štvrtok, 18 február 2016 12:26

Závislí od seba

Najdôležitejší prvok fungujúceho vzťahu na šesť písmen? Dôvera. Pokračovanie sexi trilógie Závislí ukazuje okrem iného aj to, čo sa stane, keď tento prvok nahradíte pochybnosťami a tajomstvami, ale aj to, že nie kazdý, komu veríte, si to skutočne zaslúži. Sú Alayna a Hudson od seba dostatočne závislí na to, aby prekonali všetky prekážky, ktoré im minulosť hádže pod nohy?

Hudson Pierce. Ďalší poklad medzi knižnými hrdinami je v druhej časti dvakrát sladší a krajší ako v tej prvej. Čo z toho vyplýva pre každú beznádejnú romantičku? Rozpustíte sa už len pri pomyslení na neho. Celkom rozumiem mužom, keď sa im nepáči, ak ich ženy čítajú veľa románov, pretože chtiac-nechtiac si prajeme, aby sa aj ten náš partner aspoň trochu podobal na toho božského chlapa v knihe.

Prvá kniha sa mi naozaj páčila, ale do "dvojky" som sa dostávala len veľmi ťažko.

Tentokrát som sa rozhodla nebyť až taká mierna a nenechala som sa opantať dokonalým telom a šarmom pána Pierca. Pri čítaní som mala pocit, že som prvú časť knihy až príliš prechválila, pretože kniha č.2 bola zo začiatku iba zlou paródiou na inú známu sexi trilógiu, o ktorej som zhodou okolností tiež nedávno písala. Aj napriek tomu, že autorka dosť výrazne napodobňovala Greyove odtiene, dovolila si v príbehu "nenápadne" naznačiť, že jej verzia je minimálne tisícdvestokrát lepšia. Posúdenie, či je tomu naozaj tak, nechám na vás. Za mňa je to: NIE.

Prvá kniha Závislá od teba sa mi naozaj páčila, ale do "dvojky" som sa dostávala len veľmi tažko. Možno bol problém v tom, že autorka až príliš tlačila na pílu a snažila sa nás presvedčiť, že sa dvojica SKUTOČNE strašne miluje (aj napriek faktu, že Hudson to nebol schopný povedať). Okej. Dajme tomu, že som jej niekde v polovici knihy aj uverila. Sústredila som sa teda na to, čo je dobré a nakoniec som našla aj pasáže, ktoré sa mi páčili a ktoré som nečakala. Bola som vďačná za všetky zápletky, ktoré sa postupne začali objavovať, pretože narušili harmóniu dokonalého vzťahu. Až vtedy som začala hltať jednu stranu za druhou, a nakoniec som bola rada, že som knihu neodpísala hneď na začiatku – poďakovanie patrí mojej trpezlivosti.

Na stole, na streche reštaurácie, v limuzíne... Keď máte partnera, ktorý každý problém rieši sexom, nezáleží na tom, kde sa práve nachádzate

„,Ak ti poviem jednu vec, necháš to tak?´
Nadšene som prikývla.
,Okej, jednu vec.´Vzdychol si. ,Bola to hra. Vždy to tak bolo. A moja najobľúbenejšia hra bola tá, ktorú som hral so Celiou: nechať ženu, aby sa do mňa zaľúbila, a keď sa to stalo, bol koniec.´"

Vzťah v tomto príbehu sa nijako nelíši od tých skutočných. Vo chvíli, keď sa do toho zamieša tretia osoba, nastane "vzrúšo". Ak ste fanušíkmi erotických, do detailov opísaných scén, prídete si na svoje, pretože ak som predtým vzťah Alayny a Hudsona nazvala dokonalým, v intímnej oblasti je aj slovo božský málo. Keď ste doteraz iba tušili, aké to je, keď to medzi dvoma ľuďmi iskrí, v príbehu vám dvojica v plnej paráde ukáže, ako to má naozaj vyzerať. Na stole, na streche reštaurácie, v limuzíne... Keď máte partnera, ktorý každý problém rieši sexom, nezáleží na tom, kde sa práve nachádzate, pretože ak vás chce presvedčiť o svojej pravde, presvedčí vás "tu a teraz". A Hudson bol presne tento typ partnera.

Bola som vďačná za všetky zápletky, ktoré sa postupne začali objavovať, pretože narušili harmóniu dokonalého vzťahu.

„,Alayna, prosím...´ Tá bolesť a prosba v jeho hlase ma úplne ničili. Potrebovala som čas. Na okamih som sa s rukou na kľučke zastavila, no nepozrela som na naňho. Bála som sa, že keby som to urobila, padla by som mu do náruče. Potrebovala som byť niekde, kde by som mohla triezvo rozmýšľať. A jeho náruč tým miestom nebola."

Veľká škoda je najmä to, že knihe prídete na chuť pravdepodobne až v druhej polovici. V nej autorka vynahradí všetko, čo mi na začiatku chýbalo. Dostanete sa tak konečne naplno do deja a uvedomíte si zmenu oboch hlavných hrdinov a aj to, ako sa počas príbehu vyvíjali. Z prvej časti knihy som už vedela o tom, že majú obaja v sebe démonov, s ktorými musia bojovať a v tomto príbehu sa ukáže, či ich dokážu spoločne poraziť. Autorka v knihe Závislí od seba nám ukazuje, že aj keď si to niekedy veľmi želáme, naša minulosť nás vždy dobehne, a väčšinou to je práve vtedy, keď nám to vyhovuje najmenej. Alayna a Hudson sa musia rozhodnúť, či im je v konečnom dôsledku lepšie vtedy, keď sú spolu, alebo vtedy, keď je každý sám.

Čítané 768 krát