štvrtok, 16 marec 2017 18:59

V utajení

Dokáže autorka sladkých románov napísať napínavý príbeh, ktorý zaujme aj menej romantické povahy, alebo kvôli rozmaru zbytočne zomrelo niekoľko stromov?

V spojení s menom autorky Danielle Steel sa mi vždy v hlave vyjaví obraz romantických príbehov plných sladkých a mnohokrát nereálnych vzťahov s podobným sledom udalostí. A keďže nie som na presladené príbehy, siahala som po tejto knihe s dostatočnými obavami. Ale čo, veď za prečítanie nič nedám.

Román V utajení rozpráva dva príbehy dvoch odlišných ľudí. Marshall Everett pôsobil ako tajný agent v Latinskej Amerike, kde si získal dôveru veľkých drogových dílerov a ich šéfa. A to až natoľko, že žil s jeho sestrou, ktorá už čoskoro mala porodiť. Ako to už v takýchto prípadoch býva, Marshallove šesťročné krytie malo byť čoskoro odhalené. Za záchranu svojho života však obetoval svoju lásku aj ešte nenarodené dieťa. Začleniť sa do spoločnosti po takom čase je, pochopiteľne, náročné...

dva príbehy dvoch odlišných ľudí

„Mal pocit, akoby žil každý deň v akomsi klamstve, chodil do zamestnania a robil prácu, ktorú nenávidel, pracoval s ľuďmi, o ktorých sa nezaujímal alebo o nich ani nechcel vedieť. Čo mal s nimi spoločné? Všetci muži jeho razenia boli vonku v teréne, robili to, čo chcel robiť on, snažili sa prerušiť spojenia a zastaviť činnosť drogových kartelov. To sa aspoň zdalo ako dôležitá práca.“

Do Latinskej Ameriky mieria aj kroky sympatickej Ariany. S otcom veľvyslancom odišla do Argentíny, čo sa jej stalo osudným. Aby sa po tragickej udalosti dala dokopy, odchádza do Paríža. Tam však tiež nie je všetko bezpečné...

títo dvaja musia niekde stretnúť

Ako čitateľovi vám je hneď jasné, že sa títo dvaja musia niekde stretnúť. Akurát neviete, kde a kedy sa to stane. Bude to hneď v úvode? Zachráni Marshall Arianu v Latinskej Amerika a stane sa jej hrdinom? Nuž, chvíľu si budete musieť počkať, kým sa dostanete v čítaní k odpovedi.

„Nemala dôvod vracať sa domov. Otec, ktorý ju po celý jej život miloval a chránil, sa pominul. Aj muž, ktorý ju uniesol, jej povedal, že ju miluje a obrátil jej myseľ i život hore nohami, bol mŕtvy. Vedela, že potrebuje pomoc, ale nemala sa na koho obrátiť, a nič, čoho by sa chytila – okrem seba samej.“

možno by populárna autorka mala ostať pri takom štýle, ktorému skutočne rozumie

Román sa čítal skutočne ľahko. Veď predsa to nie je autorkina prvá kniha (a zrejme ani posledná). Romantická zápletka je zrejmá už od začiatku, no podvedome akosi stále čakáte, čo sa stane. Avšak aj napriek príjemnému času, ktorý som pri knihe strávila, akosi nenaplnila moje očakávania. Možno boli príliš veľké, možno to naozaj nie je moja šálka kávy a možno by populárna autorka mala ostať pri takom štýle, ktorému skutočne rozumie, a napínavé príbehy nechať zase tým, ktorých živia.

Prílišného napätia sa teda nedočkáte, no príbeh je zaujímavý a má čosi do seba. Celkový dojem zachránila netradičná téma a fakt, že Danielle Steel do deja zaplietla problematiku drogových kartelov, čo sa tak často v romantických knihách nevidí. Ak nepotrebujete skutočne napínavú drámu a ku spokojnosti vám stačí len taký náznak napätia, pričom zvyšok vykryjete romantikou, V utajení bude tou správnou voľbou.

Čítané 99 krát