svojho dedičstva sa vyhýbal dlhé roky, preto si myslel, že je toto sídlo iba kopou ruiny. Hneď po príchode do sídla však zostáva prekvapený. Nachádza v ňom žiť nielen svoju vzdialenú príbuznú, o ktorej ani nevedel, že existuje, ale aj mladú vdovu po svojom predchodcovi, grófovi tohto sídla.

Po tom, ako Imogen stratila v napoleonských vojnách svojho manžela a priateľa v jednom, vráti sa naspäť do sídla, ktoré mu patrilo. V kútiku duše dúfala, že nový majiteľ sa na svoje dedičstvo nikdy nepríde pozrieť a že tam bude môcť v samote a beznádeji dožiť. To, že to nebude až také jednoduché, zisťuje hneď po prvom stretnutí s novým grófom sídla.

Po smrti svojho manžela a tajomstve, ktoré úzkostlivo stráži, je presvedčená, že nemá nárok, aby bola znova v živote šťastná.

„,A vy ste kto do čerta?‘ spýtal sa jej. Vyprovokovala ho tým, že nemala dosť slušnosti, aby zaklopala na dvere. Ale nebol zvyknutý správať sa k ženám tak hrubo. ,Som Imogen Hayesová, lady Barclayová,‘ predstavila sa. To ho ohromilo. Keby mu pri tých slovách vrazila do tváre, už by ležal na zemi.“

Ich obojstrannú nevraživosť a napádanie sa po dlhšom čase a vzájomnom spoznávaní menia na náklonnosť. Ich vzájomná príťažlivosť vyvrcholí mileneckým vzťahom, po ktorom si obaja  nahovárajú, že ide len o dočasný románik, kým sa Percy nevráti naspäť do mesta. Najmä z Imogeninej strany je cítiť úplnú rezervovanosť. Po smrti svojho manžela a tajomstve, ktoré úzkostlivo stráži, je presvedčená, že nemá nárok, aby bola znova v živote šťastná.

„Podišiel k nej, pobozkal ju a privinul si ju. Netúžil vziať ju znova do postele a z toho bol nesvoj. Hrialo ho objatie ženy, s ktorou sa cítil čoraz príjemnejšie, aj keď mu držala kázeň o druhej ráno.“

Boj proti nim privádza Percyho k šokujúcim informáciám, ktoré uvrhujú do značného nebezpečenstva samotnú Imogen.

Na pozadí tohto romantického príbehu sa autorka rozhodla pre zdramatizovanie deja. Vystupuje tu hneď viacero postáv, vďaka čomu sa nesústredí len na milostný príbeh Percyho a Imogen. Dávku napätia autorka vložila do deja prostredníctvom pašerákov alkoholu, ktorí na pašovanie využívajú práve Percyho pozemky. Tak ako zosnulý manžel Imogen, aj Percy sa rozhodne pašerákom postaviť a vypudiť ich zo svojich pozemkov raz a navždy. Boj proti nim privádza Percyho k šokujúcim informáciám, ktoré uvrhujú do značného nebezpečenstva samotnú Imogen.

Podarí sa Percymu  zvíťaziť nad pašerákmi? A dokáže sa vyrovnať s Imogeniným hrôzostrašným tajomstvom?  To sa dozviete po dočítaní tohto milostného príbehu, ktorý odporúčam všetkým čitateľkám, ktoré zbožňujú historické romance. Nenechajte sa zmiasť nie príliš atraktívnou obálkou, samotná kniha určite stojí za prečítanie.

Čítané 102 krát