pondelok, 22 august 2016 11:08

Nezastaviteľná mrcha

Príbeh najznámejšej mafiánskej mrchy pokračuje. Svoju pomstu má konečne na dosah, no nájde v sebe silu dotiahnuť svoj plán až do konca?

Po napínavom konci Nevyspytateľnej mrchy si pre nás autorka nachystala pokračovanie v podobe o nič menej vzrušujúcej Nezastaviteľnej mrchy. Dej druhej knihy sa začína presne tam, kde sa skončil prvý diel. Rovnako ako v prvom titule, aj teraz autorka vsadila na svoj originálny štýl písania, z čoho som mala veľkú radosť. Vulgarizmy a slangové slová, ktoré vkladala svojim postavám do úst pôsobili veľmi prirodzene. Čitatelia sa majú na čo tešiť, lebo tento diel je v znamení väčšieho napätia, erotiky a dejových zvratov.

Tento diel je v znamení väčšieho napätia, erotiky a dejových zvratov.

Na rozdiel od prvej knihy, je táto viac prepracovaná. Páčilo sa mi, že autorka hneď v úvode deja vysvetlila celý klan Soranovcov, pripomenula čitateľom osoby a vzťahy medzi nimi, čo pomáha lepšie preniknúť  do deja. Aj tu vsadila na pekné myšlienky, s ktorými nebude mať čitateľ problém stotožniť sa. Hlavným posolstvom tohto titulu je, že rodina je to najdôležitejšie a je jedno, či ide o rodinu pokrvnú alebo nadobudnutú.

„Rodina je pocit príslušnosti bez akéhokoľvek nároku na honorár. Chápeš to? Je mi jedno, čo všetko budem musieť ešte obetovať, ak to bude potrebné, obetujem aj samu seba, len aby som ich ochránila!“ rozpráva Lea so slzami v očiach.

Lea, aj keď si to možno neuvedomuje, tvorí pilier celého klanu a všetci jej členovia sú rozhodnutí položiť za ňu a za Leva život. To je najväčší rozdiel medzi ich klanom a klanmi iných. Zatiaľ čo v prvom diele sa mi zdalo, že Lea na svoju rodinu dávno zabudla a nechce mať s ňou nič spoločné, v pokračovaní nastal prekvapivý zvrat.  Na rodine jej vždy záležalo, čo sa po odlúčení vonkoncom nezmenilo, práve naopak, dávala na svoju rodinu pozor z diaľky, bola ich tieňom. Všetko, čo spravila, bolo len preto, aby všetkých ochránila, a to najmä jej manžela Leva.

Všetko, čo spravila, bolo len preto, aby všetkých ochránila, a to najmä jej manžela Leva.

Hlavná hrdinka je k svojmu plánu pomsty čoraz bližšie a neváha zo seba spraviť volavku na vylákanie Luciinho vraha, čo členov jej rodiny a hlavne Leva privádza do zúrivosti. Ten sa jej pokúša dohovárať a presvedčiť ju, aby mu prezradila svoj plán a tiež Havranovu identitu. Chce ju chrániť. Lea je však rozhodnutá svoj plán utajiť. Do popredia sa dostávajú ďalší nečakaní spojenci, ktorí jej už od začiatku pomáhajú s pomstou.

Lev s pomocou tajného priateľa dáva dokopy všetky indície, no nielen o tom, prečo musela Lucia zomrieť, ale aj plán pomsty, na ktorom Lea pracuje dlhé roky. Postupne sa odkrývajú všetky skladačky a čitateľ si môže dať všetky veci do súvislostí. Tých dlhých šesť rokov vytvárania pomsty sa na Lei riadne podpísalo. Zatiaľ čo sa v prvej knihe skrývala za masku arogantnej a bezcitnej ženy, v pokračovaní zase necháva svoje emócie vyplávať na povrch. To, že Lea stále niečo skrýva, prináša medzi manželov napätie a časté hádky, ktoré si kompenzujú sexom.

„,Naozaj si myslíš, že s tým, čo teraz robíš by bola Lucia spokojná?´ pýta sa Lev smutne. Pustí ju. Chce, aby nad tým rozmýšľala. ,Vždy pre teba chcela to najlepšie. Nechcela, aby si sa trápila, a myslíš si, že keby tu teraz stála, tak by ťa pochválila?´ pokračuje  Lev.“

Okrem našej mrchy sa dostávajú do popredia aj ďalší členovia klanu Soranovcov, čo som privítala. Romanca medzi Viky a Emom bola riadne zamotaná. Hneď ako si ju Lea zobrala k sebe, stala sa Viktória súčasťou rodiny. Krehkej a nevinnej Viky sa ihneď ujíma Emo. Priťahuje ho k nej, že je úplne iným typom ženy, na aké bol doteraz, ako sukničkár, zvyknutý. Pred sebou má však neľahkú úlohu. Je ale odhodlaný pomôcť Viktórii prekonať jej traumu z minulosti a ukázať jej, že už sa nemusí ničoho báť.

„Je taká nevinná až ho to niekedy zaráža. Na jednej strane veľmi múdra, na tej druhej neskúsená, ba priam anjelská. Už keď ju uvidel prvýkrát uvedomil si, že je v nej niečo, čo ho k nej priťahuje tak, že jej nedokáže odolať.“

Čitatelia sa konečne dozvedia, kto sa skrýva za postavou Havrana, ktorý celý dej zamotával.

Ku koncu sa konečne čitatelia dozvedia, kto sa skrýva za postavou Havrana, ktorý celý dej zamotával. Odkrytie jeho identity ma príjemne prekvapilo, ale v konečnom dôsledku mi bolo ľúto, že sa autorka tejto postave nevenovala v závere viac. Ak by ju mala v zálohe pre ďalšiu knihu, veľa čitateľov by sa určite potešilo. Rovnako ako prvá časť, ani jej pokračovanie nie je postavené na prvoplánovej romantike, vďaka čomu je obľúbená aj u mužských čitateľov.

Musím skonštatovať, že tento titul sa mi páčil ešte viac. Určite ju odporúčam všetkým, ale aby som len nechválila, musím podotknúť, že v príbehu sa vyskytlo aj pár drobností, ktoré sa mi až tak nepáčili. Niektoré časti deja boli v knihe zbytočné a nič by sa nestalo, keby ich autorka vynechala. Celý dej postupoval pomaly, no záver bol prirýchly. Napriek tomu, že bol dramatický a obsahoval určité vyvrcholenie,  v konečnom dôsledku zostal otvorený, čo môže ale byť len môj pocit.

• Meno autora: Gabrielle Bernátová
  • Knihu vydalo: Marenčin PT
  • Počet strán: 256