sobota, 20 august 2016 07:57

Isla a šťastné konce

Vychutnajte si romantický príbeh o dvoch tínedžeroch, ktorí sú dôkazom toho, že láska dokáže prekonať všetky prekážky.

Isla je už od prvého ročníka platonicky zaľúbená do Josha, introvertného maliara. Ich prvé stretnutie bolo totálnym fiaskom, preto si nikdy nemyslela, že sa naskytne ďalšia príležitosť, aby s ním nadviazala hlbší kontakt. Všetko sa však zmení, keď sa úplnou náhodou stretnú v reštaurácii na Manhattane. Z nesmelého pozdravu nakoniec spolu strávia celé hodiny. Po nástupe do školy na seba narážajú stále viac a viac a spoločný čas ich značne zblíži. Isle sa tak podarí spoznať Joshovo pravé ja.

Keď Josh opätuje jej city, všetko je ako sen.

Stredná škola môže byť riadna pohroma, o čom vie svoje aj Josh, ktorého rodičia poslali na internátnu školu do Paríža, a to len preto, aby sa mohli plne sústrediť na výhru vo voľbách. Joshovi sa internátna škola príliš nepozdáva a robí všetko preto, aby si zachoval aspoň náznak slobody. Pravidelné úteky a dobrodružstvá, na ktoré zláka aj Islu, mu dávajú pocit voľnosti. Ich výlet do Barcelony sa pre nich stáva magickým a opojným. A tak sa z utiahnutej a tichej Isly pod jeho vplyvom aspoň na chvíľu stáva bezstarostná a najmä šťastná dievčina. Keď Josh opätuje jej city, všetko je ako sen.

A keď začne s Joshom chodiť, považuje sa za najšťastnejšiu osobu na svete.

„,Miluji tě,´ pronese tiše. ,Vždycky jsem tě milovala.´ Jeho srdce trochu zpomalí a pak zase zrychlí – ,Jakto myslíš? Vždycky?´“

Ako to však v každom vzťahu býva, ani ich vzťah nie je oprostený od úskalí a problémov. Po odlúčení, keď ich delí niekoľko tisíc kilometrov, Isla precitne do krutej reality a zrazu je plná pochybností. Hnevá ju, že zatiaľ čo má Josh celý svoj život dopredu a do detailov naplánovaný a od mala netúži po ničom inom, len po maľovaní, Isla si nie je istá ničím. Nevie, čo bude robiť po škole, na aké univerzity sa chce hlásiť, čím chce byť, kde chce študovať. Nakoniec sa dostáva do štádia, kedy pochybuje nielen o sebe, ale aj o Joshových citoch k nej. To ju privádza k pochybnostiam, ktoré vedú k radikálnemu rozhodnutiu.

To ju privádza k pochybnostiam, ktoré vedú k radikálnemu rozhodnutiu.

„Pokud pujdu na Sorbonnu, rozdělí nás od sebe oceán. ,A co když tě přijmou i na Dartmouth? Pro kterou školu se rozhodneš?´ ,Nevím.´ A v tom mi dojde, že brečím. ,Ještě jsem se nerozhodla.´ ,Ale... já myslel... co náš plán?´  To není náš plán, ale tvuj plán.“

Ako sa nakoniec Isla rozhodne? Prekoná svoje obavy a dá ich vzťahu predsa len šancu?

Pre mňa bola táto kniha úžasnýmoddychovým dobrodružstvom počas leta a vôbec neľutujem, že som sa rozhodla si ju prečítať. Knihu odporúčam všetkým tínedžerkám, avšak mohla by sa páčiť aj ostatným čitateľom, ktorí majú radi Young Adult literatúru. Kniha prináša príbeh nielen o zložitosti dospievania či vernom priateľstve, ale samozrejme aj o hľadaní pravej lásky a určite vás nenechá chladnými.

Na niektorých miestach je kniha plná sentimentálnych rečí a vyznaní, nerozvážnych rozhodnutí, neuvážených jednaní, čo je však k veku postáv primerané. Kniha je celkom veselá, plná rôznych trapasov, ktoré sú určite súčasťou života všetkých tínedžerov. Text na seba plynulo nadväzuje počas celého príbehu. Dej prebieha hladko, márne by ste hľadali napätie alebo väčšiu zápletku. Autorka dokonalo vykreslila postavy, najmä Islu.

Autorka dokonalo vykreslila postavy, najmä Islu.

Keď konečne dosiahla, po čom vždy túžila, jediný chalan, do ktorého bola vždy zamilovaná, opätoval jej city, začne bojovať s pochybnosťami. Ten večný boj s neistotou som sa pokúšala pochopiť, ale strašne ma to hnevalo. Jediná zápletka, ktorú kniha obsahovala sa objavila až v tretej štvrtine knihy a po nej už mala kniha veľmi rýchly spád.

Škoda, že sa zápletka nevyskytla v knihe skôr, alebo poprípade ich mohla autorka vložiť do deja viacero. Postavy sa v knihe nevyhli ani intímnemu zblíženiu, čoho sa však autorka zhostila primerane. Isla a šťastné konce je v poradí treťou knihou, ktorá patrí do série s názvom Polibek pro Annu. V knihách síce vystupujú rovnaké postavy, ale dajú sa čítať aj jednotlivo, pretože deje na seba navzájom nenadväzujú. Ja im šancu určite dám.

Čítané 337 krát