nedeľa, 06 apríl 2014 15:19

Serafína: Skrytá tvár

(5 hlasov)

Nevyriešené záhady, zvláštne objavy a incidenty, ktoré nútia ľudí ako ja zamýšľať sa nad tým, či existuje niečo viac. Krehučký mier medzi ľuďmi a drakmi sa začína rúcať ako domček postavený z karát a Serafína nebude jediná, čo musí odhaliť svoju skrytú tvár.

Na začiatku je to celkom zmätok. Kniha vás nechá vpadnúť rovno do dňa Serafíninho narodenia. Z každej strany na vás nečakane vyskakujú neznáme pojmy. Názvy krajín, mená svätých, ich jazykov a ani neviete ako, stojíte na nádvorí o dvadsať rokov neskôr a matne si uvedomujete, čo sa vlastne robí. Hold, to je údel, ktorý musíte prijať, ak si chcete prečítať naozaj kvalitne spracovanú fantasy. A to je niečo, s čím by som dokázala žiť.

Pre mňa bola aj tak najhoršia črta Serafíninej osobnosti záľuba v hudbe. Pri mojom totálnom hudobnom antitalente som si občas neškrtla ani pri názvoch hudobných nástrojov. Našťastie, autorka asi predpokladala, že nie všetci sme začínajúci hudobníci, preto vzadu, rovnako, ako u Paoliniho Odkaze dračích jazdcov, nájdete rôzne vysvetlivky, zoznamy postáv, sviatkov a kráľovstiev. Neviem ako u vás, ale u mňa v deväťdesiatich percentách vyhráva lenivosť. Čo znamená, že sa radšej zvyšok deja budem modliť, aby som to po čase pochopila, akoby som si to mala ísť nalistovať a pozrieť.

Kniha má jedno veľké plus drží sa ďalej od všetkých klišé. Príbeh sa točí okolo vyšetrovania smrti princa Rufusa. Blížiacim sa výročím vzájomnej dohody drakov a ľudí vzrastá napätie. Áno, dohoda. Bola to len ilúzia naivných? Ako možno udržiavať mier s beštiami, ktoré sú v jednom okamihu ľuďmi a v druhom vám už trhajú hlavy od tiel? Lenže čo ak sa priklonením ku každej strane stratíte niekoho, na kom vám veľmi záleží? Jediná Serafínina možnosť zachovať svoj svet je spolupráca s nezvyčajne vnímavým kapitánom Kráľovninej gardy Lucianom Kiggsom. Ale ako bude teraz chrániť svoje vlastné nebezpečné tajomstvo?

Táto kniha ma donútila urobiť niečo, čo sa mi dávno nestalo. Milovať hlavnú postavu. Prečo? Pretože nie je dokonalá. Klame a podvádza pre vlastné záujmy. Úprimnosť je luxus, aký si ona nemôže dovoliť. Život sa s ňou nehral a až príliš dobre si uvedomuje, že sa môže stať milou a priateľskou, až keď jej tajomstvo bude v bezpečí. Túto skutočnosť som považovala za dosť krutú, keďže vo svojej podstate je Serafína veľmi nežná a láskavá žena.

„V hlave mi zneli jeho slová, ktoré mi povedal iba pred dvoma týždňami, toho dňa, keď som odchádzala k dvoru: Za nijakých okolností nesmieš na seba upútať pozornosť. Keď už nebudeš myslieť na vlastné bezpečie, tak si aspoň uvedom, čo by som stratil ja!“

V knihe nie sú nejaké veľké zvraty. Celkovo je to veľmi pohodové dielo vhodné na dlhé večery. Autorka vás malými logickými krôčikmi vedie po príbehu a až na konci pochopíte, čo to vlastne znamená ticho pred búrkou. Šokujúce odhalenia a vír boja na to sa oplatilo počkať. Ak som vás doteraz nenalákala, mám pre vás ešte jednu dobrú správu. Romantika je na bode mrazu. Žiadne uvrešťané dievčatká, čo sa bez chlapa ani nepohnú. Nie. Len krv, zuby a plamenný dych...

• Meno autora: Rachel Hartman
  • Národnosť: Kanada
  • Knihu vydalo: Fragment
  • Počet strán: 356
  • Poznámka: Behom roka po vydaní originálu boli predané práva na preklad do šestnástich jazykov vrátane španielčiny, hebrejčiny a indonézštiny. Týždeň po vydaní sa Serafína vyšvihla na 8. miesto rebríčka bestsellerov New York Times.
Čítané 1686 krát
Viac z tejto kategórie: « Vojna svetov Podpaľačka »